  • Data: 2004-10-20 14:04:55
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.61.0410201123040.1332@athlon>,

    > W KRST

    W kwestii formalnej - nie KŚT?

    [...]
    > Są już orzeczenia i interpretacje że JEŚLI drukarka może pracować
    > z kilkoma komputerami "na raz" (sieciowa) *i* u podatnika tak jest
    > - to można ją potraktować jako osobny ST. Najwyraźniej jako
    > osobny "zestaw" :>

    Mam dwa spięte w sieć. Mógłbym wybierać :)

    > [...]
    Bo nie ma go w KŚT?

    > Powiem krócej: ja ci tego najwyraźniej nie wyłożę. Nie da rady :[

    Mięczak ;)

    > Ustawa stanowi że wydatki na zakup częsci o cenie JEDNOSTKOWEJ
    > większej niż 3,5 kzł JEST PODWYŻSZENIEM WP. Kropka.

    Nie. Ustawa stanowi, że zakup takiej części wlicza się do sumy wydatków
    na ulepszenie.
    Na tej podstawie stosując zasadę "a contrario" (z przeciwieństwa) możemy
    wnosić, że zakupu części o cenie nie większej niż 3,5 kzł nie wlicza się
    do sumy wydatków.

    Aha - wysokość tej sumy wydatków decydującej o zaistnieniu ulepszenia
    jest w tym rozumowaniu obojętna. A do klarowności wywodu brakuje mi
    tylko zapisu, z którego da się wywieść, że "zakup części" nie jest
    "wydatkiem na ulepszenie" - i nie jest to ten sam zapis, w którym mowa u
    "sumie wydatków" :)
    No i nie można było tak od razu? :D

    > Remont (naprawa) NIE JEST "ulepszeniem" :)

    Ty, to się nazywa podpuszczanie :)

    > Trzeba znaleźć kilka opinii Maddy o niektórych artykułach w GP ;)

    POszukam, choć w zrozumieniu to chyba nie pomoże :)

    > [...]
    > - skaner foto za 7500 zł
    > - drukarkę laser kolor za 4000 zł
    > - drukarkę foto kolor za 4000 zł
    > [...]
    >
    > Ale pisałem o częściach z wartością PRZEKRACZAJĄCĄ 3500 zł !!
    > Policz zera :)
    > "Fotoskaner" spokojnie może cię kosztować kilkanaście tysięcy...

    ...to jednorazowe amortyzowanie jednej po 4 kzł może być możliwe.

    > Jak WYKLUCZA się ulepszenie to można "wpisać w koszt"... z zastrzeżeniem
    > niżej :)

    > No to widzisz... :)
    > Jak coś jest "w wyposażeniu" do remanentu końcowego liczy się
    > wartość wyposażenia. Tyle że mnoży się przez (ustawowy) "wskażnik
    > zysku w obrocie".
    [...]
    > Jak w ostatnim roku miał tylko 20% KUP - to zapłaci podatek od
    > 80% wartości wyposażenia...

    No skoro zamyka tak zyskowną firmę... ;))

    A jakieś wady amortyzowania jednorazowo?

    --
    pozdrawiam
    Jarek