  • 1. Data: 2002-03-16 22:36:11
    Temat: wypoweidzenie!
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

    jak to jest z tym wypowiedzeniem?
    chcę zwolnić pracownika zatrudnionego na okres jednego roku. W umowie mam
    klauzule że umowa może byc rozwiązana z dwutygodniowym wypowiedzeniem...
    pracownik oczywiście jest teraz na zwolnieniu, kiedy moge mu wręczyc
    wypowiedzenie? jak tylko wróci ze zwolnienia, od razu w pierwszy dzień? i
    jak sie liczy ten termin dwóch tygodni? jak np. dam mu w poniedziałek to
    kiedy kończy sie okres dwóch tygodni?

    i jeszcze jedno.. czy w świadectwie pracy moge zawrzeć informacje że był
    nieodpowiedzialny, nierzetelny, itp?jeżeli tak to w którym punkcie?
    Dzieki!
    Kasia L. k...@2...pl

  • 2. Data: 2002-03-17 20:46:55
    Temat: Re: wypoweidzenie!
    Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Kasia L." <k...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > i jeszcze jedno.. czy w świadectwie pracy moge zawrzeć informacje że był
    > nieodpowiedzialny, nierzetelny, itp?jeżeli tak to w którym punkcie?

    lepiej czegos takiego nie pisac
    odwola sie do Sadu Pracy
    ktory nakaze Tobie udowodnienie powyzszego
    :(
    zapewne nie przekonac go
    i bedziesz musiala zmienic to
    ::(
    zdecydowanie lepiej umotywowac zwolnienie
    utrata zaufania bez wdawania sie w szczegoly
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 3. Data: 2002-03-18 08:32:37
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

    Dzieki!!
    A co z tym wypowiedzeniem?
    moge mu dać od razu jak tylko pojawi sie po zwolnieniu?
    Kasia L.

  • 4. Data: 2002-03-18 10:05:51
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > lepiej czegos takiego nie pisac

    Racja.

    > zdecydowanie lepiej umotywowac zwolnienie

    Wypowiedzenia umowy na czas określony nie trzeba motywować.

    Nie można zwolnić pracownika który jest nieobecny w pracy i obecność jest
    usprawiedliwiona. Jak przyjdzie i zacznie pracować (nawet na zwolnieniu) to
    można go zwolnić (ale jak przyniesie tylko zwolnienie, to nie). Więc rada
    dla pracowników - nie bądźcie mili dla pracodawcy i nie pracujcie na
    zwolnieniu czy urlopie.
    Okres wypowiedzenia kończy się ostatniego roboczego dnia tygodnia, czyli jak
    wypowiedzenie zostanie wręczone w poniedziałek, to pracownik pracuje jeszcze
    praktycznie 3 tygodnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-03-19 12:19:39
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > można go zwolnić (ale jak przyniesie tylko zwolnienie, to nie). Więc rada
    > dla pracowników - nie bądźcie mili dla pracodawcy i nie pracujcie na

    a jak pracuje w systemie 12 godzinnym i akurt danego dnia ma wolne, ale nie
    ma już zwolnienia to moge mu wreczyć wypowiedzenie??

  • 6. Data: 2002-03-19 12:31:20
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > jak
    > jeszcze

    Witam,
    jedna drobna uwaga
    Kodeks Pracy, art. 30 § 2'."Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący
    tydzień lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę
    lub w ostatnim dniu miesiąca."
    Jeden dzień, a może namieszać ....
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-03-19 13:33:35
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    > ma już zwolnienia to moge mu wreczyć wypowiedzenie??

    Nie można zwolnić pracownika który jest nieobecny w pracy i obecność jest
    usprawiedliwiona. Sorki, ale chyba nie potrafię tego napisać jaśniej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-03-19 14:29:18
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > tydzień lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę

    czyli np. daje mu wypowiedzenie 19 marca /wtorek/ o termin dwutygodniowego
    wypowiedzenia upływa z dniem 6 kwietnia /sobota/, tak... ale do 6 kwietnia
    włacznie?
    a jeżeli dam mu wypowiedzenie 22.03 /piątek/ to okres wypowiedzenia kończy
    sie też 6 kwietania /sobota/ , tak? nie wiem czy dobrze to rozumiem???
    a jak go można zwabić do pracy, można mu zmienić np. od dnia 15 marca że ma
    pracowac w systemie 8 godzinnym, oczywiście tak żeby wszystko co do godzin
    się zgadzał, czyli 40 godz./tyg??
    Kasia L.

  • 9. Data: 2002-03-22 22:24:17
    Od: Michał Wolski <m...@w...pl>

    Klauzula o dwóch tygodniach wypowiedzenia dotyczy tylko wcześniejszego
    rozwiązania umowy o pracę na czas określony. (art 33 KP)
    Jeśli jest to koniec jego umowy o pracę to umowa sama się rozwiązuje, tylko
    że gdy pracownik jest na zwolnieniu to chyba trzeba płacić składki ZUS, jeśli
    jednak zwolnienie ma być przeprowadzone w trakcie trawnia umowy to obowiązują
    zasady tak jak w czasie zwolnienia pracownia zatrudnionego na czas
    nieokreślony z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.
    pozdr
    Michał

  • 10. Data: 2002-03-23 09:49:32
    Od: "Kasia L." <k...@2...pl>

> [...]
    > zasady tak jak w czasie zwolnienia pracownia zatrudnionego na czas
    > nieokreślony z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.

    dzięki!!
    Kasia L.