  • Data: 2003-12-01 14:16:01
    Temat: Re: wyslanie deklaracji VAT,POMOCY!!!
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

    Zarzucasz mi, że nie przeczytałem całego wątku, podczas gdy ty nie
    przeczytałeś nawet wypowiedzi, na którą odpowiadasz:). Nie prosiłem cię
    bowiem w niej, abys po raz kolejny napisał, jaki masz prywatny pogląd na to
    zagadnienie, ale byś podał przykłady z praktyki sądowej potwierdzające twoją
    tezę, że zmieniona została wcześniejsza, odmienna od twojego stanowiska
    linia orzecznictwa wywodząca się z uchwały 7 sędziów NSA i wyroków Sądu
    Najwyższego. Takich przykładów nie podałeś, cytowałeś tylko wcześniej
    nieznanego autorstwa opinię prawną nie mającą żadnego znaczenia prawnego.
    Podnoszony przez ciebie fakt nowelizacji art 19 ustawy o VAT nie ma też
    żadnego bezpośredniego odniesienia do dyskutowanej przez nas sprawy. Tak jak
    i wcześniej, ustawa o VAT nigdzie bezpośrednio i explicite nie odnosi sie do
    skutków niezłożenia deklaracji VAT-7 wogóle, lub nie w terminie, w
    kontekście pozbawienia lub nie podatnika prawa do odliczania podatku
    naliczanego VAT. ( na marginesie;- ta nowelizacja zresztą ogranicza prawa
    podatnika do odliczenia). Następstwa nieterminowego złożenia deklaracji
    VAT-7 w odniesieniu do podatku naliczonego określał ostatecznie sąd i we
    wspomnianych przeze mnie we wcześniejszych postach uchwałach i wyrokach
    została nakreślona ugruntowana linia orzecznictwa. Zgadzasz sie zresztą
    pośrednio, że ta sprawa dalej podlega ocenie sądu skoro podejrzewasz, że na
    jej wynik może wpływać jakość zaangażowanych prawników. Ale w dalszym ciągu
    nie podajesz żadnych aktów prawnych zaprzeczających tej stosowanej od lat
    powszechnie linii orzecznictwa. Argumentujesz, że wyroków zgodnych z twoim
    poglądem nie ma, bo sprawa "załatwiona" ???- wskaż gdzie i w jaki sposób nie
    wymagający dointerpretowania przez sąd? A poza tym, to ta teza ugruntowuje
    moje przekonanie, żeś teoretyk-chałupnik , bo nie znasz realiów;- na
    rozpatrzenie przez NSA czeka się nawet kilka lat i decyzję organów
    skarbowych sprzed nowelizacji były rozpatrywane po tejże. Chyba, że
    twierdzisz, że organy skarbowe same korygowały swoje decyzje:).