  • Data: 2003-12-01 17:17:06
    Temat: Re: wyslanie deklaracji VAT,POMOCY!!!
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
    news:bqfids$a70$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Takich przykładów nie podałeś, cytowałeś tylko wcześniej
    > nieznanego autorstwa opinię prawną nie mającą żadnego znaczenia
    prawnego.

    NSA z dnia 28 października 2002 r., sygn. akt I SA/Wr 822/2000
    (albo 809/00) i dodatkowo
    Wyrok NSA z 12 lutego 2002 r., sygn. akt III SA 2400/00
    Ten pierwszy był w tej opinii, ten drugi dodałem teraz.

    Nie twierdziłem, że zmieniła się linia orzecznictwa.
    Jak się poszuka, to okazuje się, że nie była taka jednolita.
    Twierdziłem, że zmieniły się przepisy, których to orzecznictwo
    pośrednio dotyczyło. Na zmianę orzecznictwa trochę trzeba
    poczekać. O tym wie nawet "teoretyk" :-)

    > ustawa o VAT nigdzie bezpośrednio i explicite nie odnosi sie do
    > skutków niezłożenia deklaracji VAT-7 wogóle, lub nie w terminie, w
    > kontekście pozbawienia lub nie podatnika prawa do odliczania
    podatku
    > naliczanego VAT. [...] Następstwa nieterminowego złożenia
    deklaracji
    > VAT-7 w odniesieniu do podatku naliczonego określał ostatecznie sąd
    i we
    > wspomnianych przeze mnie we wcześniejszych postach uchwałach i
    wyrokach
    > została nakreślona ugruntowana linia orzecznictwa.

    Tu akurat się zgadzam. Jest taka linia orzecznictwa,
    choć niejednolita, jak widać powyżej.
    A co do treści zmienionego art 19 -
    o tym poniżej.

    Zgadzasz sie zresztą
    > pośrednio, że ta sprawa dalej podlega ocenie sądu skoro
    podejrzewasz, że na
    > jej wynik może wpływać jakość zaangażowanych prawników. Ale w
    dalszym ciągu
    > nie podajesz żadnych aktów prawnych zaprzeczających tej stosowanej
    od lat
    > powszechnie linii orzecznictwa. Argumentujesz, że wyroków zgodnych z
    twoim
    > poglądem nie ma, bo sprawa "załatwiona" ???- wskaż gdzie i w jaki
    sposób nie
    > wymagający dointerpretowania przez sąd?

    Nie napisałem, że nie ma.
    Jakie wyroki były podawałeś sam. Inne w treści też podałem.
    Uważam, że nie będzie po prostu kolejnych.

    Wydaje mi się, że dyskutujemy o czym innym.
    Zasadniczo kwestia braku praw do odliczenia
    w spóźnionej deklaracji się nie zmieniła.
    Jednak po 26 marca 2002 pojawiła się
    możliwość skorygowania deklaracji,
    w której można
    było np niezadeklarować naliczonego.
    Wcześniej takiej możliwości
    nie było. I to przede wszystkim miałem na myśli
    twierdząc, że złożenie deklaracji po terminie
    nie powoduje utraty prawa do odliczeń.
    Jednak, wg mnie żeby było klarowniej należy
    po terminie składać "specyficzną" deklarację.
    Chyba, że ktoś ma coś dodania w tej kwestii.

    I takie stanowisko po zmianach z marca 2002
    już się powoli w orzecznictwie utrwala.
    Wyrok NSA z 3 września 2002 r., sygn. akt III SA 2377/01
    (choć nie wiem do którego stanu prawnego się odnosił,
    jak do nowego to dobrze, jak do starego to jeszcze lepiej)

    I co ciekawe powoli kształtuje się linia, że cytuję:
    "Z bezpośredniego brzmienia przepisu art. 19 ust. 3b
    ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym wynika, że nie odsyła on do terminów
    składania deklaracji z art. 10 ust. 1 i art. 26 tej ustawy,
    lecz do terminu (okresu) rozliczenia"

    A poza tym, to ta teza ugruntowuje
    > moje przekonanie, żeś teoretyk-chałupnik , bo nie znasz realiów

    Niestety muszę Cię zmartwić.
    Nie jestem nawet teoretykiem, a podatkami
    zajmuję się wyłącznie w stopniu niezbędnym mi
    do prawidłowego rozliczenia.
    To minimum wiedzy doprowadziło mnie już
    dawno temu do wniosku, że deklaracje warto składać
    w terminie. Wolałem nie "praktykować" po terminie :-)