  • 1. Data: 2006-07-05 07:10:57
    Temat: zajęcie konta
    Od: "Hlynur Bjőrn Hafsteinsson" <j...@0...pl>

    Witam,

    W tamtym tyg. skarbówka zajeła mi konta z powodu nieuregulowanego vat'u za
    miesiac marzec . Podkresle, że niezapłaciłem z powodu zawalenia terminów
    płatnośc przez mojego klienta ( o zgrozo ) z którego do dzisia nie moge
    ściągnac pieniedzy ( 30 tys ), firma windykacyjna jest bezradna. Zabrali
    wszystko co mialem na kontach na prowadzenie firmy, wypłaty dla moich
    pracowników ( tylko 2 - prowadze mala dzialalnosc ) i na życie mimo , że
    wysłałem w w połowie kwietnia im pismo z wyjaśnieniem.

    jestem w stanie zrozumie, takie prawo......ale czy moga mi wszystko zabrać i
    zostawic bez środkow do zycia??

    fatalna sytuacja,

    pozdrawiam

    jarek

  • 2. Data: 2006-07-05 07:25:23
    Temat: Re: zajęcie konta
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Hlynur Bjőrn Hafsteinsson" <j...@0...pl> napisał w
    wiadomości news:e8foms$25g$1@news.task.gda.pl...
    > jestem w stanie zrozumie, takie prawo......ale czy moga mi wszystko zabrać
    > zostawic bez środkow do zycia??

    Bylo wszystko trzymac na koncie firmowym???

    O kontach osobistych i kwocie wolnej od zajecia slyszal???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-07-05 08:42:52
    Od: "Hlynur Bjőrn Hafsteinsson" <j...@0...pl>

    > Bylo wszystko trzymac na koncie firmowym???
    >
    > O kontach osobistych i kwocie wolnej od zajecia slyszal???
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    zajeli mi wszystkie konta jakie mam...nawet osobiste....

  • 4. Data: 2006-07-05 10:27:27
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Hlynur Bjőrn Hafsteinsson" <j...@0...pl> napisał

    > zajeli mi wszystkie konta jakie mam...nawet osobiste....

    Komornik (czy skarbowka) MA NIESTETY PRAWO
    zabrac WSZYSTKO co jest na koncie i tym samym
    zniszczyc firme.

    Neko

  • 5. Data: 2006-07-05 10:28:17
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał

    > O kontach osobistych i kwocie wolnej od zajecia slyszal???

    A gdzies to wyczytal? Kwota wolna od zajec nie dotyczy
    przedsiebiorcow. Im sie zabiera wszystko i tym
    samym zniszczyc calkowicie.

    Neko

  • 6. Data: 2006-07-05 10:30:58
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Hlynur Bjőrn Hafsteinsson" <j...@0...pl> napisał

    > jestem w stanie zrozumie, takie prawo......ale czy moga mi wszystko zabrać
    > zostawic bez środkow do zycia??

    W tym kraju wszystko jest mozliwe. Niestety poborca
    podatkowy (czyli po prostu skarbowy komornik) moze
    zabrac wszystko, co jest na koncie. No chyba, ze
    najpierw przyjdzie do Twojej firmy i dasz mu do lapy
    tak z 3.000 zl. To wtedy zrobi zajecie sprzetu
    w biurze (tylko ustali tzw. dozor na papierze),
    wplacisz mu 5% zaleglosci i bedzie na jakis czas dobrze...

    Neko

  • 7. Data: 2006-07-05 10:44:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Neko,

    Wednesday, July 5, 2006, 12:27:27 PM, you wrote:

    > Komornik (czy skarbowka) MA NIESTETY PRAWO
    > zabrac WSZYSTKO co jest na koncie i tym samym
    > zniszczyc firme.

    Nie do końca - chronione są wynagrodzenia pracowników.

    Ale panuje bandytyzm totalny - obowiązkiem egzekutora jest
    zawiadomienie zobowiązanego o egzekucji _przed_ jej rozpoczęciem.
    Jednak zazwyczaj to bank(i) dostają w pierwszej kolejności polecenie
    zablokowania środków a zobowiązany dowiaduje się o egzekucji po
    fakcie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2006-07-05 10:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, Neko wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał

    > A gdzies to wyczytal? Kwota wolna od zajec nie dotyczy
    > przedsiebiorcow.

    Hm... ja się nie znam, ale zdaje mi się że SDD nie pisał
    o wolnej kwocie *dochodów* (kiedy między dochodami z pracy
    a innych źródeł jest IMO niekonstytucyjna różnica) co
    o kwocie wolnej *od zajęcia*. Z pieniędzy leżących w banku
    lub w szufladzie.
    O ile pamiętam coś takiego jest i na koncie nie związanym
    z DG bank ma wręcz obowiązek nie wydać tej kwoty - zdaje się
    jakiś protest można złożyć czy cóś, jak piszę - nie znam się,
    piszę z głowy czyli z niczego, ale pamiętam że albo na .prawo
    albo na .banki było.
    Podobnie wolne od zajęcia są wybrane inne rzeczy - komornik nie
    może zabrać ci spodni i slipów które masz ubrane i puścić nago.
    Mimo że jeszcze 40 zł brakuje do pełnej kwoty egzekucji (i ubranie
    by problem załatwiło).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-07-05 11:00:48
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > może zabrać ci spodni i slipów które masz ubrane i puścić nago.
    > Mimo że jeszcze 40 zł brakuje do pełnej kwoty egzekucji (i ubranie

    Oczywiscie, jest kwota wolna od podatkow.
    I tak np. w przypadku emerytow komornik moze zabrac
    TYLKO 25% dochodow brutto. I tak dalej.
    Oczywiscie, komornik nie moze zabrac wersalki,
    symboli kultu itp.

    Neko

  • 10. Data: 2006-07-05 11:04:24
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl> napisał

    > Oczywiscie, jest kwota wolna od podatkow.

    Ale w przypadku przedsiebiorcow komornik
    moze zabrac wszystko.