  • 1. Data: 2003-01-29 11:38:22
    Temat: Re: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Hania" <v...@g...pl> wrote in message
    news:03013112073260@polnews.pl...
    > Witam,
    > Posiadam 85 % udzialow w s.c. prowadzonej z mezem.
    > Chcialabym to zakonczyc - jakie kroki powinnam podjac?
    > Poza tym nie chcialabym, by maz dowiedzial sie o tym wczesniej. Wydaje mi
    sie
    > bowiem, ze "na zlosc" mi moglby wystawic jakies "lewe" faktury tak, bym
    > zaplacila za nie podatek.
    > Pozdrawiam
    > Hania

    Ja to zrobilem tak (ale nie z mezem)...

    Z dniem x wypowiadam umowe spolki z powodu calkowitej utraty zaufania do
    wspolnika.

    X.X.

    I wystarczylo.

    Ale to bylo baaardzo dawno ponad 10 lat temu i poza tym kazdy odpowiada za
    siebie
    jak mowila mila Pani z US (choc nie ta, ktora mi powiedziala ze przeciez
    nikt ine moze
    pani X zmusic do wspolprac z osoba ktorej nieufa).

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-31 11:07:32
    Temat: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki?
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    Witam,
[...]
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-01-31 11:53:40
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >Boguslaw

    >Ja to zrobilem tak (ale nie z mezem)...
    >
    >Z dniem x wypowiadam umowe spolki z powodu calkowitej utraty zaufania do
    >wspolnika.
    Dzieki serdeczne,
    oby nikt nie musial robic takich krokow z mezem/zona

  • 4. Data: 2003-01-31 14:54:41
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    Pojechalam do US, tam panienka w okienku zekla, ze najpierw musze
    wyrejestrowac dzialalnosc w Urzedzie Miejskim, potem wyrejestrowac regon i
    zlozyc jakies oswiadczenie podpisane przez obie strony :( ... a to dlatego, ze
    w s.c. nie moze zostac 1 osoba. Ale tego, co mowi panienka pewna nie byla.
    To jak to jest?

  • 5. Data: 2003-01-31 15:20:45
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Hania" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bowiem, ze "na zlosc" mi moglby wystawic jakies "lewe" faktury tak, bym

    Jeśli mąż cię już ma dupie, to masz przesrane:-(
    Wulgarnie, ale dosadnie i prawdziwie.

    Skoro wspólników jest 2 to po Twoim odejściu spółka przestaje istnieć.
    Nie da się tego załatwić w 1 dzień.
    Zatem wspólnik ma szansę zrobić Ci kłopoty, a ty do końca życia odpowiadasz za sprawy
    majątkowe spółki.

    poczytaj: http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=AKT&id=207582
    "Znowelizowane przepisy ordynacji podatkowej zmieniły odpowiedzialność osób trzecich
    za zobowiązania podatkowe podatnika.

    W przypadku spółki cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej oraz
    komandytowo-akcyjnej, do kategorii tej należą wspólnicy.
    Wyjątek w przypadku spółki komandytowej uczyniono dla komandytariusza, a w
    komandytowo-akcyjnej - dla komplementariusza będącego
    akcjonariuszem oraz dla akcjonariusza. Podmioty te nie odpowiadają za podatki należne
    od spółki.

    Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą, ale może być podatnikiem podatku VAT oraz
    akcyzowego. Podatnikami tego podatku mogą być
    również pozostałe spółki osobowe.

    Wspólnicy odpowiadają za zobowiązania podatkowe spółki powstałe w trakcie jej
    działalności. Nie ma ograniczeń czasowych. W
    uprzywilejowanej pozycji w stosunku do wspólników "aktualnych", są podmioty, które
    nie są wspólnikami w chwili orzekania o
    odpowiedzialności osób trzecich. Byli wspólnicy odpowiadają za zobowiązania powstałe
    w czasie, gdy byli oni wspólnikami.

    Wspólnicy spółki osobowej odpowiadają nie tylko za zobowiązania podatkowe spółki, ale
    także za wynikające z jej działalności
    zobowiązania podatkowe innych wspólników. Co to oznacza w praktyce? Konsekwencje
    najczęściej będą związane z odpowiedzialnością
    pewnych wspólników za zobowiązania podatkowe wynikające z podatku dochodowego
    pozostałych.

    Wspólnikami spółek osobowych mogą być osoby prawne i fizyczne, odpowiedzialność ta
    będzie dotyczyła zarówno podatku dochodowego PIT,
    jak i CIT. Spółka osobowa bowiem nie jest płatnikiem tego podatku, wspólnicy
    rozliczają się sami.

    Jednak o rozliczeniach z fiskusem poszczególnych wspólników z tytułu podatku
    dochodowego nie wiedzą pozostali. Mogą oni wystąpić do
    urzędu skarbowego z wnioskiem o ustalenie zaległości wspólnika. Ze względu na
    tajemnicę skarbową jest to możliwe tylko za zgodą
    podatnika-wspólnika. W zaświadczeniu wykazuje się jednak tylko zaległości znane
    organowi podatkowemu. Wspólnik występujący o
    zaświadczenie może więc nie dowiedzieć się o istnieniu zobowiązań, za które
    odpowiada, ale nieznanych urzędnikom. Świadomości
    istnienia tych zobowiązań może nie mieć także sam podatnik-wspólnik, gdyż powstają
    one z mocy prawa i mogą być związane z błędną
    interpretacją przepisów. Wspólnik nie ma więc żadnej możliwości wpływania na
    powstanie owych zobowiązań podatkowych, za które będzie
    ponosił odpowiedzialność.

    Nie przyniesie spodziewanych efektów opuszczenie spółki przez wspólnika, który nie ma
    zaległości podatkowych. Były wspólnik będzie
    odpowiadał bowiem za zaległości wspólników, którzy w spółce pozostali. W takim
    przypadku należy doprowadzić do opuszczenia spółki
    przez mającego zaległości podatkowe. Zgodnie z ordynacją podatkową wspólnicy
    odpowiadają za zobowiązania innych wspólników
    wynikające z działalności spółki. Wspólnicy "aktualni" nie odpowiadają za
    zobowiązania podatkowe byłego wspólnika.

    Ustawodawca powinien jednak zrezygnować z rozwiązania, na mocy którego wspólnicy
    spółek osobowych są wzajemnymi zakładnikami
    odpowiedzialnymi za zobowiązania podatkowe innych wspólników. W przeciwnym razie
    pozostaje podatnikom szukanie stosownych
    rozwiązań."

  • 6. Data: 2003-01-31 15:29:18
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > w s.c. nie moze zostac 1 osoba. Ale tego, co mowi panienka pewna nie byla.

    Mniej więcej tak! I wspólnicy muszą się stawić razem !!!!!
    Nie da się ominąć wspólnika w 5 sekund.
    Możesz się sądzić, ale to trwa i kosztuje.
    Najpierw zapłacisz fiskusowi, a potem w sądzie możesz dochodzić od ex męża:-((

  • 7. Data: 2003-01-31 15:48:33
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >Jeśli mąż cię już ma dupie, to masz przesrane:-(
    >Wulgarnie, ale dosadnie i prawdziwie.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Moze nie jest tak zle ...a swoja droga, czy w naszym "kochanym" panstwie cos
    jest normalne???

  • 8. Data: 2003-01-31 15:51:50
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Moze nie jest tak zle ...a swoja droga, czy w naszym "kochanym" panstwie cos
    > jest normalne???

    Tak do końca... Zgodnie chociażby z dekalogiem...????
    Nie znam takich przypadków:-((

  • 9. Data: 2003-01-31 16:09:44
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    >Tak do końca... Zgodnie chociażby z dekalogiem...????
    >Nie znam takich przypadków:-((

    Nie do konca rozumiem co chcesz przekazac (czyli jako rasowa zaba-nie kumam ;))
    Jednak juz przyzwyczailam sie po trosze do nienormalnosci "w domu i zagrodzie
    (tu: panstwo)"
    Skoro w panstwie sie nie da, to choc w domu musze troche posprzatac.

  • 10. Data: 2003-02-01 15:50:19
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a v...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > a to dlatego, ze w s.c. nie moze zostac 1 osoba. Ale tego, co mowi
    > panienka pewna nie byla. To jak to jest?

    OK, więc - jeżeli jeden ze wspólników zakończy DG to spółka przestaje
    istnieć. Składasz w US NIP-2, VAT-Z (o ile byliście VATowcami), decyzję o
    wykreśleniu albo oświadczenie ze będziesz dalej działać na własne nazwisko
    na swoim zaświadczeniu o wpisie do EDG, pisemną informację dla swojego
    podatku dochodowego i już. Powinno wystarczyć.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    ...i to by było na tyle