  • Data: 2009-05-15 10:11:21
    Temat: Re: zakup drukarki fiskalnej, zwrot 50%
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do tego:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,0.html
    > +++
    > § 5.
    > 1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    > co najmniej:
    >
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bšdŸ nazwy skrócone
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
    > ---

    bądź nazwy skrocone jest decydujace :) (patrz na budoqwe zdania, tu nie ma
    gwiazdek jak przy deklaracji vat-7)
    Nazwę skrocona podaje się we wpisie do ewidencji DG i te nazwe skrocona
    uzywac zamierzam nie jest to wymysl zusu, przeciez przy NIP 1 aktualizacji
    tez si epodaje nazwe firmy a nie tylko
    imie i nazwisko.

    Na paragonie naglowek podobnie mi zaprogramowano;
    NAZWA SKROCONA
    ADRES
    NIP

    nie stresuj mnie teraz

    > Głupia sprawa, ale człowiek jest identyfikowany przez
    > imię i nazwisko.
    > Osoba fizyczna (która jest *podatnikiem*!) *nie jest*
    > identyfikowana przez jakąś "nazwę" (tak jak osoby prawne
    > oraz "inne instytucje").

    jest identyfikowana przedewszystkim przez NIP i adres (tak powiedziano mi w
    US

    > Oczywiście powyższe przepisy nie zabraniają podawania na
    > fakturze *więcej* danych.
    > Ale nie pozwalają podać *mniej*.

    nie podaje mniej niz wymieniono w cytowanym zdaniu :)

    > Można więc podać firmę - bo ta (w przypadku OF) składa się
    > z ... zajrzyj do Kodeksu Cywilnego :D

    a po co

    > Przyznaję bez bicia, że właśnie usiłuje znaleźć przepis dla przypadku
    > kiedy nie będzie to ST (bo dla ST oczywiscie chodzi o art.23.1.45).
    > Żeby nie wyszło że ma być przychód (ze zwrotu podatku) oraz
    > koszt... ktoś wyjaśni jak to wygląda "z kasą"?

    a jest przymus wlaczania do ST ?
    (kwota netto 1556,56, przesylka 24,559)

    P.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !