    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup gruntu
    Date: Mon, 16 Feb 2009 12:24:59 +0100

    On Mon, 16 Feb 2009, Paweł Muszyński wrote:

    > A jak kupujesz grunt pod budowę sklepu, hali produkcyjne, magazynu?

    ...to patrz sąsiedni post.
    Sklep, hala czy magazyn się "zużyją".
    Grunt nie.
    I dlatego nie stanowi kosztu - bo z założenia "majątek w DG" jest
    kosztem dlatego, że się "zużywa".
    Tak naprawdę "uznane za koszt" są jedynie (liczone jednostkowo)
    straty na majątku, czyli różnica między tym co się wydało na to
    żeby coś (np. ST) kupić (oraz wydało na remonty i ulepszenia)
    a tym co się uzyskało przy sprzedaży.

    Natomiast z przejrzenia przepisów dot. PDoOF wychodzi mi, że:
    - nabycie i następnie sprzedaż lokalu mieszkalnego "o ile nie jest
    przedmiotem DG" (czyli ktoś nie handluje mieszkaniami) *NIE*
    zalicza się do DG, mimo że sam lokal był w DG wykorzystywany
    i to samo dotyczy gruntu związanego z lokalem
    - przydałby się jasny opis co z przypadkiem lokalu niemieszkalnego :)
    Na oko wychodzi (art.30e oraz 23.1.1) że liczy się "normalnie"
    (przychód do DG, a wydatek z momentem przychodu w koszty),
    ale tak napisane, że głowy bym za to nie dał.

    pzdr, Gotfryd