    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup licencji - jak zaksiegowac
    Date: Thu, 4 Aug 2005 09:54:27 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@83.238.7.114

    Z drugiej strony patrząc na to całe zagadnienie używając wykładni
    gramatycznej przepisów podatkowych zgodnie z art. 22b PDOF amortyzacji
    podlegają ... licencje.... zwaneWNiP. Skoro więc ustawodawca wyraźnie
    oddzielił a wręcz enumeratywnie wymienił co rozumie przez WNiP nie ulega
    wątpliwości że OEM usi być traktowana jak zwykła licencja. Dla podatnika
    zdecydowanie korzystniejsze jest odrębne księgowanie amortyzacji ST i WNiP.
    W przypadku prowadzenia ksiąg rachunkowych przypisnie licencju OEM do danego
    komputera jest zasadne (z punktu widzenia prawa bilansowego i wyceny aktywów
    trwałych) natomiast amortyzacji podatkowej będą one podlegały osobno. Uff

    Pozdrawiam

    Damian.

    Komputer

    > No OK. Ale jest zdatny do działania z DOWOLNYM SO, zaś SO OEM
    > nie - ze względów prawnych.

    > Spytaj tych co handlują systemami ;)
    > SO może być teoretycznie również lokatą kapitału, taką jak akcje.
    > To że TEORETYCZNIE jest bez znaczenia...
    > No ja rozumiem że rozmawiamy o podstawie wpisu do EST :) ale
    > skoro pytałeś "tak ogólnie" to co było robić... ;)

    WNiP

    > Zgoda.
    > Jest wymóg uznania ST za "sprawny i zdatny", nie ma takiego
    > wymogu dla WNiP.
    > Niemniej fakt "przypisania" OEM do komputera a nie na odwrót raczej
    > przemawia "przeciw" niż za" (dopisaniu WP OEM do WP ST).

    OEM

> [...]
    > w legalnym używaniu BIOSa już JEST doliczona do WP - w cenie płyty
    > głównej, to samo dotyczy firmware karty grafiki itepe).

    > Zakup DYSKU niewątpliwie może w rzadkich przypadkach powiększyć WP
    > komputera ;)
    > Fakt wymogu jednoczesności zakupu OEMa nie przesądza o tym że to jest
    > jednak *oddzielny* *jednoczesny* zakup.
    > Faktura "dysk+OEM, 500 zł netto 110 zł VAT 660 zł brutto" rzeczywiście
    > mogłaby powodować prawo do uznania ze to był JEDEN zakup.

    > A coś w tym stylu, prowadzi tam wyjątkowo prosta tabelka:

    http://groups.google.pl/groups?as_q=oem&num=100&hl=p
    l&as_ugroup=*.podatki&as_uauthors=maddy