    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup w hurtowni na paragon
    Date: Tue, 22 Jan 2002 14:04:55 +0100

    sebur napisał(a):

    > W hurtowni, w której się zaopatruję, towar brałem zawsze na fakturę VAT.
    > Zaproponowano mi zakup na paragon. Skoro na paragonie nie ma danych mojej
    > firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie kontroli
    > US?
    > dzięki za jakieś info na ten temat
    Na pewno nie możesz odliczyć VATu.
    Co do KUP, to też miałabym wątpliwości.
    Sprzedawca musi na żadanie kupującego wystawić fakturę i koniec.
    Miałam kiedyś scysję z kioskiem ruchu, bo sprzedawca wciskał mi że "na
    prase nie wystawia się faktur". Ale widmo skarbówki podziałało. Nie
    lubie straszyc ludzi skarbówka, ale czasami nie ma innego wyjścia.
    Jeżeli nie chcesz odliczac watu i wrzucać zakupów koszty, to możesz
    wziąć paragon, w przeciwnym wypadku tylko faktura.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl