    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup w hurtowni na paragon
    Date: Wed, 23 Jan 2002 14:05:59 +0100

    "Marek" [...]

    Czy to ladnie instruowac na grupie prawnej jak oszukiwac?

    > Zakup w hurtowni na paragon opłaca się jeśli kupujesz towaru który już
    > kiedyś miałeś i masz na niego fakturę. W takim przypadku sprzedajesz towar
    > kupiony na paragon i nie wykazujesz go w sprzedaży, a co za tym idzie nie
    > płacisz od niego podatków.

    To nie tak.
    Kupujac towar placi sie za niego odatek. - VAT.

    kazdy moze sobie kupic towar, lecz jesli kupuje podatnik VAT
    ma wziac FV. Wystepujac jako osoba fizyczna moze sobie kupic na paragon,
    co zrobi z towarem to jego sprawa. moze zjesc, wypalic, zuzyc.....

    > Jest to trochę uciążliwe i niebezpieczne w przypadku posiadania kasy
    > fiskalnej (towar z paragonu nie przechodzi przez kasę).

    Nie rejestrowaine sprzedarzy jest karalne i to bardzo.
    ukrywanie dochodow tez.

    > Czy się opłaca, zadecyduj sam.

    Tu mozna sie tylkozastanawiac ile trzeba "ukryc obrotu"
    Bo samo ukrycie zakupu to dla firmy ogromny koszt.

    Wg mnie, by "ryzyko sie oplacalo" skala musi byc co najmniej duza.
    przy 5% udzialu dochodu w obrocie i ok 40% podatku (VAT + PIT)
    otrzymujemy ZANIZENIE naleznego podatku ok 2 ukrytego obrotu

    Wg mnie nie warto.

    Boguslaw