  • 1. Data: 2002-01-22 11:51:57
    Temat: zakup w hurtowni na paragon
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    W hurtowni, w której się zaopatruję, towar brałem zawsze na fakturę VAT.
    Zaproponowano mi zakup na paragon. Skoro na paragonie nie ma danych mojej
    firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie kontroli
    US?
    dzięki za jakieś info na ten temat
    --
    #####
    pozdro

  • 2. Data: 2002-01-22 13:04:55
    Temat: Re: zakup w hurtowni na paragon
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    sebur napisał(a):

> [...]
    > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie kontroli
    Na pewno nie możesz odliczyć VATu.
    Co do KUP, to też miałabym wątpliwości.
    Sprzedawca musi na żadanie kupującego wystawić fakturę i koniec.
    Miałam kiedyś scysję z kioskiem ruchu, bo sprzedawca wciskał mi że "na
    prase nie wystawia się faktur". Ale widmo skarbówki podziałało. Nie
    lubie straszyc ludzi skarbówka, ale czasami nie ma innego wyjścia.
    Jeżeli nie chcesz odliczac watu i wrzucać zakupów koszty, to możesz
    wziąć paragon, w przeciwnym wypadku tylko faktura.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-22 13:58:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "sebur" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie

    Moze Pan sobie tak kupic na wlasne potrzeby.....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-22 23:03:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie kontroli

    Właśnie chciałem o coś takiego zapytać: czy od paragonu
    da się odliczyć VAT, bo mam coś takiego w ręku.
    Omal bym ci uwierzył ;) (nie bij !!)

    >+ Co do KUP, to też miałabym wątpliwości.

    A co robi w rozp.min.ds.KPiR :) par.14.2.3, par.14.4 ?
    Pytanie: CO TO ZA TOWAR (z hurtowni). Jeśli towar
    handlowy - to też bym się bał. Ale jeśli "pomocniczy"...

    >+ Sprzedawca musi na żadanie kupującego wystawić fakturę i koniec.

    ...no, na paczkę spinaczy to niekoniecznie.

    >+ Miałam kiedyś scysję z kioskiem ruchu, bo sprzedawca wciskał mi że "na
    >+ prase nie wystawia się faktur". Ale widmo skarbówki podziałało.

    Biedny kioskarz... Zakładając że nie handlujesz prasą to jako
    lamer i samouk muszę powiedzieć że na podstawie ww. art. odważyłbym
    się jednak zaliczyć ją na podstawie paragonu !
    Tym bardziej że zakupy typu: "ewidencje: 2 szt" (z kiosku
    w US), "teczki kartonowe: 10 szt" (z księgarni pod ręką)
    już tak wpisałem ;) No a kioskarz
    sam sobie winien że artykułów r.m. nie wyciągnąl ;)

    BTW: co z tym VATem ??
    Wiem, że jak Maddy powie że "nie" to nikt się nie odważy
    sprzeciwić :) ale *może jednak* się da ??
    -:) -:)

    >+ Nie
    >+ lubie straszyc ludzi skarbówka, ale czasami nie ma innego wyjścia.

    Hm... nie ty mnie obtentegowałaś za popieranie biurokracji ??
    (zaraz sprawdzę ;)!)

    >+ Jeżeli nie chcesz odliczac watu i wrzucać zakupów koszty, to możesz
    >+ wziąć paragon, w przeciwnym wypadku tylko faktura.

    ...mam się bać że za 5 lat zapłacę podatek od tych teczek,
    czy jednak mam rację ?? (VATu nie odliczałem [ze strachu :>]
    ale w KUP poszło)

    >+ Maddy

    Pozdrowienia -:)
    - Gotfryd

  • 5. Data: 2002-01-23 11:47:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
    > Biedny kioskarz... Zakładając że nie handlujesz prasą to jako
    > lamer i samouk muszę powiedzieć że na podstawie ww. art. odważyłbym
    > się jednak zaliczyć ją na podstawie paragonu !

    Biedny kioskarz.
    Ale NA ZADANIE kupujacego MUSI (o ile jest VAT-manem)
    fakture wystawic.

  • 6. Data: 2002-01-23 12:55:10
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie

    Zakup w hurtowni na paragon opłaca się jeśli kupujesz towaru który już
    kiedyś miałeś i masz na niego fakturę. W takim przypadku sprzedajesz towar
    kupiony na paragon i nie wykazujesz go w sprzedaży, a co za tym idzie nie
    płacisz od niego podatków.
    Jest to trochę uciążliwe i niebezpieczne w przypadku posiadania kasy
    fiskalnej (towar z paragonu nie przechodzi przez kasę).
    Czy się opłaca, zadecyduj sam.

  • 7. Data: 2002-01-23 13:05:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marek" [...]

    Czy to ladnie instruowac na grupie prawnej jak oszukiwac?

> [...]
    > kupiony na paragon i nie wykazujesz go w sprzedaży, a co za tym idzie nie

    To nie tak.
    Kupujac towar placi sie za niego odatek. - VAT.

    kazdy moze sobie kupic towar, lecz jesli kupuje podatnik VAT
    ma wziac FV. Wystepujac jako osoba fizyczna moze sobie kupic na paragon,
    co zrobi z towarem to jego sprawa. moze zjesc, wypalic, zuzyc.....

    > Jest to trochę uciążliwe i niebezpieczne w przypadku posiadania kasy
    > fiskalnej (towar z paragonu nie przechodzi przez kasę).

    Nie rejestrowaine sprzedarzy jest karalne i to bardzo.
    ukrywanie dochodow tez.

    > Czy się opłaca, zadecyduj sam.

    Tu mozna sie tylkozastanawiac ile trzeba "ukryc obrotu"
    Bo samo ukrycie zakupu to dla firmy ogromny koszt.

    Wg mnie, by "ryzyko sie oplacalo" skala musi byc co najmniej duza.
    przy 5% udzialu dochodu w obrocie i ok 40% podatku (VAT + PIT)
    otrzymujemy ZANIZENIE naleznego podatku ok 2 ukrytego obrotu

    Wg mnie nie warto.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-23 17:31:33
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > Wg mnie, by "ryzyko sie oplacalo" skala musi byc co najmniej duza.
    > przy 5% udzialu dochodu w obrocie i ok 40% podatku (VAT + PIT)
    > otrzymujemy ZANIZENIE naleznego podatku ok 2 ukrytego obrotu

    W takim razie po co hurtownia proponuje paragony?
    I drugie pytanie: skoro hurtownia wystawia paragon (na którym nie ma danych
    mojej firmy, a ja nic nie podpisuję), następnie ja sobie towar przywioze do
    domu i sprzedam "na lewo" (na razie tego nie robiłem, bo mam wątpliwości),
    to czy istnieje realna szansa wykrycia takiego manewru przez US? Taki zakup,
    ani sprzedaż nie będą zaznaczone w KUP, ja nie potrzebuję odliczać VAT-u (bo
    doliczę marżę do cen brutto w hurtowni, więc i tak zarobię), w hurtowni jest
    tylko paragon fiskalny, to jakim cudem US może "wyniuchać" taki przekręt?Czy
    w systemie komputerowym hurtowni każdy paragon fiskalny jest przypisany do
    firmy, któa zrobiła na niego zakup?
    sebur

  • 9. Data: 2002-01-24 09:16:19
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2ojgm$t85$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "sebur" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie PO CO, ale "dlaczego".
    >
    > Ja wole spac SPOKOJNIEJ i biore wylacznie faktury,
    > a od czasu do czasu panie w hurtowni pytaja czy faktura, czy paragon.
    > Po prostu chca wiedziec CO WYDRUKOWAC.
    >
    > Jest duza ilosc odbiorcow, ktorzy wola paragon - ich sprawa.
    > Moze to sluzyc glownie "ukryciu obrotu".

    Zapomaniales tylko o tych klientach hurtowni, ktorzy zaopatruja sie na
    potrzeby wlasne a nie DG.

    Karol

  • 10. Data: 2002-01-24 09:18:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]

    przekręt?Czy
    > w systemie komputerowym hurtowni każdy paragon fiskalny jest przypisany do

    Prosze wybaczyc, nie bede uczyl nikogo oszukiwac.

    To, co kto sobie kupi i sprzeda na lewo, to jego sprawa.
    Urzad skarbowy moze na podstawie porownania oszacowac obrot,
    dochod i.t.p. jakie jest tego prawdopodobienstwo ?
    Nie wie i nie interesuje mnie to.

    Niekture branze sa/byly tak "chore", ze kazdy musial oszukiwac, lub zmienic
    rodzaj dzialalnosci. Teraz takich jest corac mniej.

    Boguslaw