  • 1. Data: 2010-04-12 07:19:33
    Temat: zaliczka i podatek roczny
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    W sumie to kilka wątków niżej był temat identyczny i niby czysto
    teoretyczny.
    A tak się składa że ja w zasadzie mam dokładnie taką sytuację faktycznie.

    Otóż rozpocząłem DG w lutym, pierwszy dochód miałem w sierpniu, znajomy
    stwierdził żebym nie płacił zaliczek bo odsetki i tak wyjdą niewielkie.
    No i teraz chciałem zapłacić wszystkie zaliczki z odsetkami... liczę ...
    liczę i wychodzi że nic nie muszę wpłacić.
    Jak to w końcu jest?
    Czy faktycznie tak jest czy coś popier... albo niedoczytałem?
    Dodam że na papierze dochód roczny wyszedł poniżej 15000 pln i mniej więcej
    narastał liniowo od sierpnia.
    Oczywiście 1os DG, KPiR + VAT.
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie zwłaszcza że kwiecień leci... :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-04-12 08:40:29
    Temat: Re: zaliczka i podatek roczny
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy faktycznie tak jest czy coś popier... albo niedoczytałem?
    > Dodam że na papierze dochód roczny wyszedł poniżej 15000 pln i mniej

    Nie licz calosciowo, tylko dla kazdego miesiaca z osobna, narastajaco.
    Zobacz, czy nie musiales wplacac zaliczki we wrzesniu, w pazdzierniku, w
    listopadzie, czy w grudniu (x2).
    Nie napisales tez, czy jestes na liniowym, czy na progresywnym podatku.
    Jesli na progresywnym to jest to mozliwe - w calosciowym ujeciu przeciez
    podatek od 15.000 dochodu wynosi ok. 2200 i tyle mniej wiecej sie uzbiera
    odliczalnego zdrowotnego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-12 09:21:07
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości :

> [...]
    > podatek od 15.000 dochodu wynosi ok. 2200 i tyle mniej wiecej sie uzbiera

    właśnie liczyłem dla poszczególnych miesięcy i żadna zaliczka mi nie
    wychodzi...
    w poszczególnych miesiącach jakiś podatek wychodził ale zdrowotnego już się
    tyle uzbierało że zawsze wychodziło zero,
    jestem na progresywnym...

    czyli mogę uznać że nie muszę nic wpłacać tylko złożyć pit-36 ?

    Piotr

  • 4. Data: 2010-04-13 21:09:02
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > się tyle uzbierało że zawsze wychodziło zero,
    > jestem na progresywnym...
    >
    > czyli mogę uznać że nie muszę nic wpłacać tylko złożyć pit-36 ?

    No skoro Ci nie wychodzi to co chcesz wpłacać? :))
    Ale jak sobie liczę to od 15k dochodu podatek po odjęciu kwoty
    zmniejszającej (556,02) wynosi 2143,98.
    Od Lutego do końca roku zapłaciłeś 9 składek ZUS, zakładając że jesteś
    na ulgowym zusie suma możliwych do odliczenia składek zdrowotnych to
    1737,9 (193,10*9)
    Po odjęciu jednego od drugiego wychodzi mi 406,08 oczywiście bez
    wcześniejszego zaokrąglania.
    I jeśli taki podatek nie wyszedł ci w grudniu tylko wcześniej to na tyle
    wydymałeś Państwo przez ubiegły rok, a tym samym Pana, Panią i nas
    wszystkich.
    Gdzie Twój honor?! Wstydź się! hehe :D

    Pzdr
    Ranger

  • 5. Data: 2010-04-13 22:44:42
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Ranger" napisał w wiadomości:

> [...]
    > I jeśli taki podatek nie wyszedł ci w grudniu tylko wcześniej to na tyle
    > wydymałeś Państwo przez ubiegły rok, a tym samym Pana, Panią i nas

    spokojnie, spokojnie :)
    podałem w dużym przybliżeniu, naprawdę faktycznie nic mi nie wyszło,
    dziś zasięgnąłem opinii biegłego i potwierdził mi że taka sytuacja zwłaszcza
    u osób zaczynających to nic niezwykłego :)

    ja chciałem nawet odsetki zapłacić :)

    pozdrawiam

    piotr