  • 1. Data: 2010-04-09 05:55:15
    Temat: Wplata deweloperowi nie pozbawia zwolnienia podatku od darowizn
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Dla wielu bardzo ważny wyrok!!

    www.gazetaprawna.pl/drukowanie/411796

  • 2. Data: 2010-04-09 12:42:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, 666 wrote:

    > Dla wielu bardzo ważny wyrok!!
    >
    > www.gazetaprawna.pl/drukowanie/411796

    Mi tak w ogóle brakuje zapisu ogólnego, który by stanowił iż
    czynności dokonywane "na rzecz" są podatkowo równoważne dokonanym
    bezpośrednio.
    Oczywiście nie chodzi o *źródło* transakcji "na rzecz" (czy
    to była darowizna, czy zapłata, czy pożyczka - one nadal
    podlegają jak podlegają), ale *skutki* (tak jak tu - wpłata
    na konto, a że obce - to wynika z przeniesienia zobowiązania).

    Tak aby "cywilnie" poprawna zapłata (w tym potrącenie, zaliczka
    i inne takie) poza jawnie wymienionymi przypadkami (mam na myśli
    np. zaliczkę dla VAT) nie mogły powodować ubocznych skutków podatkowych.

    Bo trzeba przyznać, że litera przepisu sugeruje "słuszność" US,
    mimo że z logiką i sensem to się rozmija, podobnie jak z przypadkiem
    kasy rejestrującej i PayU, kiedy w końcu zapłata jest dokonywana
    od *przedsiębiorcy* i na zdrowy rozum wystarczyłoby jeśliby
    w łańcuszku płatności jedno z ogniw spełniało warunek "identy-
    fikowalnie na bank albo kasą".

    pzdr, Gotfryd