  • 1. Data: 2010-04-09 13:12:24
    Temat: zakup za granicą, a podatek VAT
    Od: "Grupy dyskusyjne" <h...@k...onet.pl>

    Witam.

    Kupuję od niemieckiej firmy urządzenie pomiarowe.
    Jestem vatowcem, ale nie mam euronipu. Faktura została wystawiona bez
    podatku VAT.
    Czy dla tego jednorazowego zakupu muszę taki euronip załatwić. W Polsce od
    kwoty wystawionej na fakturze muszę zapłacić podatek VAT, w jaki sposób
    należy go rozliczyć.
    Sprzęt będzie środkiem trwałym w mojej działalności.

    Jestem watowcem i prowadzę kpir.

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
    Zbyszek

  • 2. Data: 2010-04-09 21:38:21
    Temat: Re: zakup za granicą, a podatek VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grupy dyskusyjne wrote:
> [...]
    > podatku VAT.
    > Czy dla tego jednorazowego zakupu muszę taki euronip załatwić.

    Niekoniecznie. Skoro do transakcji już doszło i jest to kwestia
    incydentalna,
    a nie masz prawa do zakupu w cenie netto-
    w zasadzie to widać, że Niemcy mało się przejmują "NIPologią" - to poproś o
    prawidłową fakturę.

    > Polsce od kwoty wystawionej na fakturze muszę zapłacić podatek VAT, w
    > jaki sposób należy go rozliczyć.

    Poprzez fakturę wewnętrzną, ale VAT od ceny brutto- sprzedawca wystawi Ci
    poprawną
    fakturę z MwSt jak sobie sprawdzi, że jesteś "invalid VAT number"

  • 3. Data: 2010-04-10 05:00:01
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > sprzedawca wystawi Ci poprawną fakturę z MwSt jak sobie sprawdzi, że jesteś
    > "invalid VAT number"

    A wcześniej zadzwoni na policje, że jakiś oszust z Polski naciągnął go na
    nieistniejącą firmę.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2010-04-11 08:21:31
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 10 Kwi, 07:00, "andreas" <a...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:hpo6tf$305$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > A wcześniej zadzwoni na policje, że jakiś oszust z Polski naciągnął go na
    > nieistniejącą firmę.
    >
    > --
    > andreas

    taaa...
    gosc dal d... bo prawo wystawiania bez vatu mialby gdyby obie strony
    mialy nip europejski - jezeli nip na fakturze polskiej strony byl z
    PL... to wtedy mozna sie bac ze Niemiec powie ze go Polak oszukal
    podajac ze jest vat eu. Jezeli nie ma PL to gosc dal ciala i jak sie
    polapie to sam powinien zabiegac o korekte.

  • 5. Data: 2010-04-11 10:02:18
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    > taaa...
    > Jezeli nie ma PL to gosc dal ciala i jak sie
    > polapie to sam powinien zabiegac o korekte.

    Tylko w Polsce trzeba się starać o osobny NIP europejski, aby urzędnik miał co
    do roboty dla szwagra i miał na czym złapać podatnika.
    W Niemczech nawet nie wyobrażają sobie sytuacji, że legalne, zarejsterowane w
    jakimkolwiek unijnych skarbowym przedsiębiorstwo, może nie być widoczne na
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/, więc również nie mają pojęcia, że
    zapis z literkami PL lub bez nich może mieć jakiekolwiek znaczenie.

    Wymaganie od ludzi z Niemiec, aby byli biegli w typowych tylko dla Polski
    biurokratycznych wymysłach jest tak samo sensowne jak były pretensje do turysty
    z Niemiec w latach osiemdziesiątych, że idiota dał ciała bo chce kupić schabowe
    a nie pomyślał o kartkach na mięso.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2010-04-11 10:31:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    andreas wrote:

> [...]
    > może nie być widoczne na http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/,
    > więc również nie mają pojęcia, że zapis z literkami PL lub bez nich

    Ciekawe jest to co piszesz. Szczególnie, że chodzi o kraj,
    w którym dla potrzeb podatkowych istnieja dwa odrębne numery
    podatkowe: jeden do rozliczeń krajowych - Steuernr
    i jeden do wewnątrzunijnych - Umsatzsteueridentifikationsnr.

  • 7. Data: 2010-04-18 10:11:33
    Od: "Gruoy dyskusyjne" <h...@k...onet.pl>

    Witam.

    Dzięki serdeczne za odzew.
    Udało się załatwić NIP EU, a firma niemiecka wstrzymała się z wystawieniem
    rachunku
    i wszystko zaczęło być zgodnie z przepisami.

    Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.
    Zbyszek.