  • 1. Data: 2004-07-19 17:40:24
    Temat: zaliczka na podatek dochodowy jak???
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    czy płacę osobno za pracownika i za siebie i jak to zrobić żeby było poprawnie.
    Za siebie - wpisuje swoją firmę nip i z głowy a za pracownika wpisuje co? i czy
    na osobnym blankiecie
    pomożcie jak możecie
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-07-19 18:02:37
    Temat: Re: zaliczka na podatek dochodowy jak???
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    "jas" <r...@p...onet.pl> napisał
    > czy płacę osobno za pracownika i za siebie i jak to zrobić żeby było
    poprawnie.
    > Za siebie - wpisuje swoją firmę nip i z głowy a za pracownika wpisuje co?

    PIT 5 (deklaracja na zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy od osób
    fizycznych)
    http://pit.pl/att/deklaracje/PIT/pit_5_v13.pdf

    > czy na osobnym blankiecie
    TAK: PIT 4 (15) (deklaracja na zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy za
    pracowników)
    http://pit.pl/att/deklaracje/PIT/pit_4_v15.pdf

    Do wypełniania polecam program DRUKI ze strony:
    http://www.pity.pl/druki/

    Tomek

  • 3. Data: 2004-07-19 21:49:26
    Od: r...@p...onet.pl

    chodzi mi o samą wpłatę a nie o deklarację
    sam blankiet wpłaty w którym co mam napisac nie jestem pewien za siebie owszem
    tak ale za pracownika ?

  • 4. Data: 2004-07-20 07:39:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > chodzi mi o samą wpłatę a nie o deklarację
    > sam blankiet wpłaty w którym co mam napisac nie jestem pewien za siebie
    > owszem tak ale za pracownika ?

    Wiesz co ?

    Idz do wrozki...

    Boguslaw

    P.S. A jesli to ten sam urzad to do milej Pani w US...

  • 5. Data: 2004-07-20 09:06:34
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Wiesz co ?
    >
    > Idz do wrozki...
    >
    > Boguslaw
    >
    > P.S. A jesli to ten sam urzad to do milej Pani w US...

    Ja natomiast proponuje nie odpowiadać głupio na zadane pytanie i o nie
    zabieranie głosu bez potrzeby tym bardziej że nic mi to do mojego postu nie
    wnosi Prosze zatem unikać w miarę rozsadku moich wypowiedzi i nie zasmiecać
    niepotrzebnie swoimi głupimi dowcipami
    żegnam

  • 6. Data: 2004-07-20 09:19:20
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    jas pisze:

> [...]
    > nie wnosi Prosze zatem unikać w miarę rozsadku moich wypowiedzi i nie
    > zasmiecać niepotrzebnie swoimi głupimi dowcipami

    Alez wnosi.

    Dlaporownania odpowiedz mi na pytanie.

    CZy moge na jednym blankiecie wyslac za podatek dochodowy moj i zony ?

    ---

    Wydaje sie wam, ze kazdy oczywiscie wie to, co wy wiecie i zadajecie
    pytania, jakby tu same wrozki byly. A potrzebne szczegoly podac to juz nie
    laska.

    Wiec list taki "wnosi", ze wrozek tu jest malo i mozesz
    byc wprowadzony w blad niechcacy przez kogos, kto domysla sie szczegolow,
    ale jakiegos ZLE.

    W kwesti merytorycznej tez Ci odpowiezdalem.

    natomiast jesli to jest TEN SAM urzad, a niemusi byc,
    to mila Pani z US powie Ci, jak opisac wplate, bys nie musial biegac i
    tlumaczyc sie.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-20 09:39:10
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > natomiast jesli to jest TEN SAM urzad, a niemusi byc,
    > to mila Pani z US powie Ci, jak opisac wplate, bys nie musial biegac i

    powiem jaśniej dla zrzumienia
    byc może poprzedni post tego nie zawieral
    zatrudniałem pracownika od pewnego czasu na 1/4 etatu
    w zeszłym miesiącu postanowiłem zatrudnić go na cały etat
    poprzednio nie wychodziły zaliczki na podatek dochodowy z listy płac
    ale teraz obecnie wychodzi 11zł i 80gr - z kwoty 824 brutto
    i tu pojawia sie mój problem
    jak mam wpłacać te 11 zł - 80 gr za mojego pracownika
    za siebie wpłacam i wpisuje tam wszystkie moje dane - chodzi o blankiet
    przelewu z poczty
    czy mam wpłacać na drugim blankiecie czy można zaliczyć opłate pocztową w
    koczty czy na tym blankiecie wpisuje swoje dane tylko zamiast PIT 5 wpisuje
    PIT4 czy wpisuje jego dane tzn jego nip itd
    pozdrawiam i prosze o odpowiedź

  • 8. Data: 2004-07-20 10:12:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    jas pisze:

    [...]
> [...]
    > koczty czy na tym blankiecie wpisuje swoje dane tylko zamiast PIT 5
    > wpisuje PIT4 czy wpisuje jego dane tzn jego nip itd

    Ktos juz to napisal wczesniej..
    JESLI to ten sam urzad (a niemusi byc, ae prawdopodobniejest),
    i TO SAMO konto, to "na rozum" mozna przeslac jednym przelewem,
    tylko trzeba by go jakos opisac..by pani w US dobrze zaksiegowala wplate.

    Ale rozum dopdatkow to jednak "za slabe narzedzie" i w wydawaloby sie
    oczywistych sprawach
    rozne urzedy roznie interpretuja.
    Dlatego jesli Mila Pani z US ktora TO PROWADZI powie, jak mozna to opisac,
    zeby bylo dobrze, to bedziesz mogl spac spokojniej..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-20 11:39:57
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Wpisujesz dane swojej firmy. Nip i Nazw firmy, dane adresowe, poniewaz ty
    jestes płatnikiem składek nie pracownik.
    Pit 5 i Pit 4 to to samo konto bankowe U.S.
    jednak przyjeło się w praktyce pisanie 2 osobnych przelewów.
    Oczywiscie opłata 5 zl za przelew jest kosztem. na poczcie mozna poprosic o
    pokwitowanie za opłatę, a wtedy otrzymasz dokument.

    Jesli chcesz na 1 blankiecie wpłaty, nalezy napisac w polu 12. PIT5 i 4
    oraz w polu 13. PIT 5 + PIT 4 za czerwiec.

    L.

  • 10. Data: 2004-07-20 18:22:06
    Od: "jas" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jesli chcesz na 1 blankiecie wpłaty, nalezy napisac w polu 12. PIT5 i 4
    > oraz w polu 13. PIT 5 + PIT 4 za czerwiec.

    dziekuje z całego serca - i oto mi chodziło pytając się na forum chciałem
    usłyszec dokladnie te odpowiedź dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam jas