  • Data: 2007-09-26 20:24:45
    Temat: Re: zaliczka na samochód - faktura VAT, leasing w drodze
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zamówiłem samochód, wpłaciłem zaliczke
    > dostalem z salon f-VAT na wpłacona kwotę..
    > czekam na leasing, ale chyba nie wyjdzie we wrześniu, ale w październiku..
    >
    > sprzedawca w salonie mówie, ze jak leasing będzie zrobią storno/stormo :)
    > rozumiem, że to anulowanie faktury..
    > ale, jak to się ma do tego, że ja chce ją zaksiegować teraz (we wrzesniu)
    > i wrzucić w KUP, odliczyć VAT..

    Co do zasady, zaliczki nie są kosztem ani przychodem. Stają się dopiero w
    momencie wykonania usługi / wydania towaru. Tu zapewne też dopiero po
    wykonaniu usługi będzie ona kosztem (w październiku).
    A z ciekawosci - jak twoim zdaniem - wyglądać ma anulowanie faktury
    wprowadzonej już do obiegu? :) Jesli usługa, co do której wpłacona jest
    zaliczka, zostanie wykonana, brak też podstaw do jej korygowania.