  • 1. Data: 2004-06-27 08:51:04
    Temat: założenie konta bank. przez cudzoziemców- PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "paulo" <a...@g...pl>

    1) Czy w celu ułatwienia i usprawnienia płatności dostawca towarów z państwa
    UE może założyć w Polsce konto bankowe ( nie prowadzi on w Polsce
    bezpośredniej działalności)???????- cz y śa jakieś prawne regulacje
    uniemożliwiające taką sytuację? jezeli tak to jakie????

    2) Czy faktury wystawione przez dostawcę w euro mogą być płatne w
    złotówkach?? ( jeśli tak to jak to powinno wygladactzn. zasady przeliczania
    eur na zl, kto tego dokonuje itp ???????)

    Proszę o wskazanie mi konkretnych przepisów prawnych regulujacych te
    zagadnienia!!!!!

    Z gory dziękuje!!!!!

  • 2. Data: 2004-06-27 09:52:37
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "paulo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezpośredniej działalności)???????- cz y śa jakieś prawne regulacje
    > uniemożliwiające taką sytuację? jezeli tak to jakie????

    nie może, jest to obejście przepisów.

    > 2) Czy faktury wystawione przez dostawcę w euro mogą być płatne w
    > złotówkach?? ( jeśli tak to jak to powinno wygladactzn. zasady
    przeliczania
    > eur na zl, kto tego dokonuje itp ???????)

    mogą, ale musisz wtedy ze swoich złotówek kupić euro. bank przelicza wg
    swojego kursu (chociaz w większości banków klient obecnie może wybrać sobie
    wg jakiego kursu sobie życzy)

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-06-27 10:48:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > nie może, jest to obejście przepisów.

    a których konkretnie?

    Pix

  • 4. Data: 2004-06-27 13:32:39
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a których konkretnie?
    >
    > Pix

    nie wiem czy nie podatkowych...... konkretnie nie powiem, ale wiem
    dokładnie, że osoba prawna zagraniczna nie mająca zarejestrowanej
    działalności w danym państwie nie może mieć konta rozliczeniowego i za jego
    pomocą dokonywać rozliczeń za swoje usługi.

  • 5. Data: 2004-06-27 15:09:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    jego
    > pomocą dokonywać rozliczeń za swoje usługi.

    Swoją wątpliwość zgłosiłem z dwóch powodów chociaż przy żadnym
    nie mogę się do końca upierać gdyż nie rozeznawałem szczegółów:

    1. W ofercie niektórych polskich banków widnieje usługa prowadzenia
    kont dla nierezydentów. Nie studiowałem jednak regulaminów więc
    nie wiem czy i jakim nietypowym ograniczeniom podlegają.
    2. Wydaje mi się, że spotkałem się z przypadkami posiadania kont
    w naszych bankach przez obce firmy, które nie podejrzewałbym raczej
    o bycie polskimi rezydentami. Tutaj jednak równiez nie mam całkowitej
    pewności, a niestety nie pozostały mi na nich żadne namiary aby sprawdzić
    czy moje podejrzenia co do ich rezydencji podatkowej były słuszne.

    Pix

  • 6. Data: 2004-06-27 16:34:15
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > kont dla nierezydentów. Nie studiowałem jednak regulaminów więc
    > nie wiem czy i jakim nietypowym ograniczeniom podlegają.

    dla nierezydentów ale mogą to być bądź lokaty, bądź tzw. konta a'vista, a to
    co innego.....

  • 7. Data: 2004-06-27 19:33:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > dla nierezydentów ale mogą to być bądź lokaty, bądź tzw. konta a'vista,
    a to
    > co innego.....

    lokacyjne oczywiscie też.
    Jak nie zapomnę to jutro przepytam jakis bank w tej sprawie bo
    wydaje mi się dosyć dziwne aby firmy mogły posiadać rachunki
    wyłącznie w kraju swojej rejestracji.
    hm, może prawo dewizowe cos tu mówi? (na razie nie podejmuję
    się jednak szukania)

    Pix

  • 8. Data: 2004-06-28 19:59:54
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    to chyba jakaś sprzeczność :-)

    > dla nierezydentów ale mogą to być bądź lokaty, bądź tzw. konta a'vista, a to
    > co innego.....

    Nie prościej zapytać się u żródła :-)
    Czyli np. w banku.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2004-07-03 08:19:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2004, pix wrote:
    [...]
    >+ Jak nie zapomnę to jutro przepytam jakis bank w tej sprawie bo
    >+ wydaje mi się dosyć dziwne aby firmy mogły posiadać rachunki
    >+ wyłącznie w kraju swojej rejestracji.

    A co rozumiesz przez "kraj swojej rejestracji" ? Jedyny kraj
    w którym mogą być zarejestrowane czy każdy kraj w którym
    firma się zarejestrowała ? Pytam z ciekawości, bo nie przypominam
    sobie przepisu zakazującego np. polskiej firmie zarejestrować się
    za granicą :)
    Temu żeby prawo nakazywało wpisanie się do rejestru przed prowadzeniem
    jakiejkolwiek działalności (w tym przelewania swoich - ale "gospodarczych"
    - pieniędzy) się nie dziwię !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)