  • 11. Data: 2004-07-06 20:48:14
    Temat: Re: założenie konta bank. przez cudzoziemców- PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

> [...]
    >
    > 1. W ofercie niektórych polskich banków widnieje usługa prowadzenia
    > kont dla nierezydentów. Nie studiowałem jednak regulaminów więc
    > nie wiem czy i jakim nietypowym ograniczeniom podlegają.
    > 2. Wydaje mi się, że spotkałem się z przypadkami posiadania kont
    > w naszych bankach przez obce firmy, które nie podejrzewałbym raczej
    > o bycie polskimi rezydentami. Tutaj jednak równiez nie mam całkowitej
    > pewności, a niestety nie pozostały mi na nich żadne namiary aby sprawdzić
    > czy moje podejrzenia co do ich rezydencji podatkowej były słuszne.

    Nie rezydenckie firmy mogą bez problemów w większości banków otwierać konta
    czy też subkontna. Jeżeli oni nie rozliczają się z tego to sprawa ich urzędu
    podatkowego a oprócz tego w Polskim prawie nie ma czegoś takiego Za to jest
    w niektórych krajach tak że nie można bez zezwolenia otwierać konta w innym
    kraju ale nie wpływa to w żaden sposób na to czy w Polsce ci otworzą konto
    czy też nie o ile spełnisz warunki banku.
    W Polsce też tak było że oficjalnie bez pozwolenia nie można było ( osoba
    prawna i fizyczna ) otworzyć konta za granicą co nie oznacza że nie
    otwierali legalnie w rozumieniu prawnym tych krajów. Tak teraz jest w
    Polsce
    Jeżeli powiesz że nie legalnie jest zakładanie dla firmy na przykład z
    Hiszpanii to powiem tak, że jeżeli chodzi o prawo polskie to legalne a
    jeżeli chodzi o hiszpańskie to nie wiem
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2004-07-07 16:44:28
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli powiesz że nie legalnie jest zakładanie dla firmy na przykład z
    > Hiszpanii to powiem tak, że jeżeli chodzi o prawo polskie to legalne a

    czytaj uważnie: pisałam iz owszem mogą, ale tylko lokaty lub konta tzw.
    tranzytowe. natomiast nie moga posiadać ror'ów w celu rozliczania się z
    klientami. idź do banku i zobaczysz jakie dokumenty są wymagane przy
    zakładaniu konta: nip, regon, krs, umowa spółki i dużo innych bzdet.

    b.

  • 13. Data: 2004-07-11 17:33:03
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0407031016100.-313123@Athlon.port
    ezj
    an.zabrze.pl...
    > On Sun, 27 Jun 2004, pix wrote:
    > [...]
    >
    > A co rozumiesz przez "kraj swojej rejestracji" ? Jedyny kraj
    > w którym mogą być zarejestrowane czy każdy kraj w którym
    > firma się zarejestrowała ? Pytam z ciekawości, bo nie przypominam
    > sobie przepisu zakazującego np. polskiej firmie zarejestrować się
    > za granicą :)

    Mniemam, że masz na myśli "oddział" lub "przedstawicielstwo", a to
    zupełnie co innego.
    W jaki sposób podmiot polski mógłby być równocześnie
    podmiotem np. niemieckim?
    AFAIK podwójne obywatelstwo dotyczy wyłącznie osób fizycznych ;-)

    > Temu żeby prawo nakazywało wpisanie się do rejestru przed prowadzeniem
    > jakiejkolwiek działalności (w tym przelewania swoich - ale "gosp
    odarczych"
    > - pieniędzy) się nie dziwię !

    A jakie prawo i w którym miejscu coś takiego wg Ciebie nakazuje?
    Przypominam, że nie mówimy o prowadzeniu działalności _gospodarczej_
    w Polsce gdyż niemiecki eksporter (od tego zaczął się wątek) takowej u nas
    nie prowadzi.
    Nie wydaje mi się aby istniało cos takiego jak "rejestr nierezydentów"
    więc
    raczej nie ma gdzie się "wpisywać" ;-)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm., Pix

  • 14. Data: 2004-07-11 18:02:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > czytaj uważnie: pisałam iz owszem mogą, ale tylko lokaty lub konta tzw.
    > tranzytowe. natomiast nie moga posiadać ror'ów w celu rozliczania się z
    > klientami.

    Raczej nie masz racji - cytat z regulaminu Nordei (par.27.3):

    "Na rachunki nierezydentów przyjmowane są środki pochodzące
    z zagranicy, z rachunków nierezydentów prowadzonych w bankach
    krajowych oraz w gotówce i z rachunków rezydentów na zasadach
    określonych w ustawie Prawo dewizowe."

    > idź do banku i zobaczysz jakie dokumenty są wymagane przy
    > zakładaniu konta: nip, regon, krs, umowa spółki i dużo innych bzdet.

    tu jest oczywista sprzeczność, gdyż mając nip i regon chyba
    trudno dalej byc nierezydentem ;-)
    Co do dokumentów składanych przez nierezydentów to w cyt.
    regulaminie jest tylko takie stwierdzenie (chyba, że coś jeszcze
    przeoczyłem):
    "Dokumenty złożone przez nierezydenta powinny być uwierzytelnione
    co do ich zgodności z prawem przez polską placówkę dyplomatyczną
    lub konsularną, właściwą dla siedziby nierezydenta, lub przez notariusza
    i przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego."

    BTW - w myśl tegoż regulaminu głównym problemem takiego
    rachunku dla niemieckiego podmiotu wydaje się być par.27.4:

    "W przypadku gdy wpłata na rachunek stanowi dochód lub
    przychód nierezydenta, w odniesieniu do którego na podstawie
    odrębnych przepisów nierezydent podlega w Polsce obowiązkowi
    podatkowemu, dokonanie wypłaty wymaga okazania Bankowi
    dokumentu Urzędu Skarbowego, stwierdzającego wykonanie
    obowiązku podatkowego w stosunku do kwoty będącej przedmiotem
    wpłaty. "

    Przyznam, że jakos niezbyt potrafię sobie wyobrazić spełnienie
    w praktyce tego wymogu - zwłaszcza jesli wpłaty pochodzą od
    z wielu różnych "przypadkowych" źródeł (np. przy sprzedaży
    wysyłkowej).
    Jeśli ktoś wiedziałby coś na ten temat to chętnie posłucham :-)

    Pix