eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizałożenie konta bank. przez cudzoziemców- PILNE!!!!!!!!!!!!!!!! › Re: założenie konta bank. przez cudzoziemców- PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!
    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: założenie konta bank. przez cudzoziemców- PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!
    Date: Sun, 27 Jun 2004 17:09:54 +0200

    > nie wiem czy nie podatkowych...... konkretnie nie powiem, ale wiem
    > dokładnie, że osoba prawna zagraniczna nie mająca zarejestrowanej
    > działalności w danym państwie nie może mieć konta rozliczeniowego i za
    jego
    > pomocą dokonywać rozliczeń za swoje usługi.

    Swoją wątpliwość zgłosiłem z dwóch powodów chociaż przy żadnym
    nie mogę się do końca upierać gdyż nie rozeznawałem szczegółów:

    1. W ofercie niektórych polskich banków widnieje usługa prowadzenia
    kont dla nierezydentów. Nie studiowałem jednak regulaminów więc
    nie wiem czy i jakim nietypowym ograniczeniom podlegają.
    2. Wydaje mi się, że spotkałem się z przypadkami posiadania kont
    w naszych bankach przez obce firmy, które nie podejrzewałbym raczej
    o bycie polskimi rezydentami. Tutaj jednak równiez nie mam całkowitej
    pewności, a niestety nie pozostały mi na nich żadne namiary aby sprawdzić
    czy moje podejrzenia co do ich rezydencji podatkowej były słuszne.

    Pix