  • 1. Data: 2004-06-27 10:28:03
    Temat: zmiana samochodu ciężarowego na osobowy
    Od: "Profil1" <r...@x...wp.pl>

    Witam
    czy w przypadku zmiany homologacji samochodu ciężarowego na osobowy nie będę
    narażony na zwrot podatku Vat do US, podatku który został kiedyś odliczony.
    Obecnie przepisy zezwalają na zakup i eksploatację samochodu osobowego w
    firmie, a obecnie kratka ogranicza mi przestrzeń bagażową i chciałbym ją
    usunąć lecz obawiam się interpretacji przepisów prawa podatkowego a
    szczegółnie podatku VAT. Prosze o pomoc, czy mogę dokonać zmiany homologacji
    samochodu ciężarowego na osobowy czy jest to dopuszczalne pod względem
    przepisów podatkowych nadmieniam iż samochód został zakupiony we wrześniu
    1999 roku
    Pozdrawiam Ryszard

  • 2. Data: 2004-06-28 05:41:47
    Temat: Re: zmiana samochodu ciężarowego na osobowy
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbm7l7$k21$1@nemesis.news.tpi.pl>, Profil1 wrote:

    > Obecnie przepisy zezwalają na zakup i eksploatację samochodu osobowego w

    A poprzednie nie zezwalaly ?

> [...]
    > samochodu ciężarowego na osobowy czy jest to dopuszczalne pod względem
    > przepisów podatkowych nadmieniam iż samochód został zakupiony we wrześniu

    Moim zdaniem w kazdej chwili ale nie jestem prawnikiem. W dodatku to
    nie jest woz kupiony 30 kwietnia wiec nikt nie powinien sie przy* ze to
    jest akcja majaca na celu wylacznie obnizenie placonych podatkow.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-06-28 11:36:12
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Hej

    Użytkownik "Profil1" <r...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    [ciach]
> [...]
    > samochodu ciężarowego na osobowy czy jest to dopuszczalne pod względem
    > przepisów podatkowych nadmieniam iż samochód został zakupiony we wrześniu

    imho przy samej zmianie nie płacisz VAT - w art. od 5 do 14 "nowej" ustawy
    VAT
    nie ma czegoś takiego jak "opodatkowanie zmiany rodzaju posiadanego
    samochodu"
    za to będziesz musiał zapłacić vat od wyprowadzenia tego samochodu z firmy
    obojętnie, czy to przez sprzedaż/darowiznę/przekazanie na potrzeby
    prywatne/likwidację firmy/itd....

    przy czym UWAGA na art.29 ust.10 w związku z art.14 ust.8 i art.7 ust.2 -
    czegoś takiego nie było w starej ustawie...

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2004-06-29 06:46:18
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbovq3$18a1$1@mamut.aster.pl>, ktp wrote:

> [...]
    > za to będziesz musiał zapłacić vat od wyprowadzenia tego samochodu z firmy
    > obojętnie, czy to przez sprzedaż/darowiznę/przekazanie na potrzeby

    Dlaczego 'za to'.
    Moze czegos nie wiem ale wydaje mi sie ze ZAWSZE musialo sie zaplacic
    VAT przy sprzedazy towaru jesli sie go wczesniej odliczalo i to niezaleznie czy to
    ciezarowka, osobowka czy worek kartofli.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2004-06-30 07:37:19
    Od: "LL" <n...@n...pl>

    Ja mam samochod w leasingu. Po uplywie okresu lesingowania bede probowal
    dogadac sie z leasingodawca, zeby to on (na moj koszt oczywiscie) przerobil
    samochod na osobowy i dopiero wtedy nastapi wykup za 5%. Wtedy do EST od
    razu wrzucam samochod osobowy i wszystko wyglada o wiele lepiej niz
    pozniejsze zmiany :-)

  • 6. Data: 2004-07-03 08:10:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jun 2004, LL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ samochod na osobowy i dopiero wtedy nastapi wykup za 5%. Wtedy do EST od
    >+ razu wrzucam samochod osobowy i wszystko wyglada o wiele lepiej niz

    Hm... dawno się nikomu nie narażałem ;)
    Przypomnę że moim skromnym zdaniem leasing to *jedna* umowa (K.C. art.
    709 i dalsze oraz UoPDoOF art.22ł, art. 23a, 23c,...) i mam kłopot
    z wyobrażeniem sobie zawarcia jej na przedmiot zmieniający właściwości
    "w trakcie" :]
    Oczywiście nie mówię że nie można zawrzeć takiej umowy o jakiej piszesz
    (wszak zasada swobody umów obowiązuje) tylko pytaniem jest jakie
    będą jej (tej NIE będącej leasingiem umowy) skutki podatkowe !
    Przy "typowej umowie leasingu" IMHO zazwyczaj też można mieć zawartych
    kilka umów (osobno właściwy leasing, osobno ubezpieczenie z regulacjami...)
    A na pytanie czy "przerobienie" rodzaju samochodu skutkuje jakoś
    podatkowo nikt jasnego komentarza nie dał (AFAIR)... w każdym razie
    uważam iż twoja "kombinacja" formalnie nie upraszcza nic :), jedynie
    może zwiększyć szanse że prowadzący kontrolę nie zauważy punktu
    zaczepienia :)
    Chodzi mi o to iż piszesz "wszystko wygląda wiele lepiej" - a moim
    zdaniem owa "umowa leasingu" wygląda wiele gorzej :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-07-03 20:59:43
    Od: "Profil1" <r...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Profil1" <r...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    dziękuję wszystkim za zajęcie stanowiska i opinie w tej sprawaie. Obecnie
    zdjąłem kratkę z samochodu ciężarowego kosztowało mnie to ok. 240zł, mam
    nowy dowód z wpisem "samochód osobowy" taka mała rzecz a cieszy cóż za
    komfort i ile przestrzeni w aucie