  • 1. Data: 2005-01-05 14:09:07
    Temat: zamotanie w wewnątrzwspólnotowym nabyciu
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Mamy pewien problem i proszę o pomoc jak go rozwikłać.
    Jesteśmy sp. z o.o., pełna księgowość, VAT + VAT UE.
    W listopadzie przyjechały do nas z Czech towary od czeskiej centali
    polskiego kontahenta, z którym wcześniej już przeprowadzaliśmy transakcje
    handlowe. W listopadzie także dostawca czeski wystawił nam fakturę na
    nabycie wewnątrzwspólnotowe.
    Jednocześnie polski oddział tej czeskiej firmy poinformował nas, że ponieważ
    nie zgodziliśmy się na warunki czeskiego faktoringu, to oni nam wystawią
    fakturę krajową na te towary w grudniu.
    W związku z tym w deklaracji listopadowej VAT nie wykazaliśmy w/w nabycia i
    nie wystawialiśmy faktury wewnętrznej na tę dostawę.

    Teraz otrzymaliśmy informację od tego polskiego oddziału, że oni dostarczą
    nam korekty na to w/w nabycie z Czech i dopiero sami wystawią fakturę
    krajową na te towary.

    No i pojawia się kiszka - czy my możemy przyjąć te korekty, jak sami nie
    opodatkowaliśmy się z tego w/w nabycia? A jeżeli przyjmiemy, to czy nie
    powinnismy skorygować listopadowej deklaracji VAT , wystawić i uwzględnić
    fakturę wewnętrzną na to w/w nabycie?
    Sama nie wiem, co robić.

    pozdrawiam i proszę o pomoc
    Magdi

  • 2. Data: 2005-01-05 14:18:19
    Temat: Re: zamotanie w wewnątrzwspólnotowym nabyciu
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Magdalena <m...@n...autograf.pl> wrote:
> [...]
    > opodatkowaliśmy się z tego w/w nabycia? A jeżeli przyjmiemy, to czy nie
    > powinnismy skorygować listopadowej deklaracji VAT , wystawić i uwzględnić

    Skorygować deklarację z listopada włączając w nią czeską fakturę, wziąć
    teraz korektę z tej czeskiej firmy, a potem fakturę z ich polskiego
    oddziału.

    A coś mi łazi po głowie, że taką fakturę WNT można było rozliczyć także w
    kolejnym miesiącu - czyli w grudniu, wtedy można by było uniknąć korekty
    deklaracji - a może to chodziło o WDT, a może o import? Nie, nie, nieważne,
    coś mi się chyba miesza :)

    P.

  • 3. Data: 2005-01-05 15:00:37
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Paszczak" <s...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > kolejnym miesiącu - czyli w grudniu, wtedy można by było uniknąć korekty
    > deklaracji - a może to chodziło o WDT, a może o import? Nie, nie,

    wg art. 20 PTU obowiązek w WNT powstaje 15 dnia miesiąca nastepującego po
    m-cu dostawy, ale jeżeli "podatnik podatku od wartości dodanej wystawił
    fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury".

    Nie mam obecnie dostępu do danych firmowych, więc nie jestem pewna, ale
    jezeli Czechy wystawiły fakturę w listopadzie, to chyba wynika z tego dla
    nas obowiązek korekty listopada :-(
    A gdyby wystawili fakturę w grudniu, to wtedy mogłoby się obejść bez
    korekty.
    Dobrze to rozumiem??

    Magdi