  • 1. Data: 2005-01-05 12:44:51
    Temat: kurs waluty przy imporcie usług
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Mam taki mały dylemta - jaki kurs waluty stosować przy wyliczeniu
    podstawy opodatkowania w imporcie usług.
    Firma włoska świadczy na rzecz polskiego podatnika usługi
    transportowo-spedycyjne. Usługa została wykonana 9 listopada, faktura w
    EURO została wystawiona 29 listopada, a doszła 10 grudnia. Obowiązek
    podatkowy jak wiadomo powstaje w takich sytuacjach z chwilą dokonania
    całości lub części zapłaty, nie później niż 30 dnia od dnia wykonania
    usługi. Ponieważ faktura nie została zapłacona, obowiązek podatkowy
    powstał 9 grudnia. I tu właśnie mam wątpliwość - według jakiego kursu
    przeliczyć otrzymaną fakturę - z dnia wystawienia czy z dnia powstania
    obowiązku podatkowego?