  • 1. Data: 2002-07-22 12:49:49
    Temat: zaniechanie poboru/wpłacania zaliczek
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    W US poinformowali mnie, że można wystąpić z wnioskiem o zaniechanie poboru
    zaliczek na pdof przez płatnika (umowa o pracę) nie można jednak wystąpić o
    zaniechanie obowiązku wpłaty zaliczek podatku od dochodów z działalności
    gospodarczej. Tak jest faktycznie? Rzecznik praw obywatelskich już o tym
    wie? A Trybunał Konstytucyjny???

    --
    A.S.

  • 2. Data: 2002-07-22 12:55:59
    Temat: Re: zaniechanie poboru/wpłacania zaliczek
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Matovy" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zaniechanie obowiązku wpłaty zaliczek podatku od dochodów z działalności
    > gospodarczej. Tak jest faktycznie? Rzecznik praw obywatelskich już o tym

    Po co zaraz trybunal...

    Wlasnie odebralem decyzje o zaniechaiu poboru zaliczek...
    jedna decyzje dot. DG, druga z umowy o prace - wiec mozna...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-23 05:10:45
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wlasnie odebralem decyzje o zaniechaiu poboru zaliczek...
    > jedna decyzje dot. DG, druga z umowy o prace - wiec mozna...

    kolega prosił mnie o napisanie pismo o zaniechanie poboru składek z dg
    w US odesłali go z kwitkiem - pisma nawet nie chcieli przyjąć

    --
    A.S.

  • 4. Data: 2002-07-23 06:18:14
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    jeśli mógłbyś przytoczyć konkretne przepisy, na które powołał się US w
    decyzji dotyczącej DG byłbym wdzięczny - Art. 22 par 2 Ordynacji????

    --
    A.S.

  • 5. Data: 2002-07-23 07:11:07
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Matovy napisał:

    > kolega prosił mnie o napisanie pismo o zaniechanie poboru składek z dg
    > w US odesłali go z kwitkiem - pisma nawet nie chcieli przyjąć

    Kłopot w tym że mamy Polskę A i Polskę B.
    W Polsce A US-y ograniczają zaliczki przedsiębiorcom, w Polsce B nie,
    chyba że zapłata podatku "stanowiłaby zagrożenia dla egzystencji
    podatnika".
    Usłyszałam wyjasnienie że odliczenie z tytułu ulgi budowlanej nie
    stanowi dla mnie zagrożenia egzystencji, nawet kiedy spłacam kredyt,
    bo skoro bank dał mi kredyt to znaczy że mam z czego płacić - ergo nie
    ma mowy o tym żeby nie starczyło mi na chleb jak zapłace podatek.

    Dla pracownika wystarczy żeby "zaliczki były niewspółmiernie wysokie w
    stosunku do należnego podatku". A wiec wystarczy miec jakies większe
    odliczenie.

    Znowu - w planach jest zmiana tych przepisow, ale to sa plany...
    A wiemy wszyscy jak to jest z planami ktore miałyby nam troche ulżyć.
    Jak chcą nam zrobic dobrze, lepiej zacząc sie bać...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-23 09:47:40
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kolega prosił mnie o napisanie pismo o zaniechanie poboru składek z dg
    > w US odesłali go z kwitkiem - pisma nawet nie chcieli przyjąć

    Jezeli "skladki" to nie blad jezykowy, to chyba slusznie go odeslali :-)

    Karol

  • 7. Data: 2002-07-23 11:03:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Matovy" [...]

    > kolega prosił mnie o napisanie pismo o zaniechanie poboru składek z dg
    > w US odesłali go z kwitkiem - pisma nawet nie chcieli przyjąć
    >
    > --
    > A.S.

    Niema czegos takiego jak "nie chcieli przyjac".
    Pisze sie pismo, nakleja znaczek skarbowy, sklada na dziennik podawczy
    i juz.

    Moj urzad nie uzasadnial dlaczego MIAL PRAWO zwolnic, lecz dlaczego zwolnil.

    "Majac na uwadze poniesione wydatki na cele mieszkaniowe w rozumieniu art
    27a ustawy ..."

    W sprawie poruszonej przez:

    "Maddy" [...]

> [...]
    > bo skoro bank dał mi kredyt to znaczy że mam z czego płacić - ergo nie
    > ma mowy o tym żeby nie starczyło mi na chleb jak zapłace podatek.

    Artykul 22 par 2 ustep 2 mowi wyraznie o mozliwosci zaniechaina
    poboru zaliczek, jesli podatnik uprawdopodobni, ze zaplacone zaliczki sa
    niewspolmiernie wysokie
    do naleznego podatku...

    urzad MOZE, ale nie musi......

    Natomiast wniosek przyjac musi...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-23 12:16:51
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Artykul 22 par 2 ustep 2 mowi wyraznie o mozliwosci zaniechaina
    > poboru zaliczek, jesli podatnik uprawdopodobni, ze zaplacone zaliczki sa
    > niewspolmiernie wysokie
    > do naleznego podatku...

    ale tam mowa, że na wniosek podatnika może zwolnić PŁATNIKA z obowiązku
    poboru zaliczek
    wpłacając zaliczki za siebie nie jesteśmy chyba płatnikiem (art 8 -
    płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
    mająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa
    podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we
    właściwym terminie organowi podatkowemu).???

    --
    A.S.

  • 9. Data: 2002-07-23 12:20:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    we
    > właściwym terminie organowi podatkowemu).???

    Na moj rozum, to w tym wypadku platnikiem jest podatnik...

    Boguslaw