    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaniechanie wpisywania faktury
    Date: Thu, 05 Sep 2002 10:56:00 +0200

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wtedy chyba bierze sie paragon......?
    Nie ma takiego obowiązku. Kto mi zabroni wziąć fakturę?

    Co nie zmienia faktu że nadal nie wiem jakie konsekwencje moga mi
    grozić jeżeli ja sprzedam cos firmie a ona tej faktury nie wykaże.
    Bo Tristanowi chodziło o przechowywanie faktur dla dobra sprzedawcy :-)))
    Prosze więc o odpowiedź: jakie to konsekwencje???

    Czy mam obowiązek przechowywać niezarejestrowane faktury ktore nie sa
    podstawa do zaliczenia w koszty i odliczenia VATu i z jakiego przepisu
    to wynika?
    Żeby sie ktos ni w pięć ni w dziesięć nie czepiał, zaznaczam -płace
    własnymi, nie firmowymi pieniędzmi, więc obrot kasowy nie wchodzi w grę.
    A co jeżeli wejde do hurtowni i kupie sobie coś na fakture na zupełnie
    obcą firmę? Wystarczy że znam jej dane, a wiele hurtowni nie sprzedaje
    osobom nie prowadzącym dzialalności.
    Przeciez nikt nie będzie sprawdzał czy mam prawo kupic coś na te firmę
    skoro płace gotówką.

    Ktoś ma jeszcze jakieś absurdalne argumenty? (kontrola krzyżowa u
    *nabywcy* w kwesti posiadania faktury zakupu... ROTFL).

    Po raz kolejny żałuję że nie ma prhn dla księgowych. Na ogólną listę
    wątek się nie nadaje ze względu na hermetyczność tematu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl