  • 1. Data: 2006-01-03 19:40:11
    Temat: zaokraglanie podatku po nowym roku jakie zmiany?
    Od: "Rafal Morawski" <r...@r...net>

    Witam

    czy nastapily jakies zmiany w sposobie liczenia podatku po nowy roku?
    doszły mnie jakies sluchy ze jest zaokraglany do pelnej zlotowki.

  • 2. Data: 2006-01-03 23:48:51
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal Morawski" <r...@r...net> napisał w
    wiadomości news:dpejuo$vut$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam
    >
    > czy nastapily jakies zmiany w sposobie liczenia podatku po nowy roku?
    > doszły mnie jakies sluchy ze jest zaokraglany do pelnej zlotowki.

    To dobre słuchy Cie doszly.
    Wszystkie wartości zaokragla się do pełnej złotówki.
    No, prawie wszystkie, ponieważ nadal nie wiadomo jak zaokrąglać np. 1%
    podatku przekazywany na OPP...

  • 3. Data: 2006-01-03 23:56:32
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Greg wrote:

    > Wszystkie wartości zaokragla się do pełnej złotówki.

    A czy dotyczy to podatku za grudzien, liczonego w styczniu, czy dopiero
    za styczen liczonego w lutym?

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 4. Data: 2006-01-04 09:44:52
    Od: "Rafal Morawski" <r...@r...net>

    gdzie moge w takim razie znalesc informacje na ten temat?
    jak to sie liczy?

  • 5. Data: 2006-01-04 10:40:41
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Od 1 stycznia 2006 r. podstawy opodatkowania, kwoty podatków, odsetki za
    zwłokę, opłaty prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia
    przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do pełnych złotych w ten
    sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a
    końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.
    Zaokrąglania podstaw opodatkowania i kwot podatków nie stosuje się do opłaty
    skarbowej oraz opłat, o których mowa w przepisach o podatkach i opłatach
    lokalnych.

    Podstawa prawna:
    art. 1 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa
    oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 143, poz. 1199).

    Graszka

  • 6. Data: 2006-01-04 10:53:37
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

  • 7. Data: 2006-01-04 11:24:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Greg <m...@g...pl>
    w wiadomości <news:dpg9fh$bvm$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > dopiero za styczen liczonego w lutym

    Oj chyba nie.
    Cytowałem tu już zapis z objaśnień do deklaracji VAT-7, ale powtórzę
    fragment:
    Poszczególne pozycje deklaracji wypełnia się w pełnych złotych, pomijając
    grosze, a od dnia 1 stycznia 2006r., zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa

    IMVHO od 1 stycznia wypełnia się dotyczy deklaracji wypełnianej po 1
    stycznia, a nie deklaracji wypełnianej za miesiąc styczeń i następnych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-01-04 12:27:56
    Od: "Rafal Morawski" <r...@r...net>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > art. 1 ustawy z 30 czerwca 2005 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa
    > oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 143, poz. 1199).

    czyli teraz kwota vat jak wyjdzie niezaleznie przy stawce vat np. 1,50 to to
    juz jest 2 zl ?
    a 1,49 to 1 zł ?

  • 9. Data: 2006-01-04 12:28:18
    Od: "Rafal Morawski" <r...@r...net>

    czyli poprzednie liczenie bedzie juz bledne?
    bedzie karane?

  • 10. Data: 2006-01-04 13:51:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    >
    > IMVHO od 1 stycznia wypełnia się dotyczy deklaracji wypełnianej po 1
    > stycznia, a nie deklaracji wypełnianej za miesiąc styczeń i

    Według wyjaśnień MF (Rzeczpospolita drukowała to miesiąc temu) wyjątek
    stanowią podatki dla których płatnik składa deklarację w styczniu
    natomiast pobranie podatku nastąpiło w grudniu. Wtedy zaokrągla się po
    staremu.