  • 1. Data: 2006-01-03 17:46:42
    Temat: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: "danusia" <d...@o...pl>

    KH , VAT, PDOF.

    Mam problem i nie wiem jak to mam zrobić żeby było dobrze - faktura
    wystawiona za usługi na majątku ruchomym, które były wykonywane w grudniu i
    kończone 02 stycznia 06r , towar wysłany do Unii z datą 02.01.06r.
    W którym roku mam wrzucić w przychód , 2005 czy 2006 ? Nadmienię jeszcze ,
    że wypłaty pracowników za grudzień 2005r są wypłacane w styczniu 2006r i
    wtedy też staną się kosztem podatkowym.

    Proszę o podpowiedź , może są gdzieś jakieś interpretacje a ja nie umiem
    znaleźć.

    Pozdrawiam.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0602-2, 2006-01-11
    Przetestowano na: 06-01-03 18:46:45

  • 2. Data: 2006-01-16 08:12:50
    Temat: Re: Faktura sprzedaży z datą 02.01.06r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jan 2006, danusia wrote:

> [...]
    > i kończone 02 stycznia 06r , towar wysłany do Unii z datą 02.01.06r.
    > W którym roku mam wrzucić w przychód , 2005 czy 2006 ?

    ...w sumie tak z ciekawości odgrzeję wątek: czy dla podatków przy
    KH róznież stosuje się "rozkładanie na okresy", czyli przychód
    osiągany przez X miesięcy (ale osiągnięty w formie wystawienia
    f-ry *raz* na koniec okresu) też się "rozpisuje" na okresy
    rozliczeniowe ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-20 09:25:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 16-01-2006 09:12, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > osiągany przez X miesięcy (ale osiągnięty w formie wystawienia
    > f-ry *raz* na koniec okresu) też się "rozpisuje" na okresy

    dla podatków to się stosuje ustawę o podatku, w tym wypadku od osób
    fizycznych, więc raczej trudno rozgraniczać to na KH czy KPR

    ja dzisiaj kłótliwie;D

    g.

  • 4. Data: 2006-01-20 22:03:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jan 2006, gonia wrote:

> [...]
    [...]
    > dla podatków to się stosuje ustawę o podatku, w tym wypadku od osób
    > fizycznych, więc raczej trudno rozgraniczać to na KH czy KPR

    No to zdecydowanie się sprzeciwiam - niby jaki przepis *ustawy*
    pozwala przy memoriałowym rozliczaniu uznawać zakupy towarów
    handlowych za koszt?
    Tudzież na jakiej podstawie NSA wyrokował że przy KPiR kosztów
    "ubocznych" nie trzeba dzielić na okresy?

    > ja dzisiaj kłótliwie;D

    E, widać dawno nic ciekawego się nie działo ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-23 09:55:24
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 20-01-2006 23:03, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > No to zdecydowanie się sprzeciwiam - niby jaki przepis *ustawy*
    > pozwala przy memoriałowym rozliczaniu uznawać zakupy towarów
    > handlowych za koszt?

    a gdzie ja pisała, że coś można bądź nie?? nie bardzo wiem więc w
    związku z czym ten sprzeciw;-)))

    > Tudzież na jakiej podstawie NSA wyrokował że przy KPiR kosztów
    > "ubocznych" nie trzeba dzielić na okresy?

    a tu akurat jest mowa o przychodachm nie kosztach
    ale ten temat dopiero dzisiaj ruszam;-))

    g.

  • 6. Data: 2006-01-23 21:58:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2006, gonia wrote:

    > a gdzie ja pisała, że coś można bądź nie?? nie bardzo wiem więc w związku z
    > czym ten sprzeciw;-)))

    Z tym że na KPiR *można* a na PK *nie można*.
    Wbrew pewnemu twierdzeniu jakoby "trudno rozgraniczać to na
    KH czy KPiR". Wbrew wrażeniom zasady nie są tożsame...
    IMVHO oczywiście ;)

    > a tu akurat jest mowa o przychodachm nie kosztach

    Hm... no dobra, niech będzie ;)
    Nie dostałem odpowiedzi czy w końcu na PK również[1] dla celów
    podatkowych należy dzielić dochody (wirtualnie) na okresy
    rozliczeniowe :)
    Nie wiem, a tak z ciekawości...
    [1] pytam czy "również", bo AFAIK dla celów rachunkowych należy.
    Dobrze gadam?

    > ale ten temat dopiero dzisiaj ruszam;-))

    ...znaczy: koszty? - OK :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-24 07:33:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 23-01-2006 22:58, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Z tym że na KPiR *można* a na PK *nie można*.

    że się stosuje ustawę podatkową, a nie rozgranicza się ba KH czy KPR, że
    się powtorzę;-) nie pisałam nic o niczyich możliwościach;-)

> [...]
    > rozliczeniowe :)
    > Nie wiem, a tak z ciekawości...
    > [1] pytam czy "również", bo AFAIK dla celów rachunkowych należy.

    zarówno ustawa o rachunkowości, którą stosuje się dla książki również
    nakłada obowiązek, dla przejrzystości dzielenia - ale tylko w
    sytuacjach, kiedy miałoby to faktyczny wpływ na wynik jednostki, w
    pozostałych przypadkach nie trzeba
    a dla celów podatkowych, ustawy mówia to samo;-))))

    Danusia pytała się zaś, do którego roku należałoby dać przychód z usługi
    zakończonej i oddanej 2-01-2006. Moim zdaniem do 2005, ponieważ nie
    uwierzę, że 2 stycznia zostało zrobione coś więcej poza zapakowaniem i
    nadaniem do odbiorcy - dzielenie w takim przypadku byłoby bezsensowne.
    Jak ktoś się uprze, żeby dać to do przychodów 2006, to z kosztów
    należałoby wywalić do spisu wszystko, co się tyczy danej usługi - takie
    jest moje zdanie.
    A wracając do Twojego pytania - zarówno koszty są dzielone w czasie jak
    i przychody, zarówno podatkowo jak i rachunkowo, jak to już dobrze
    zagadałeś;-)

    g.

  • 8. Data: 2006-01-24 11:33:15
    Od: "danusia" <d...@o...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A wracając do Twojego pytania - zarówno koszty są dzielone w czasie jak
    > i przychody, zarówno podatkowo jak i rachunkowo, jak to już dobrze

    Dziękuję za odpowiedzi . które pomogły mi w rozwiązaniu problemu.

    Gonia napisała: ,, nie uwierzę, że 2 stycznia zostało zrobione coś więcej
    poza zapakowaniem i
    nadaniem do odbiorcy ,, i tu Cię zaskoczę , ponieważ jest możliwe, aby w
    ciągu jednego dnia zeszły z produkcji gotowe wyroby , były zapakowane i
    gotowe do odbioru , wszystko zależy od dobrego rozplanowania całej
    produkcji.

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0604-0, 2006-01-23
    Przetestowano na: 06-01-24 12:33:20

  • 9. Data: 2006-01-24 12:43:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2006, gonia wrote:

    > że się stosuje ustawę podatkową, a nie rozgranicza się ba KH czy KPR,

    Kiedy to niekiedy sama USTAWA rozgranicza między PK i KPiR.
    Stosowanie ustawy polega na "rozgraniczaniu" i to jest rzecz
    pierwsza, nic nie poradzę.
    A po drugie ustawa daje delegacje do wydawania rozporządzeń,
    jeśli rozporządzenie nie wykracza poza delegację :> to obowiązuje,
    i z tego wynika "rozgraniczanie po drugie".

    > że się
    > powtorzę;-) nie pisałam nic o niczyich możliwościach;-)

    Moment... nie rozumiem tezy o "możliwościach".
    Fakt prawa lub obowiązku do zaliczenia czegoś w określony sposób
    do przychodów lub kosztów zależy od brzmienia przepisu (również to
    czy mamy do czynienia z prawem bądź obowiązkiem).

    I dlatego *się rozgranicza* że ustawa i wydane do niej przepisy
    wykonawcze *rozgraniczają* sposoby zaliczania - w zależności
    od tego czy mamy do czynienia z PK czy KPiR.

    > zarówno ustawa o rachunkowości, którą stosuje się dla książki

    Heh, odważnie ;) postawię tezę: wyciągasz błędne wnioski.
    Nie stosuje się do podatkowego rozliczania KPiR ustawy o księgowości.

    Co do kosztów: ustawa oPDoOF nie odwołuje się do zasad rachunkowości,
    wyłącznie SAMA narzuca określenie kosztu memoriałowego w art.22.5
    *przy okazji* określając że przy KH podatnicy muszą ową zasadę
    stosować, oraz dając w art.22.4 i 22.6 na KPiR wybór.
    Ale *nie* odwołuje się do przepisów o rachunkowości!

    Odwołanie (pośrednio, za pomocą "prawidłowo prowadzonych ksiąg")
    dotyczy wyłącznie sposobu określania DOCHODU (art.24)!

    Wręcz nie widzę (?) odwołania się co do PRZYCHODU do zasad
    rachunkowości!

    No ja przepraszam, ale mi wychodzi że jeśli prowadzę KPiR i nie
    jestem zobowiązany (bo a nuż są jakieś przypadki, kiedy np.
    zakres DG by czegoś takiego wymagał niezależnie od prowadzenia
    KPir) do sporządzania sprawozdania finansowego - to ja mogę
    na ustawę o rachunkowości z p. widzenia podatku dochodowego
    nagwizdać...
    Oczywiście ustawa mnie obowiązuje - jak każdego obywatela - ale
    żaden przepis MNIE nie dotyczy.

    Pasuje?
    To proszę się odtentegować od szarego KPiRowca z "zasadami
    wynikającymi z KH" ;)
    Taki szary wypełniacz KPiR nie ma obowiązku rozliczać swojego
    majątku w oparciu o zasady rachunkowości i już.
    Art.24.2 i starczy...

> [...]
    > trzeba
    > a dla celów podatkowych, ustawy mówia to samo;-))))

    Czyli w końcu na PK *należy* przychody "mające wpływ" (czyli zarówno
    istotną w skali jednostki gospodarczej wartość oraz czas wykonania
    obejmujący kilka okresów) dzielić na okresy ?

    Mamy jasność co do nie dzielenia przychodów przy ES_VAT+KPiR
    (chyba że podważasz - tylko czym).
    Mamy jasność że zasady rachunkowości nie dotyczą KPiR (chyba
    że podważasz - tylko czym, bardzo proszę o przepis).

    Skąd wyprowadzasz wniosek o *możliwości* dzielenia przychodu
    na okresy (w tym na lata) u prowadzącego DG?

    Uważam że na KPiR nic się *nie* dzieli, a co najmniej
    u VATowca można NIE dzielić.
    O ile jest dla mnie oczywiste, że jeśli podatnik przychody
    do KPiR wpisuje na podstawie ewidencji VAT lub raportów kasy
    fiskalnej (ma takie prawo na zasadzie WYBORU, dane przez
    rozporządzenie o KPiR: może wpisywać faktury "wprost", może
    sobie założyć ewidencję sprzedaży NIE będącą ewidencją sprzedaży
    VAT i prowadzić ją niezależnie oraz może wpisywać sumy wynikające
    z ewidencji VAT) to wtedy STOSUJE zasadę "zaliczania przychodów
    w dacie wystawienia f-ry", o tyle nie jest dla mnie jasne czy
    przy wpisywaniu f-r "wprost" albo za pomocą ewidencji sprzedaży
    nieVATowej jest wyłączony z poniższego zapisu (i być może stosuje
    się wtedy do niego "dzielenie na okresy" - ale to kolejny etap
    walki o szczegóły):
    +++
    1f. Jeżeli podatnik:
    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług niekorzystającym
    ze zwolnienia od tego podatku oraz
    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz
    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie
    z odrębnymi przepisami

    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury,
    a jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym
    w odrębnych przepisach, za datę powstania przychodu uważa się dzień,
    w którym faktura powinna być wystawiona;
    w przypadku gdy zdarzenia, o których mowa w ust. 1c, nastąpiły
    w grudniu danego roku podatkowego, a faktury dotyczące tych
    zdarzeń, zgodnie z odrębnymi przepisami, zostaną wystawione
    w roku następnym, za datę powstania przychodu uważa się ostatni
    dzień roku podatkowego, w którym miały miejsce te zdarzenia.
    ---

    Zaakcentuję: przepis cytuję pod kątem *niedzielenia* przychodu,
    a nie określania "kiedy miało miejsce zdarzenie".

    Pierwsze: czy jest jasne, że jeśli podatnik w sposób oczywisty
    pod ten przepis podlega (VATowiec do KPiR wpisuje podsumowania
    z ewidencji VAT) to wtedy nic NIE dzieli?

    Czy do tego że jeśli ktoś:
    - jest VATowcem czynnym
    - prowadzi KPiR
    ...i wystawił f-rę za robotę wykonywaną od 12 października do 2 stycznia
    2005 (2.I. miało miejsce przekazanie wykonanych prac, podpisanie
    protokołów, najlepiej jakby jakieś "urzędowe dopuszczenie do użytkowania"
    miało miejsce żeby nie było wątpliwości że 31.XII robota NIE była
    skończona :] itp) - więc f-rę wystawił 3 stycznia - to przychód ma 3.I.2006
    i nic nie dzieli, wzbudza wątpliwości w świetle powyższego przepisu?

    Bo oczywiście:

> [...]
    > że 2 stycznia zostało zrobione coś więcej poza zapakowaniem i nadaniem do

    ...jak rozumiem sprawą sporną jest kiedy miało miejsce zakończenie
    wykonywania umowy (usługi/...)i 2.I może wzbudzać wątpliwości (na
    przykład twoje). Ale jeśli 2.I jest dniem roboczym, to statystycznie
    jakieś 1/260 umów powinno się skończyć *każdego* dnia, więc i na
    2.I parę ich przypaść powinno ;)
    IMO - zapakowanie jest tak samo ważną czynnością jak każda inna
    część realizacji umowy :)
    Na boku:
    Natomiast "zapakowanie" rzeczywiście sugeruje istnienie towaru, więc
    w tym przypadku w zupełności się zgadzam co do tezy o remanencie.
    Ale takie działanie nazwałbym "produkcją" (jest materiał wejściowy,
    jest robocizna i inne wydatki, jest towar wyjściowy) a nie "usługą".
    "Produkcja z materiałów powierzonych" ??
    :)

    > - dzielenie w takim przypadku byłoby bezsensowne.

    Dla mnie jest oczywiste że dla VATowca na KPiR wpisującego
    sumy ES VAT nie należy nic dzielić.
    Cały przychód do 2006... ew. do 2005 jeśli rzeczywiście w 2006
    tylko miało miejsce wystawienie f-ry.

    Postawię pytanie wprost: uważasz że jeśli ktoś jest zwolniony z VAT,
    prowadzi KPiR i w okresie 1.XI.2005 - 1.II.2006 wykonywał umowę,
    płatną jednorazowo, to powinien przychód z tej umowy podzielić
    na lata 2005 i 2006 w proporcji 2:1 (2/3 i 1/3) ?
    Dasz głowę?
    ;)
    Wyjątkowo zwyczajnie pytam :), bo... bo się wcześniej
    nie zastanawiałem.
    Ale tezą że przy rozliczeniu memoriałowym dla rozliczania PODATKU
    przy KPiR stosujemy ZASADY wynikające z KH mnie zastrzeliłaś...
    Liczę na poświecenie przepisami :)
    Bo ja to myślałem że komplet zasad wynika z UoPDoOF. I oczywiście
    rozporządzeń z nich wynikających. I jak się domyślasz - jakoś nie
    mam chęci zmieniać punktu widzenia :)

    > Jak ktoś się
    > uprze, żeby dać to do przychodów 2006, to z kosztów należałoby wywalić do
    > spisu wszystko, co się tyczy danej usługi - takie jest moje zdanie.

    Dla porządku - pytanie: co "tyczące się danej usługi" miałoby
    być w kosztach - i dlaczego? :)
    Moim zdaniem nie ma możliwości "wywalenia do spisu" np. usług
    podwykonawców. Jeśli to są istotne koszty, to w zależności od
    metody zaliczenia kosztów (memoriał/kasa) można oczywiście rozważać
    czy one miały znaleźć się wcześniej w KUP... IMVHO - nie.
    Kiedyś miałem taki przypadek, przesłuchałem grupę, poszedłem do
    doradcy... i zaliczyłem cały przychód na "nowy" rok zaś f-rę
    poddostawcy (za usługę) z grudnia zaliczyłem w KUP tego "nowego"
    roku.
    Jeśli chodzi o materiały... no to się zgadzam :)
    I moim zdaniem, w przypadku VAT+KPiR+"zaliczania w dacie wystawienia
    f-ry" ów ktoś powinien się, jak to ujęłaś: "uprzeć" :), o ile
    w nowym roku choćby kiwnął palcem celem wykonania umowy.
    Oczywiście samo wystawienie f-ry już "wykonywaniem umowy" nie jest,
    tu zgoda.

    > A wracając do Twojego pytania - zarówno koszty są dzielone w czasie jak i
    > przychody, zarówno podatkowo jak i rachunkowo, jak to już dobrze zagadałeś;-)

    Rozumiem że piszesz o *PK* :) ewentualnie że hm... próbujesz mnie
    przekonać bądź podpuścić ;)
    Moim zdaniem na KPiR "dzielenia" się nie stosuje, z zastrzeżeniami
    wyżej (że "na pewno" umiem palcem wskazać przepis ES_VAT+KPIR, a choć
    mam co najmniej mocne podejrzenia do pozostałych przypadków to palców
    nie wytrenowałem na tyle...;) - ale pokazać że teraz ty powinnać
    pokazać to mogę).

    I zarówno zapodawany raz czasu wyrok NSA jak i te interpretacje US które
    są zgodne z jego duchem (wiem że istnieją odmienne), dotyczące NIE
    dzielenia również kosztów ogólnych, IMO również są właściwe.

    Teza:
    Jak mamy przed nosem konkretny przychód, to rozważamy czy zaliczyć
    go do tego roku czy sąsiedniego; istnieją przepisy szczegółowe wskazujące
    iż czasami metoda zaliczania w przychód może zadecydować o wyborze
    roku, ale nigdy nie ma miejsca podział na okresy
    Jak mamy przed nosem konkretny koszt, to rozważamy czy stosujemy
    metodę kasową czy memoriałową. Jak kasową, to martwimy się nad
    pojęciem "poniesienia" jako że też padały różne pomysły, a jak
    już zdecydujemy że "ponieśliśmy" to wiemy kiedy. Jak memoriałową,
    to rozważamy czy koszt można przypisać do konkretnego przychodu;
    jeśli tak, to patrzymy w którym roku był przychód - i w tym samym
    roku powinien wystąpić "nasz" koszt, jak nam lata nie pasują to
    szukamy co zrobiliśmy źle :>, zaś jeśli koszt był "ogólny" mamy
    kilka stanowisk do wyboru :[ z których ja wybieram to iż nic
    nie dzielimy... zamykamy oczy, uszy, udajemy że nic nie wiemy
    i wtedy wychodzi prawo do zaliczenia na zasadzie wyjątku z art.22.5
    czyli "chyba że zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku
    są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-01-25 08:10:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 24-01-2006 13:43, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    No dobra, jak zwyklektoś próbuje dopisać mi co nie co;-))

    > I dlatego *się rozgranicza* że ustawa i wydane do niej przepisy
    > wykonawcze *rozgraniczają* sposoby zaliczania - w zależności
    > od tego czy mamy do czynienia z PK czy KPiR.

    po raz kolejny przypomnę, że pytanie było od strony podatkowej,
    przynajmniej ja tak załozyłam - stąd cały ten wywód jest jak dla mnie
    akademicki - nie próbowałam dać odpowiedzi od strony technicznej
    prowadzenia ksiąg, tylko od strony podatkowej

    > Heh, odważnie ;) postawię tezę: wyciągasz błędne wnioski.
    > Nie stosuje się do podatkowego rozliczania KPiR ustawy o księgowości.

    no to znowu się powtórzę - różnica polega na tym, że w księgach
    handlowych ujmuje się wszelkie zdarzenia rachunkowe, natomiast w książce
    przychodów i rozchodów tylko te podatkowe - i tylko do takich się
    odniszę zakładając, że nie licząc limitowanych kosztów reprezentacji i
    reklamy nikt nie będzie wpisywał wszelkich zdarzeń po to, żeby póżniej
    je wykluczać od strony podatkowej - i dalej nie będę dyskutowała na
    temat, którego nie ruszałam;D

> [...]
    > stosować, oraz dając w art.22.4 i 22.6 na KPiR wybór.
    > Ale *nie* odwołuje się do przepisów o rachunkowości!

    j.w.

    > Odwołanie (pośrednio, za pomocą "prawidłowo prowadzonych ksiąg")
    > dotyczy wyłącznie sposobu określania DOCHODU (art.24)!

    ale dochód to jest przychód pomniejszony o koszty;-))

> [...]
    > KPir) do sporządzania sprawozdania finansowego - to ja mogę
    > na ustawę o rachunkowości z p. widzenia podatku dochodowego

    ależ gwiżdż, szczególnie że ja nic nie pisałam, żeby był obowiązek
    stosowania uor dla kpr w całej rozciągłości;-)
    dla jasności - zastosowałam minimalny wycinek , który może być pomocny;-)

    > Czyli w końcu na PK *należy* przychody "mające wpływ" (czyli zarówno
    > istotną w skali jednostki gospodarczej wartość oraz czas wykonania
    > obejmujący kilka okresów) dzielić na okresy ?

    należy

    > Mamy jasność co do nie dzielenia przychodów przy ES_VAT+KPiR
    > (chyba że podważasz - tylko czym).

    właśnie tę możliwością, któa mi osobiście bardzo pasuje;-)

> [...]
    > w roku następnym, za datę powstania przychodu uważa się ostatni
    > dzień roku podatkowego, w którym miały miejsce te zdarzenia.

    niezupełnie - ponieważ dla VATu zmienił się troche obowiązek - sam wpływ
    gotówki, każdej, tej zaliczkowej również powoduje powstanie obowiązku
    podatkowego, a co za tym idzie, dla potrzeb VATu ludzie wystawiają sobie
    faktury
    natomiast dla dochodówki zaliczka ni ejest przychodem - stąd do VATu to
    moze pójść dzisiaj, dla dochodówki przychód powstanie w momencie
    skońćzenia usługi czy wydania towaru - np. za pół roku
> [...]
    > pod ten przepis podlega (VATowiec do KPiR wpisuje podsumowania
    > z ewidencji VAT) to wtedy nic NIE dzieli?

    ależ nie masz obowiązku dzielenia
    masz taką możliwość
    na postawie przepisu,na który sam się powołałeś
    zakładając Twój sposób - nie ruszania uor dla kpr - jest on
    bezpieczniejszy dla podatnika i korzystniejszy dla zbierającego podatki
    państwa, ja natomiast wybieram spsób, w którym odsuwam płacenie daniny

> [...]
    > 3.I.2006
    > i nic nie dzieli, wzbudza wątpliwości w świetle powyższego przepisu?

    dla mnie wzbudza wątpliwość, jeżeli jest to dość wartościowa usługa czy
    produkcja
    wzbudza przy założeniu, że koszty w całości poszły do roku poprzedniego
    i tylko to miałam na mysli od strony podatkowej zaznaczę i w tym
    kontekście to pisałam
    w trakcie roku - pikuś
    natomiast jest dziwne dla mnie, jeżeli dostaję fakturę z datą 2 stycznia
    na usługę wartą 100 tysięcy i ktoś mi próbuje powioedzieć, że on to
    wykoanł w roku bieżącym
    oczywiści może być ktoś niesamowicie zorganizowany, może mieć miejsce
    taka sytauacja - ale ja wtedy nie mam wątpliwości, którego roku jest to
    przychód - znam możliwosci ludzi z którymi współpracuję, wiedzę również
    faktury kosztowe związane z tym zdarzeniem

> [...]
    > przykład twoje). Ale jeśli 2.I jest dniem roboczym, to statystycznie
    > jakieś 1/260 umów powinno się skończyć *każdego* dnia, więc i na

    statystycznie i owszem, i wcale nie twierdzę, że jest to inny dzień
    pracy jak 24 luty

    > IMO - zapakowanie jest tak samo ważną czynnością jak każda inna
    > część realizacji umowy :)

    dlatego koszt paieru i taśmy śmiało może być zalicozny do roku pakowania;>

    > Dla mnie jest oczywiste że dla VATowca na KPiR wpisującego
    > sumy ES VAT nie należy nic dzielić.

    a dla mnie nie, przy czym ja będę dalej broniła swoich praw

> [...]
    > płatną jednorazowo, to powinien przychód z tej umowy podzielić
    > na lata 2005 i 2006 w proporcji 2:1 (2/3 i 1/3) ?

    nie
    chyba że bardzo chce
    kilka miesięcy temu przewinął mi się wyrok troszkę w drugą stronę może,
    ale facet wygrał
    faktura za energię chyba była wystawiona i zapłacona pod koniec marca
    natomiast przychód był zafakturowany w grudniu - człowiek dał to do
    kosztów roku poprzedniego, co US zarzucił, natomiast NSA go poparł

    ale ja dalej będę twierdziła, że wysunąłeś za dalekie wnioski z tego, co
    ja napisałam
    mając na myśli dzielenie przychodu, miałam głównie na uwadze dochód -
    czyli datę powstaniua kosztów - co z nim zrobić
    natomiast jeśli chodzi o dzielenie przychodu - w KH daje to jednak do
    okresu, którego dotyczą, bez względu na datę wystawienia faktury
    i głównie chodzi tu jednak o przychody przyszłych okresów - rozpisywanie
    ich w czasie
    jako przykład niech posłuzy np wysatwienie podnajemcy noty na podatek od
    nieruchomości za cały rok, płatny każdego miesiąca
    z drugiej strony ja również dostałam notę od gminy na owy podatek,
    płatny w ten sam sposób
    trudno, żebym uznała się przychodem za rok z góry, kiedy koszty będę
    miała w każdym miesiącu, po zapłacie każdej raty, przychody również będą
    nie na hurra, tylko po kawałku

    > Dasz głowę?

    wolałąbym zamienic, na mniej bolącą;>

> [...]
    > Bo ja to myślałem że komplet zasad wynika z UoPDoOF. I oczywiście
    > rozporządzeń z nich wynikających. I jak się domyślasz - jakoś nie

    ależ broń panie boże
    przecież ja od początku broniłam tezy, że to wynika z ustawy podatkowej,
    a nie z uor czy rozp.dotyczącego książki, pamiętasz?
    i wspomniałam jedynie o tym, że obowiązek stosowania uor wynika z uopdof
    ( sam wyciagnąłeś przepis, nie będę sie powtarzała), natomiast Ty dalej
    z moich 3 zdań wyciągnąłeś wnioski, których ja nie popieram
    poza tym co jest przychodem dla dochodówki to mówi jeszcze z jakiś
    chociaż jeden artykuł, nie tylko ten o zaliczaniu do przychodów faktur
    wystawionych itd....

    > Dla porządku - pytanie: co "tyczące się danej usługi" miałoby
    > być w kosztach - i dlaczego? :)
    > Moim zdaniem nie ma możliwości "wywalenia do spisu" np. usług
    > podwykonawców.

    dlaczego?

> [...]

    > doradcy... i zaliczyłem cały przychód na "nowy" rok zaś f-rę
    > poddostawcy (za usługę) z grudnia zaliczyłem w KUP tego "nowego"

    i tu się właśnie kłania uor
    zaliczanie kosztów do okresu, którego dotyczą
    czy zaliczysz to do roku nowego poprzez spis, jako roboty w toku np, czy
    fakturę dasz w dochodówce w styczniu a VAT w grudniu, jest to bez
    znaczenia - szczególnie jeżeli jest to faktura, którą możesz konkretnie
    przypisać
    ale zapewniam cię, że są sytuacje, w którch nie jest to takie proste,
    więc ja się ratuję spisem
    jeżeli zaś barkuje mi na bieżąco kosztów, to zawsze mogę rozliczyć się
    tym spisem już za miesiąc styczeń zgłaszając to wcześniej do us

> [...]
    > w nowym roku choćby kiwnął palcem celem wykonania umowy.
    > Oczywiście samo wystawienie f-ry już "wykonywaniem umowy" nie jest,

    dobrze, że się gdzieś zgadzamy

    > Rozumiem że piszesz o *PK* :) ewentualnie że hm... próbujesz mnie
    > przekonać bądź podpuścić ;)

    no przecież od tego się zaczęło, jak to jest w KH

> [...]
    > mam co najmniej mocne podejrzenia do pozostałych przypadków to palców
    > nie wytrenowałem na tyle...;) - ale pokazać że teraz ty powinnać

    ale ja n ie mam co wskazywać!Sam wskazałeś przepis, który na to pozwala,
    a nie zamierzam wmawiać nikomu, że jest inaczej jak ja myślę - chociaż
    ja stosuję dzielnie kosztów np w sytuachi, w której ubezpieczenie
    samochodu jest kredytowane wraz z pojazdem przez 3 lata - i daję w
    koszty je dopiero na początku każdego roku. Ale gdyby ltoś zapłacił je
    za 3 lata z własnej kieszeni, dałabym w koszty roku w którym zapłacił
    ale ja nigdy nie byłam konsekwentna;-)

    > I zarówno zapodawany raz czasu wyrok NSA jak i te interpretacje US które
    > są zgodne z jego duchem (wiem że istnieją odmienne), dotyczące NIE
    > dzielenia również kosztów ogólnych, IMO również są właściwe.

    kosztów ogólnych, jak sam podkreśliłeś

> [...]
    > iż czasami metoda zaliczania w przychód może zadecydować o wyborze
    > roku, ale nigdy nie ma miejsca podział na okresy

    hmmmm, przy kpr nigdy nie stawiałabym takiego wniosku, ni elicząc
    przypadków, które należy rozpatrzyć pod własnym kątem
    ja napisałam, jakbym zachowała się w konkretnym przypadku,
    a Ty przypuściłeś frontalny atak na mnie dopisując mi to , o czym nawet
    nie pomysłałabym;>

> [...]
    > czyli "chyba że zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku
    > są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione" ;)

    i ja tylko o tym pisałam
    pokaż konkretnie, gdzie ja napisałam, że ustawy podatkowe są z boku, a
    do kpr w pierwszej kolejności stosujemy uor??

    i teraz już wrócę do pracy
    temat martwych podatników musi poczekać;-)

    miłego dnia życzę

    g.