  • 1. Data: 2013-01-28 12:06:24
    Temat: zapłata podatku za kogoś
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czy ktoś jest w stanie podać z czego wynika wyłączenie stosowania art.
    356 §2 KC do zobowiązań podatkowych?

  • 2. Data: 2013-01-28 16:35:39
    Temat: Re: zapłata podatku za kogoś
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2013, jureq wrote:

    > Czy ktoś jest w stanie podać z czego wynika wyłączenie stosowania art.
    > 356 §2 KC do zobowiązań podatkowych?

    Moment.
    A istnieje takie wyłączenie?

    Rzecz jasna, pomijamy rozważania nad tym, czy taka zapłata nie
    spowoduje przypadkiem wygenerowania innego podatku :P, bo to
    osobna sprawa (IMVHO).

    A jeszcze osobna sprawa, to możliwe uniemożliwienie takiej
    operacji w wyniku złożenia różnych przepisów - konkretnie,
    obowiązku zapłaty danego podatku z konta wraz z technicznym
    brakiem pola na dane podatnika :]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-01-28 17:18:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 16:35:39 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Moment.
    > A istnieje takie wyłączenie?

    Jakieś wyroki sądów w tych sprawach niestety były. I czytając dostępne w
    sieci uzasadnienia miałem wrażenie, że nikt nawet nie próbował się
    powoływać na ten artykuł z KC. Dlaczego???

> [...]
    > operacji w wyniku złożenia różnych przepisów - konkretnie, obowiązku
    > zapłaty danego podatku z konta wraz z technicznym brakiem pola na dane

    Jedyne uzasadnienie, które mogę wydumać, to przepis określający termin
    zapłaty (data obciążenia rachunku *podatnika/płatnika*) Czyżby to było
    jedyne przeciwskazanie?

  • 4. Data: 2013-01-28 20:59:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jakieś wyroki sądów w tych sprawach niestety były. I czytając dostępne w
    > sieci uzasadnienia miałem wrażenie, że nikt nawet nie próbował się
    > powoływać na ten artykuł z KC. Dlaczego???

    Ano ciekawe.
    Może z mocnego, tu i ówdzie spotykanego przekonania, że "przecież
    KC nie obowiązuje w sprawach cywilnych i karnych" :P

    > Jedyne uzasadnienie, które mogę wydumać, to przepis określający termin
    > zapłaty (data obciążenia rachunku *podatnika/płatnika*) Czyżby to było
    > jedyne przeciwskazanie?

    Nie wiem.
    Wygląda jakby podatek był zobowiązaniem osobistym, a nie majątkowym.
    Konstytucję trzeba przejrzeć :]

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-01-29 08:42:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2013 20:59:53 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wygląda jakby podatek był zobowiązaniem osobistym, a nie majątkowym.

    Właśnie powołanie się na "zobowiązanie osobiste" było w uzasadnieniu tych
    wyroków. Tylko czy "zobowiązania osobiste" i "zobowiązania pieniężne" nie
    mają wspólnego podzbioru? O co tu chodzi?