  • 1. Data: 2013-01-28 11:47:31
    Temat: Niby prosta sprawa - jaki PIT
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Ojciec zmarł w 2009. Orzeczenie o nabyciu praw do
    spadku jest. SD-Z2 złożone w terminie.
    Kilka miesięcy wcześniej, 2008, zmarła we Francji siostra
    cioteczna ojca, po której on miał prawo do części
    spadku. Ponad dwa lata załatwiania formalności
    (procedury francuskiego notariusza i sprzedaż domu),
    pośrednicząca firma genealogiczna przysyła mi pierwsze
    konkretne rozliczenie (grudzień 2012) a styczniu 2013 wpływają
    na konto pieniądze (po opodatkowaniu we Francji i odliczeniu
    kosztów - około 75% do tyłu - zostało kilka tysięcy euro).
    Teraz pora coś wysmarować do Urzędu Skarbowego.

    SD-Z2 czy SD-3?

    US pewnie by wolał SD-3 - żeby mi dowalić jeszcze jeden podatek.
    Ale ja bym wolał SD-2 - spadek po ojcu i zwolnienie z podatku,
    mam prawo to zrobić?

    mjk