  • 1. Data: 2013-01-23 15:04:18
    Temat: Faktura Vat 8%
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Dostawca klimatyzatora z usługą montażu a więc VAT 8%, zażądał dokumentu
    (lub co najmniej jego skanu) potwierdzającego metraż mojego budynku
    mieszkalnego.
    Czy to nie przegięcie?

  • 2. Data: 2013-01-23 15:40:00
    Temat: Re: Faktura Vat 8%
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 15:04, t-1 pisze:
    > Dostawca klimatyzatora z usługą montażu a więc VAT 8%, zażądał dokumentu
    > (lub co najmniej jego skanu) potwierdzającego metraż mojego budynku
    > mieszkalnego.
    > Czy to nie przegięcie?

    A jak nie dostanie, to...?

    Przegięcie to niezrozumiałe pisanie na usenecie :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-01-23 16:03:56
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    > A jak nie dostanie, to...?
    >
    > Przegięcie to niezrozumiałe pisanie na usenecie :)
    >
    > --
    > Liwiusz

    A jak nie dostanie wiarygodnego dokumentu to naliczy 23% VAT

    Ale już sobie wyjaśniłem znajdując odpowiedź w sieci.

    Niestety zgodnie z interpretacją Dyrektora Urzędu Skarbowego w Warszawie ma
    rację.
    Powinien zachować wiarygodny dokument potwierdzający metraż domu lub
    mieszkania w którym wykonywał usługę.
    Oświadczenie klienta nie wystarczy gdyż nie jest w żadnym przypadku
    wiarygodne.

    Vivat urzędnicy.

  • 4. Data: 2013-01-23 16:18:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 16:03, t-1 pisze:

> [...]
    > mieszkania w którym wykonywał usługę.
    > Oświadczenie klienta nie wystarczy gdyż nie jest w żadnym przypadku

    Ale o co chodzi? Lokal nie może być za mały, czy nie może być za duży,
    czy nie może być ani za mały, ani za duży? Jak mam 50m mieszkania, to
    nie mogę sobie walnąć montażu klimatyzatora na 100m?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-23 18:41:16
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

> [...]
    > nie może być ani za mały, ani za duży? Jak mam 50m mieszkania, to nie mogę
    > sobie walnąć montażu klimatyzatora na 100m?

    Lokal mieszkalny nie może być za duży.
    Granicą jest 300m2 powierzchnii użytkowej dla domu i 150m2 dla mieszkania.
    Jeśli są większe to jesteś burżuj, mieszkasz w pałacu i masz płacić po
    23%VAT za materiały i robotę.
    I nie chodzi tylko o klimatyzator ale też okna, drzwi itd. itp.

  • 6. Data: 2013-01-23 21:47:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 18:41, t-1 pisze:

> [...]
    > 23%VAT za materiały i robotę.
    > I nie chodzi tylko o klimatyzator ale też okna, drzwi itd. itp.

    Za uj tego nie rozumiem :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-01-24 06:20:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-01-23 21:47, Liwiusz pisze:

    > Za uj tego nie rozumiem :)

    "
    Aby zastosować stawkę vat z 8% podatkiem należy zwrócić uwagę na metraż
    domu gdyż zgodnie z art. 41 ust. 12 b ustawy VAT do budownictwa objętego
    społecznym programem mieszkaniowym nie są zaliczane budynki mieszkalne
    jednorodzinne, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2 oraz
    lokale mieszkalne, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.
    "

    :)

    --
    spp