  • 1. Data: 2013-01-23 15:19:08
    Temat: wycofanie 1,2 gr a podatki
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/handlar
    ze-przeciwni-
    wycofaniu-1-i-2-groszy

    Czy ktos wie jak to wygląda w innych krajach?
    Pytam teoretycznie by jakos przygotować się na to
    (oprogramowanie,kasy,itd..)

    Gdyby rachunek był na 0.98 a jedynie w kasie zaokrąglany to jak by top mogło
    wyglądac podatkowo?
    Trzeba jakos wykazać te 2 gr. w zeznaniu - od jakich dokumentów? kasowych?
    faktur? tzn. jak liczony itd.

    Bo przecież nie jest łatwo np.: zaokraglić kwotę na paragonie -
    oprogramowanie drukarki tego nie puści jako poprawny paragon = nie wydrukuje
    = wymiana drukarek fiskalnych(?)

    Rozumiem, że jedynym rozwiązaniem jest tak ustawić ceny aby zawsze wyszło do
    5 groszy - czyli to pieprzenie oficjalne o zaokrąglaniu tylko w kasie a na
    półkach dalej może być .99 jest dla mydlenia oczu, nie?

  • 2. Data: 2013-01-23 15:39:04
    Temat: Re: wycofanie 1,2 gr a podatki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 15:19, alamakota pisze:

> [...]
    > wycofaniu-1-i-2-groszy
    >
    > Czy ktos wie jak to wygląda w innych krajach?
    > Pytam teoretycznie by jakos przygotować się na to

    Może lepiej przygotuj się na podstawie polskich projektów ustaw? :)

> [...]
    > wyglądac podatkowo?
    > Trzeba jakos wykazać te 2 gr. w zeznaniu - od jakich dokumentów? kasowych?

    Nie powinno się tego wykazywać, ponieważ w dłuższym okresie czasu
    żadnego nadmiarowego przychodu z tego nie ma (są przecież zaokrąglenia w
    dół i w górę).

    > Rozumiem, że jedynym rozwiązaniem jest tak ustawić ceny aby zawsze wyszło do
    > 5 groszy - czyli to pieprzenie oficjalne o zaokrąglaniu tylko w kasie a na
    > półkach dalej może być .99 jest dla mydlenia oczu, nie?

    Nie. Ceny .99 mogą pozostać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-01-23 16:21:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello alamakota,

> [...]
    > 5 groszy - czyli to pieprzenie oficjalne o zaokrąglaniu tylko w kasie a na
    > półkach dalej może być .99 jest dla mydlenia oczu, nie?

    Dodajesz w kasie "zaokraglenie 1gr" i "zaokrąglenie 2gr" i z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-01-23 16:22:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ze-przeciwni-

    > Dodajesz w kasie "zaokraglenie 1gr" i "zaokrąglenie 2gr" i z głowy.

    I jak zaokrąglisz w dół, miszczu? :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-23 16:33:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    >>> http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/handlar
    ze-przeciwni-
    > I jak zaokrąglisz w dół, miszczu? :)

    Kasy zazwyczaj maja możliwości stosowania rabatów, czyli definiujesz
    rabaty "zaokrąglenie -1gr" i "zaokraglenie -2gr", miszczu :P

    Ale masz oczywistą rację - powinienem od razu to napisać. Ale wysłałem
    i dopiero po wysłaniu myśl "o zaokrąglaniu w dół nie napisałeś matole
    i zaraz za to zbierzesz bęcki" :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-01-23 16:48:40
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Może lepiej przygotuj się na podstawie polskich projektów ustaw? :)
    A są już takie? Nowe wdrozenie (wymiana oprogramownia - bo broducenta juz
    nie ma -VAT 23% jakoś zrobiłem HIEW-em/sprzętu w firmie) będzie kosztować i
    nie zrobi się z dnia na dzień.

    > Nie powinno się tego wykazywać, ponieważ w dłuższym okresie czasu
    > żadnego nadmiarowego przychodu z tego nie ma (są przecież zaokrąglenia w
    > dół i w górę).
    ?? Nikogo nie będzie obchodziło że z dokumentów po dniu handlu jest 50000 zł
    a w kasie "jakoś tak" wyszło 50300 zł? Tak sobie chowamy do kieszeni?

  • 7. Data: 2013-01-23 17:03:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/23/2013 03:19 PM, alamakota wrote:

    > http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/handlar
    ze-przeciwni-
    > wycofaniu-1-i-2-groszy
    >
    > Czy ktos wie jak to wygląda w innych krajach?

    Np. na Wegrzech jest dodatkowa pozycja na paragonie: "zaokraglenie:
    +XYZ" (czy "zaokraglenie: -ABC").

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2013-01-23 17:39:14
    Od: <8...@1...173914.invalid> (Tom N)

    alamakota w

    > ?? Nikogo nie będzie obchodziło że z dokumentów po dniu handlu jest 50000 zł
    > a w kasie "jakoś tak" wyszło 50300 zł? Tak sobie chowamy do kieszeni?

    300 PLN z 1 i 2 groszówek? No to już masz dość dużą próbkę by wiedzieć, że
    statystycznie 50% będzie na plus, i 50% na minus.
    A jeżeli nawet nie to kolejne transakcje do takiego rozkładu doprowadzą.
    Tak, że jeśli dzisiaj masz superatę, to jutro pokryjesz z niej manko.
    A jak będzie w przepisach, to sie okaże dopiero, czy kogoś to obchodziło

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2013-01-23 17:43:15
    Od: <7...@4...174315.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > Ale masz oczywistą rację - powinienem od razu to napisać. Ale wysłałem
    > i dopiero po wysłaniu myśl "o zaokrąglaniu w dół nie napisałeś matole

    A jaki VAT od pozycji zaokrąglenie +1gr, +2gr?
    Bo opustu od brutto można udzielać... ;-)

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2013-01-23 18:10:45
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ale masz oczywistą rację - powinienem od razu to napisać. Ale wysłałem
    > i dopiero po wysłaniu myśl "o zaokrąglaniu w dół nie napisałeś matole

    Przy czym oczywiście zaokrąglenie ma działać wtedy gdy będzie płatność
    gotówkowa, karty mają funkcjonować jak dotychczas. ;)

    --
    spp