  • 1. Data: 2006-07-11 18:17:19
    Temat: zarobek z zagranicy - google
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Cześć

    Czy ma ktoś wypracowaną metodą, jak najkorzystaniej rozliczać czeki lub
    przelewy z google za reklamowanie ich witryn internetowych w Polsce?
    Mam dwie możliwości: PIT-53 lub wpis do KPiR ale w przypadku KPiR nie wiem,
    jak z VAT. Czeki google są z USA.

    Umie ktoś z Was pomóc?

    Pozdrawiam
    SIM

  • 2. Data: 2006-07-12 08:20:59
    Temat: Re: zarobek z zagranicy - google
    Od: Mechanic <m...@g...inv>

    XYZ wrote:

> [...]
    > przelewy z google za reklamowanie ich witryn internetowych w Polsce?
    > Mam dwie możliwości: PIT-53 lub wpis do KPiR ale w przypadku KPiR nie

    Wielokrotnie tamt sie pojawial, wielokrotnie tez pojawial sie poradnik ( np.
    http://www.arystoteles.pl/google-adsense.php ). Najlepiej poszukaj w
    archiwum.

    Nie wiem czy wpisuje sie na VAT-7 w pozycji "sprzedaz za granice" (na
    pierwszej stronie, chyba pole 21) - czy nie?

  • 3. Data: 2006-07-12 14:33:17
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Mechanic" <m...@g...inv> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nie wiem czy wpisuje sie na VAT-7 w pozycji "sprzedaz za granice" (na
    > pierwszej stronie, chyba pole 21) - czy nie?

    Dzięki. Widziałem to w sieci, ale na tej grupie sobie wzajemnie pomagamy już
    bardzo bardzo długo i nikt nie liczy na opłatę.
    To siła tej grupy, że są tu ludzie z różnymi doświadczeniami i wymieniamy
    sie dobrymi radami. Tak więc gdyby ktoś z Was miał doświadczenie w
    rozliczaniu się z czeków lub przelewów z google, to miło :)

    Pozdrawiam
    SIM

  • 4. Data: 2006-07-14 08:55:08
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "XYZ" <x...@p...pl> wrote in news:44b3eb2f$1@news.home.net.pl:

    > Umie ktoś z Was pomóc?

    archiwum. bylo o tym jakis miesiac temu, dokladnie opisane.

  • 5. Data: 2006-07-16 06:37:59
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@n...w.pl> napisał w wiadomości

    > archiwum. bylo o tym jakis miesiac temu, dokladnie opisane.

    I wczytałem się w archiwum.
    Tam zarobek z AdSense jest traktowany jako eksport usług, a więc w przypadku
    KPiR oraz VAT wg wpisów w archiwum powinno się wpisać kwotę zarobku z google
    do kolumny 7 lub 8 KPiR, a w rejestrze VAT uznać tą usługę jako 'nie
    podlegającą VAT' z wpisem do pola nr 21 deklaracji VAT-7.
    Moim zdaniem sprawa z KPiR jest jasna.
    Jednak usługa ta podlega VAT, gdyż nie jest to eksport usług. Reklama odbywa
    się na serwerach/stronach, którymi administrujesz, a które znajdują się w UE
    a najczęściej wprost w Polsce.
    Oczywiście, można zakładać, że masz serwery w USA (ale wtedy masz
    odpowiednie formularze w google i płacisz podatek w USA) albo poza UE i poza
    US (wtedy może to być eksprt, ale szanse na taką lokalizację są niewielkie i
    jakoś to trzeba udowodnić).
    Tak więc chyba łatwiej i taniej rozliczyć to w PIT-53. Choć tego nie
    analizowałem jeszcze.

    Liczę, że może ktoś sprostuje ten tok myślenia...

    SIM

  • 6. Data: 2006-07-16 07:10:44
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poza US (wtedy może to być eksprt, ale szanse na taką lokalizację są
    > niewielkie i jakoś to trzeba udowodnić).

    Jest jeszcze furtka z usługami elektronicznymi (niematerialnymi):
    1 lipca 2006r. rozporządzenie Rady (WE) z 17 października 2005r. nr
    1777/2005 wprowadza co prawda nową definicje usług elektronicznych, ale
    dostarczanie przestrzeni reklamowej na stronie WWW jest opodatkowane w kraju
    nabywcy spoza UE.
    Więc może jest to ta przesłanka, która pozwala na nie podleganie pod VAT?

    SIM

  • 7. Data: 2006-07-16 08:52:13
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    XYZ napisał(a):
    > Jednak usługa ta podlega VAT, gdyż nie jest to eksport usług. Reklama odbywa
    > się na serwerach/stronach, którymi administrujesz, a które znajdują się w UE
    > a najczęściej wprost w Polsce.

    Wczytaj się w art. 27 ustęp 3 i 4.
    Wynika z tego, że w przypadku świadczenia usług reklamy na rzecz
    podmiotów mających siedzibę na terenia kraju trzeciego (chodzi o kraj
    poza UE) lub podatnika vat (w przypadku UE) jako miejsce świadczenia
    przyjmuje się kraj nabywcy. Konsekwencją tego jest nie podleganie pod
    vat w naszym kraju.
    Ustawa nie precyzuje, w jaki sposób usługa ma być świadczona. Możesz
    reklamować i w Polsce, ale liczy się, w tym wypadku to, kto Ci za to
    płaci, czli kraj w którym nabywca tej usługi ma siedzibę.
    Andrzej

  • 8. Data: 2006-07-17 18:24:46
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "XYZ" <x...@p...pl> wrote in news:44b9dec8$1@news.home.net.pl:

> [...]
    > i poza US (wtedy może to być eksprt, ale szanse na taką lokalizację są
    > niewielkie i jakoś to trzeba udowodnić).

    kombinujesz. ale widze ze juz ci ajt odpisal.
    nie ma znaczenia czy serwer masz w usa czy na haiti ;)
    swiadczysz usluge dla podmiotu z usa. i przy okazji: nie daj sie tez
    zwiesc, ze robisz dla oddzialu z irlandii. wielu leszczy na tym poplynie ;)