  • 1. Data: 2006-07-11 17:47:06
    Temat: sp cywilna rozliczenie z malzonkiem
    Od: "Bea" <b...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Wprawdzie do konca roku daleko ale.....
    Dotarlo do mnie ze jezeli maz ma przychody ze spolki cywilnej to nie moze na
    koniec roku rozliczyc sie z zona bo te dochody nie wchodza do majatku
    wspolnego (przepis obowiazuje od zeszlego roku).
    Co w sytuacji gdy maz do czerwca prowadzil spolke cywilna od czerwca poszedl
    na etat i zlikwidowal dzialalnosc.
    Dochody z etatu juz moznaby rozliczyc z zona.
    Jak to ugryzc? Czy jest mozliwy taki lamaniec ze sklada on dwa pity roczne -
    jeden z dzialalnosci, drugi za okres pracy polaczony z dochodami zony (etat).
    Czy ten delikwent musi zlozyc osobny pit (bez zony) dla siebie
    uwzgledniajacy i dochody ze spolki i etatu - wtedy wpadnie w kolejny prog :(

    Pozdrawiam!
    Bea

  • 2. Data: 2006-07-11 18:26:25
    Temat: Re: sp cywilna rozliczenie z malzonkiem
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Jeżeli było oświadczenie o wyborze podatku liniowego, to składa się
    PIT-36L oraz osobno PIT-37. Jeżeli działalność była prowadzona w
    normalnej, progresywnej skali podatku, to jest tylko PIT-36.

  • 3. Data: 2006-07-12 06:01:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bea wrote:

> [...]
    > moze na koniec roku rozliczyc sie z zona bo te dochody nie wchodza do
    > majatku wspolnego (przepis obowiazuje od zeszlego roku).

    A skąd ci to co się wzięło? Mam wątpliwości czy dobrze interpretujesz
    zapisy KRiO w sprawie sc. KRiO to, że tak powiem nie moja działka. Ale
    jestem pewien, że prawo do wspólnego rozliczenia nie jest związane z
    tym czy poszczeg ólne dochody wchodzą czy nie do majątku wspólnego.
    Prawo to wymaga tylko i wyłącznie istnienia przez cały rok małżeńskiej
    wspólnoty majątkowej.

  • 4. Data: 2006-07-12 06:04:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bea wrote:

> [...]
    > moze na koniec roku rozliczyc sie z zona bo te dochody nie wchodza do
    > majatku wspolnego (przepis obowiazuje od zeszlego roku).

    A skąd ci to się wzięło? Mam wątpliwości czy dobrze interpretujesz