  • 1. Data: 2005-07-23 07:11:40
    Temat: zasiłek rodzinny
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Witam
    Pracuje na pełnym etacie w firmie a ponadto mam działalność opodatkowaną w
    formie karty podatkowej.W tym miesiącu muszę złożyć wniosek o przyznanie
    zasiłku rodzinnego.Z pracy etatowej wziąłem z US zaświadczenie o dochodach
    za 2004 rok, z działalności gospodarczej otrzymałem wyłącznie zaświadczenie
    że płacę kartę podatkową więc o wysokości dochodów nic tam nie ma-to
    oczywiste.
    Wiem że ustala się dochód z działalności na karcie podatkowej na podstwie
    pewnych
    wskaźników, czy składek ZUS.W zeszłym roku było to coś ok.12 tyś.zł./rok.
    Moje pytanie jaka jest ta kwota w tym roku i na podstawie czego to się
    oblicza.

    pozdrawiam
    Witek

  • 2. Data: 2005-07-23 09:52:25
    Temat: Re: zasiłek rodzinny
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskaźników, czy składek ZUS.W zeszłym roku było to coś ok.12 tyś.zł./rok.
    > Moje pytanie jaka jest ta kwota w tym roku i na podstawie czego to się

    Z działalności gospodarczej bez względu na formę opodatkowania jako dochód
    przyjmuje się podstawę z jakiej obliczne są składki na ZUS.
    W ZUS podawano mi raz, ze jest to podstawa obliczania składki zdrowotnej
    obecnie 1818,93 miesięcznie x12 / w ubiegłym roku były one niższe, a dochód
    bierze się z roku 2004/.
    Innym razem powiedziano, że jest to podstawa obliczania składek na
    ubezpieczenie społeczne, obecnie jest to kwota 1449,27.
    Tak czy inaczej, przy działalności gospodarczej, bez względu czy firma ma
    duże dochody, czy straty, to każdy prowadzący taką działalność ma taki sam
    dochód, gdy stara się o zasiłek rodzinny.

  • 3. Data: 2005-07-23 11:00:26
    Od: "Jolmira" <J...@o...pl>

    Poczytaj trochę na ten temat tutaj http://www.zus.pl/niusy/k050711.htm
    o tutaj http://www.zus.pl/swiadcze/zas005.htm gdzie m.in pisze:
    Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów rodziny to m.in.:
    zaświadczenie właściwego urzędu skarbowego - w przypadku dochodów
    opodatkowanych podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych,
    oświadczenie członków rodziny o wysokości dochodu uzyskanego w roku
    kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy osób rozliczających się na
    podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Zał. 3) oraz zaświadczenie
    urzędu skarbowego o wysokości należnego zryczałtowanego podatku - w
    przypadku podatku płaconego w formie ryczałtu ewidencjonowanego, albo
    decyzja urzędu skarbowego ustalająca wysokość karty podatkowej - w przypadku
    podatku płaconego w formie karty podatkowej
    Zresztą znajdziesz na pewno tam jeszcze wiele innych ciekawych rzezy na ten
    temat