  • 1. Data: 2003-07-09 13:22:02
    Temat: zatrudnianie małżonka
    Od: i...@o...pl

    Mam taki problem:

    Jestem zatrudniana na umowe o dzieło przez mojego narzeczonego, prowadzącego
    działalność gospodarczą. W sierpniu bierzemy ślub. Czy po zawarciu małżeństwa
    mój mąż będzie mógł dalej wliczać to, co mi płaci, w koszty uzyskania
    przychodu ?

    z góry dziękuję za odpowiedz

  • 2. Data: 2003-07-09 13:52:38
    Temat: Re: zatrudnianie małżonka
    Od: i...@o...pl

    Czy to oznacza, że jeżeli będzie mnie dalej zatrudniał, to pieniądze, które
    będzie mi płacił, będą podwójnie opodatkowane ?

    pzdr
    Iwona

  • 3. Data: 2003-07-09 13:53:21
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    małżeństwa
    > mój mąż będzie mógł dalej wliczać to, co mi płaci, w koszty uzyskania

    Re: Nie.
    AR

  • 4. Data: 2003-07-09 15:19:05
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > prowadzącego
    > małżeństwa

    > Re: Nie.

    a dodatkowo dla ZUS trzeba będzie bulić składkę jak
    za osobę współpracującą (ponad 600zl) a nie jak za pracownika.

    ps: życzę udanego związku

  • 5. Data: 2003-07-09 15:39:07
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    które
    > będzie mi płacił, będą podwójnie opodatkowane ?

    Re : Zbyt mało danych podajesz. O jaki podatek Ci chodzi ? Jaka jest forma
    działalności przyszłego małżonka ? W przypadku CIT sytuacja wygląda nieco
    inaczej.
    AR

  • 6. Data: 2003-07-09 15:41:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > które

    można tak powiedzieć, aczkolwiek jest to
    **nie do końca** właściwe określenie.

    > Re : Zbyt mało danych podajesz.
    > O jaki podatek Ci chodzi ?

    zakładam, "ogólnie" podatki :)
    co sprowadza się w tym przypadku do pdof

    > Jaka jest forma działalności przyszłego małżonka ?

    cytuję z pierwotnej wiadomości wątku: "[...] mojego narzeczonego,
    prowadzącego
    działalność gospodarczą".

    > W przypadku CIT sytuacja wygląda nieco inaczej.

    zakładam, że do przypadku nie doszło.

  • 7. Data: 2003-07-09 20:29:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ > > będzie mi płacił, będą podwójnie opodatkowane ?
    >+
    >+ można tak powiedzieć, aczkolwiek jest to

    Powiem tak: jeśli znajdzie się jakiś taki geniusz że się
    *uprze* żeby *zatrudniać* małżonka (niezależnie od faktu
    iż ów małżonek nie przestanie być "współpracującym" !)
    to IMHO skutek będzie taki sam jak np. umowa o pracę
    właściciela 1-osobowej sp. z o.o. "z samym sobą":
    wskutek niemożności uznania za KUP pieniądze będą
    opodatkowane dwa razy...
    Sądzę ze nawet w 40-milionowym kraju nikt nie będzie się
    tak bardzo upierał żeby sprawdzić czy tak jest ;) (bo
    w 1-os. sp. z o.o. owszem - próbowali, i przekonali się
    w NSA że tak właśnie jest :]).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-10 11:46:11
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    małżeństwa
    > mój mąż będzie mógł dalej wliczać to, co mi płaci, w koszty uzyskania

    Praktycznie jest bez sensu dawac zonie "unowe o dzielo".
    Prosciej "po prostu" na koniec roku rozliczyc sie wspolnie.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-10 12:13:27
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > Praktycznie jest bez sensu dawac zonie "unowe o dzielo".
    A jak się ma do tego prawo do reprezentowania firmy, wystawiania
    i przyjmowania faktur? Rozliczenia kosztów żony?

    > Prosciej "po prostu" na koniec roku rozliczyc sie wspolnie.
    No, to i tak swoją drogą :-)

    P.S. Pytam, ponieważ moja Pani jest właśnie w takiej sytuacji
    jak autorka wątku, a ja otwieram DG :-)

    Kamil Paszkiewicz

  • 10. Data: 2003-07-10 13:08:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kamil Paszkiewicz napisał:
    > "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> wrote in message

    > A jak się ma do tego prawo do reprezentowania firmy, wystawiania
    > i przyjmowania faktur? Rozliczenia kosztów żony?
    Jak by nie patrzec, opisane przez Ciebie czynności nie kwalifikuja się
    do umowy odzieło, kogokolwiek by ona mogła dotyczyć.

    Jeżeli Twoja jeszcze_nie_żona wykonywała te czynności jako umowę o
    dzieło to módl sie żeby te umowy nie wpadły w łapki skarbówki, a juz
    broń boże ZUSu...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk