  • 1. Data: 2005-07-20 21:12:34
    Temat: "zatrudnianie" obcokrajowców
    Od: bronek michalski <b...@g...com>

    Witam.

    Swojego czasu wykonywałem umowy o dzieło dla firmy zagranicznej.
    Rozliczaliśmy się w ten sposób że w umowie był zapis że wszelkie podatki
    ja płacę, a ja wypełniałem PIT-53 (jeżeli dobrze pamiętam numerek) i
    odprowadzałem zaliczkę. Zleceniodawca wysyłał mi tylko kwotę brutto.

    Teraz zastanawia mnie, czy mogę w ten sam sposób zrobić, ale jako
    zleceniodawca, gdzie zleceniobiorcą byłby ktoś spoza UE.

    Czy zakładając że mam DG bez VATu, podpisuję tylko umowę z delikwentem,
    płacę mu umówioną kwotę, wrzucam rachunek do UoD do KPiR i tyle mojego,
    czy też muszę płacić jeszcze jakieś dodatkowe rzeczy od tej sumy(Vat?
    Cło?)?.

    pozdrawiam

    Bronek

  • 2. Data: 2005-07-20 23:09:37
    Temat: Re: "zatrudnianie" obcokrajowców
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "bronek michalski" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    (..)

    na mój rozum to mógłby tutaj ewentualnie wchodzić w grę
    zryczałtowany podatek dochodowy zgodnie z art.29 updf, ale
    lepiej niech się wypowie ktos, kto to przechodził w praktyce

    pix