    From: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie dzialalnosci a wizyta u lekarza
    Date: Sat, 21 Jun 2003 17:31:32 +0200

    Uzytkownik "Jarosław Rożyński" <j...@m...net.pl> napisal w wiadomosci
    news:Pine.LNX.4.44.0306211607400.21554-100000@serwer
    .rssystem.pl...

    > i teraz sprawa druga - sprzeczne informacje - ksiegowa twierdzi, ze w
    > czasie zawieszenia dzialalnosci nie uiszczam zednych oplat, ani do zusu,
    > ani do us (nie prowadze w sensie doslownym zadnej dzialalnosci, wiec
    > nie mam przychodu, jedynie faktury liczone w straty - rachunki za telefon
    > komorkowy itd). natomiast w informacji w przychodni na moje pytanie,
    > dostalem odpowiedz, ze obowiazkiem moim jest placic kase chorych na
    > poczcie, niezaleznie od tego czy jestem chory czy zdrowy, albo dostane
    > wlasnie potem rachunek za badania.

    Co do obowiazku oplacania ubezpieczenia zdrowotnego, to oczywiscie takiego
    nie masz. Mozesz oplacac ubezpieczenie dobrowolnie (tylko po co?. Co do
    "faktur liczonych w straty" w okresie zawieszenie, to rozne sa
    interpretacje, rozne...

    [...]
    > prosze o szybka odpowiedz, poniewaz zabieg mam we wtorek, a w poniedzialek
    > juz musze przyjmowac leki, po ktorych chodzenie po urzedach bedzie
    > niewykonalne. :)

    Z tego co pamietam, prawo do skorzystania z ubezpieczenia zdrowotnego wygasa
    po miesiacu jego nieoplacania. Jesli w dniu zabiegu juz minie miesiac od
    daty zawieszenia teoretycznie powinienes za usluge zaplacic. Czy nie
    prosciej by bylo po prostu sie odwiesic na jeden dzien, wlasnie w dniu tegoz
    zabiegu (czy nawet wczesniej na jakikolwiek dzien, byle tylko sie "zalapac"
    na ten miesieczny teremin? Polecony do US mozesz wyslac wczesniej, ZUA/ZFA
    do ZUS-u do 7 dni po fakcie. W razie czego pozniej bedziesz mial jakas tam
    podstawe do odmowy zaplaty rachunku, gdyby takowy ktos Ci probowal wysylac.

    marekz