  • 1. Data: 2007-02-20 21:09:03
    Temat: zawieszenie dzialanosci - A ZUS?
    Od: "master" <m...@m...pl>

    czy majac zawieszona dzialalnosc gospodarcza od 4 lat nalezy placici jakis
    skladki na ZUS bo doszly mnie takie sluchy..?? :-((

  • 2. Data: 2007-02-20 21:46:54
    Temat: Re: zawieszenie dzialanosci - A ZUS?
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    ZUS też zawieszasz odpowiednim drukiem

  • 3. Data: 2007-02-21 04:59:55
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > ZUS też zawieszasz odpowiednim drukiem

    Podaj, na jakim odpowiednim druku informuję, że w ZUS zawiesiłem działalność
    gospodarczą ??

    kurdelebelle Q2

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2007-02-21 07:53:41
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 21 Lut, 05:59, "fart" <a...@w...pl> wrote:

    > Podaj, na jakim odpowiednim druku informuję, że w ZUS zawiesiłem działalność
> [...]

    ZWPA kod 111 - Zaprzestanie prowadzenie działalności gospodarczej +
    ZWUA kod 100
    plus trzeba uwzględnić, że takie zawieszenie/zaprzestanie mieści się w
    ramach definicji ZUS o okresach podlegania ubezpieczeniom społecznym z
    tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej -
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1100

  • 5. Data: 2007-02-21 10:10:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 lut o godzinie 08:53, na pl.soc.prawo.podatki, Asen napisał(a):

    > ZWPA kod 111 - Zaprzestanie prowadzenie działalności gospodarczej +
    > ZWUA kod 100

    Wszystko się zgadza. Z jednym małym "ale". Dotyczy to *zaprzestania*
    prowadzenia działalności (czyli wykreślenie z ewidencji DG).

> [...]
    > ramach definicji ZUS o okresach podlegania ubezpieczeniom społecznym z
    > tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej -

    Polecam poznanie wieeeelu orzeczeń takich "zawieszeń" - i tragedii ludzi
    których te orzeczenia dotyczyły.

    Na dzień dzisiejszy - RPo zwrócił się z prośba o "wyjaśnien, zajęcia
    stanowiska" w sprawie jednoznacznych ustaleń czy istnieje "zawieszenie" czy
    też nie istnieje.

    --
    Herbi
    21-02-2007 11:09:43

  • 6. Data: 2007-02-21 10:22:50
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 21 Lut, 11:10, Herbi <z...@o...pl> wrote:

    > Wszystko się zgadza. Z jednym małym "ale". Dotyczy to *zaprzestania*
    > prowadzenia działalności (czyli wykreślenie z ewidencji DG).

    Nie, wykreślenie z ewidencji to
    kod 211 - Wykreślenie z rejestru, ewidencji lub skreślenie z listy

> [...]
    > Na dzień dzisiejszy - RPo zwrócił się z prośba o "wyjaśnien, zajęcia
    > stanowiska" w sprawie jednoznacznych ustaleń czy istnieje "zawieszenie" czy

    To prawda, że ZUS ściga zawieszających, niemniej zachęcam do
    przestudiowania jeszcze raz: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1100
    ; przedstawiona tutaj definicja zawiera akceptację ZUS dla niektórych
    "zawieszeń" pamiętając, że słowo zawieszenie nie istnieje, tylko
    zaprzestanie kod-111.
    Ściganie ludzi, jest o tyle wredne, że swoja opinię ZUS przedstawił w
    styczniu 2006, twierdząc, że zawsze tak było od 1.1.1999, a każdy wie,
    że definicja okienkowa zawieszania istniała już 7 lat.

    Np. poprawne wg zus "zawieszenie":
    Przykład 1
    Osoba prowadzi jednoosobowo pozarolniczą działalność gospodarczą w
    zakresie nauki języka angielskiego od 1 października 2004 r. W ramach
    tej działalności współpracuje tylko z jedną szkołą nauki języków
    obcych. Szkoła działa w okresie od października do czerwca. W lipcu,
    sierpniu i wrześniu 2005 r. osoba ta nie wykonywała działalności. W
    związku z faktycznym zaprzestaniem wykonywania działalności osoba
    prawidłowo dokonała wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych w tym
    okresie na formularzach ZUS ZWUA i ZUS ZWPA.

  • 7. Data: 2007-02-21 11:56:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Wszystko się zgadza. Z jednym małym "ale". Dotyczy to *zaprzestania*
    > prowadzenia działalności (czyli wykreślenie z ewidencji DG).

    Nieprawda.
    Czyli FAKTYCZNEGO zaprzestania.

  • 8. Data: 2007-02-21 19:36:17
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 21 Feb 2007 12:56:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Czyli FAKTYCZNEGO zaprzestania.

    Czyli złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru prowadzonej działalności
    gospodarczej.
    Zakładam że pamiętasz wątki tego typu prowadzone tutaj i na p.s.p kilak lat
    temu? Bardzo doświadczony w tej materii jest (był?) niejaki Marsh.
    Sporo lekturki , ale ...
    http://www.twoja-firma.pl/forum/read.php?6,1102

    Są w tamtym wątku interpretacje językoznawców, biegłych, prawników, mnóstwo
    pism. Ogólnie .... warto poczytać ;)

  • 9. Data: 2007-02-22 04:46:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 21 Feb 2007 20:36:17 +0100, Artur napisał(a):

    > Czyli złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru prowadzonej działalności
    > gospodarczej.

    Żeby nie było że... ;)
    Zbyt uprościłem powyższe wyrażenie - chodziło mi o:
    FAKTYCZNE zaprzestanie prowadzenia działalności *POPRZEZ* złożenie wniosku
    o dokonanie wykreślenia z rejestru działalności gospodarczej.

    Samo tłumaczenie "przecież ja zaprzestałem cztery lata temu prowadzenie
    działalności" jest moim zdaniem, proszeniem się o chłostę.
    To tak jakby sprzedać komuś mieszkanie i nie "wyrejestrować" licznika
    energii elektrycznej i mieć za kilka miesięcy pretensje do zakładu
    energetycznego że wystawia nam rachunki ;)

    Coś trwało - likwidujesz to - wyrejestruj to, wygłoś.

  • 10. Data: 2007-02-22 07:38:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Czyli złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru prowadzonej działalności
    > gospodarczej.

    Nieprawda.
    To tylko obowiązek deklaratywny, nic więcej.

    > Zakładam że pamiętasz wątki tego typu prowadzone tutaj i na p.s.p kilak
    > lat
    > temu?

    Oczywiście.
    Sprawa jest prosta, jak ktoś kręci lody pod pozorem zawieszenia, to go w
    tylną część ciała kopną i słusznie.
    Dla zawieszających naprawdę, nie ma znaczenia czy wykreślą się z rejestru
    czy nie.
    Może poza łatwością dowodzenia swoich racji.

    Reasumując - ani wykreślenie z rejestru nie powoduje że nie możesz mieć
    problemów, ani nie wykreślenie nie ustanawia z definicji obowiązku płacenia
    składek.
    Liczy się stan faktyczny, a nie papierki.
    - 160GB