  • 1. Data: 2005-12-28 20:54:27
    Temat: zmiana siedziby firmy - terminy - problem?
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Witam !

    Moze ktos mial podobny problem i bedzie w stanie mi to wyjaśnić.
    Jest sobie DG jednoosobowa (KPiR + VAT) działająca w Śródmieściu w Warszawie
    (podlega pod Pierwszy US Śródmieście). Powiedzmy 23 grudnia osoba fizyczna
    prowadząca DG zmienia miejsce zamieszkania - czyli przenosi siebie i całą
    firmę do innej dzielnicy Warszawy. Udaje się do Urzędu Dzielnicy Śródmieście
    i składa odpowiednie papiery dokonując zmiany siedziby firmy - tam dowiaduje
    się, że po wpis do ewidencji z nowej dzielnicy ma udać się za około 3
    tygodnie (czyli połowa stycznia).
    W nowym US pod który podlega teraz firma dowiaduje się, że od momentu zmiany
    siedziby (czyli w zasadzie fakycznie od 23 grudnia) ma 2 tygodnie na
    złożenie NIP-1 + VAT-R + nowy wypis z ewidencji działalności + uaktualnione
    dokumenty z GUS + umowa z bankiem) - a ostatnie 3 dokumenty osoba prowadząca
    DG otrzyma dopiero około połowy stycznia...
    No i jak to rozwiązać?
    Przyjąć, że firma przeniosła siedzibę w połowie stycznia - wtedy kiedy
    otrzyma nowy wpis do ewidencji? I pomimo, że siedziba jest już pod innym
    adresem wystawiać faktury na stare dane? A w którym US złożyć rozliczenie
    roczne? Starym pomino, iż na dzień 31 grudnia siedziba była już w nowej
    dzielnicy - czy w nowym pomimo, iż z dokumentów wynika, iż firma przeniosła
    się w styczniu??

    Proszę o pomoc, bo trochę się w tym pogubiłam. Z góry dziękuję.
    --
    Małgorzatka

    PS. Tak przy okazji - czy osoba prowadząca DG może rozliczyć się (rocznie
    PIT-36) z żoną jeśli owa żona podlega pod inny US? I wtedy do obu US wysyła
    się pita?

  • 2. Data: 2005-12-29 04:39:02
    Temat: Re: zmiana siedziby firmy - terminy - problem?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Ma^(3)gorzatka+ napisał:
> [...]
    > firmę do innej dzielnicy Warszawy. Udaje się do Urzędu Dzielnicy Śródmieście

    Chyba tu jest problem. Ja w takiej sytuacji udałem się od razu do
    "nowej" delegatury UM i miałem zmieniony wpis za 3 dni. Ale w Warszawie
    to rzeczywiście może być inaczej. Tam wszystko jest inaczej.

> [...]
    > dokumenty z GUS + umowa z bankiem) - a ostatnie 3 dokumenty osoba prowadząca
    > DG otrzyma dopiero około połowy stycznia...

    Poczekać jaka data będzie na nowym wpisie. Bo jest duża szansa, że
    styczniowa. I wtedy problem z głowy.

    pzdr

    Tomek

    Szukasz pracy? Szukamy pracownikow: dziennikarzy, webmasterow,
    specjalisty ds. badan, promotion managera, administratorow baz danych,
    programistow Windows i wielu innych! >>> http://link.interia.pl/f18e6

  • 3. Data: 2005-12-29 08:26:15
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" napisał:

    > Poczekać jaka data będzie na nowym wpisie. Bo jest duża szansa, że
    > styczniowa. I wtedy problem z głowy.

    No sama nie wiem. Najlepsze, że w tej wyszukiwarce przedsiębiorców
    http://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_wyszukiwarka/edg_w
    yszukiwarka.asp
    firma istnieje już pod nowym adresem, a mimo to wczoraj byłam w nowym
    urzędzie i powiedziano mi, że elektronicznie to oni to zmieniają w moment,
    ale na papiery to trzeba czekać. Dziwne to jest.

    Pozdrawiam serdecznie,
    --
    Małgorzatka