  • 11. Data: 2004-12-11 00:06:20
    Temat: Re: zmiana wpisu - PKD - płatna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004, Adamski wrote:
    [...]
    >+ Powtorze pytanie z innego postu na ktore nie doczekalem sie odpowiedzi. Co
    >+ jeśli nie dokonam aktualizacji? I czemu ma sie zminić po 01-01-2005
    >+ klasyfikacja z uzupelniania na aktualizację i kosztować 50 PLN?

    Przyznam że jest ciekawe :)
    Jakby UMy "zmówiły się" (albo dostały wytyczne - być może przepis) że
    od 1.XII.2004 "mają wszystkich wzywać" to tak by było jak piszesz.
    Ale jeśli nie ... to się zgadzam że coś nie pasuje - zacytuję co
    leniwszym ;) gotowca z ustawy "Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie
    działalności gospodarczej":
    ++++
    Art. 69. 1. Przedsiębiorcę wpisanego do ewidencji działalności
    gospodarczej przed dniem 1 stycznia 2007 r. organ ewidencyjny wpisuje z
    urzędu do ewidencji działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
    2. Wpisów, o których mowa w ust. 1, organ ewidencyjny dokona nie później
    niż do dnia 30 września 2007 r.
    3. Wpis, o którym mowa w ust. 1, nie podlega opłacie.
    4. Do czasu dokonania wpisów zachowują moc dotychczasowe wpisy do
    ewidencji działalności gospodarczej.
    5. Organ ewidencyjny przed dokonaniem wpisu do ewidencji wzywa
    przedsiębiorcę do uzupełnienia danych, które są wymagane przez przepisy
    ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w terminie 30 dni od dnia
    doręczenia wezwania.
    6. W razie nieuzupełnienia danych w terminie, organ ewidencyjny wydaje
    decyzję o wykreśleniu wpisu.
    ++++

    Hm... czyżby ten 31.XII.2004 był jeszcze w innym miejscu ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2004-12-12 13:37:55
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Primo: przedsiębiorcy zawsze mieli nadawany nr EKD i PKD w GUSie.
    > Secundo: aktualizujesz wpis w EWIDENCJI DZIAŁANOŚCI GOSPDARCZEJ
    > prowadzonej
    > np. przez Prezydenta Miasta ............ - aktualizacja w GUSie to dopiero
    > *następny* krok po uzyskaniu potwierdzenia ww. rejestru.

    Jeszcze pare dni temu na grupie dominowala
    wersje, ze do GUS-u z tym lecieć nie trzeba...
    tylko co najwyzej jeszcze w US złozyc NIP-1.
    Cos sie zmienilo?

    latet

  • 13. Data: 2004-12-12 16:00:08
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Ch."

    > Natomiast to o co zapewne Ci chodzi to _aktualizacja_ - a ta jest
    > *bezpłatna* i nei ma tu znaczenia lokalizacja rejestru czy jest w
    > Pogizdowie Średnim , Pcimiu czy w Warszawie.

    taaa - ale krakow jest gdzies indziej - i trzeba, nic nie daja dyskusje i
    rozmowy z ministerstwem
    jako ze czas jest bardziej cenny - trzeba im oddac te 50 zl od "lba" i
    spokoj

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 14. Data: 2004-12-12 17:25:55
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 gru o godzinie 17:00, na pl.soc.prawo.podatki, ania napisał(a):

    > Użytkownik "Artur Ch."

    > taaa - ale krakow jest gdzies indziej - i trzeba, nic nie daja dyskusje i
    > rozmowy z ministerstwem

    To w Krakowie znalazło sie ministerstwo?
    I z nim /ministerstwem/ dyskutujesz?

    > jako ze czas jest bardziej cenny - trzeba im oddac te 50 zl od "lba" i
    > spokoj

    Fajnie - dajesz sie rolować urzędowi, którego i tak utrzymujesz, to w
    dodatku dajesz się okradać.
    No chyba ze dokonujesz *zmiany* w zakresie DG, bo jeżeli *tylko*
    aktualizujesz - to opłata jest bezprawnie pobierana.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 15. Data: 2004-12-12 17:31:11
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Ch."

    > To w Krakowie znalazło sie ministerstwo?
    > I z nim /ministerstwem/ dyskutujesz?
    nie - w warszawie - ale wiesz - moze pobieraja od nas 50 zl - ale telefony
    dzialaja i mozna np zadzwonic - i nawet tam chetnie rozmawiaja - tylko ze to
    nic do rzeczy nie wnosi!

> [...]
    > No chyba ze dokonujesz *zmiany* w zakresie DG, bo jeżeli *tylko*
    > aktualizujesz - to opłata jest bezprawnie pobierana.

    no wlasnie - bezprawnie - ale nie da sie tego jak na razie wytlumaczyc - a
    tak na marginesie pan z. z mgip twierdzi ze nie powinni pobierac - zwroc
    uwage na slowo powinni - i ze nastepnym razem (coz poczac) napisza w ustawie
    wyraznie
    ja wole zeby nie bylo "nastepnego" razu

    i tak dodam od siebie - jak taki mONdry jestes - to zapraszam do dyskusji z
    um w krakowie

  • 16. Data: 2004-12-14 04:11:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 gru o godzinie 18:31, na pl.soc.prawo.podatki, ania napisał(a):

    > i tak dodam od siebie - jak taki mONdry jestes - to zapraszam do dyskusji z
    > um w krakowie

    W KF - nie uważam się za mONdrą osobę.
    A co do Krakowa - niestety nie mogę tam uzupełnić wpisu do EDG z prostej
    przyczyny - nie mam tam wpisu :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423