  • 1. Data: 2004-12-09 16:52:55
    Temat: zus, nadpłata
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,
    czy ktoś wie jak się ma sprawa w sytuacji gdy prowadzac działalność
    gospodarcza podejmuje sie także prace na umowe o prace. O ile wiem
    nastepuje wtedy zbieg ubezpieczeń społecznych i mozna je opłacac z
    jednego źródła. A co w sytuacji gdy praca została podjeta od 1
    października, a przez niedopatrzenie zostały składki opłacone za
    październik z obu żródeł? Mozna wtedy domagac sie zwrotu nadpłaconej
    kwoty przez zus?

    Bogna

  • 2. Data: 2004-12-09 17:06:26
    Temat: Re: zus, nadpłata
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Bogna napisał:

> [...]
    > października, a przez niedopatrzenie zostały składki opłacone za
    > październik z obu żródeł? Mozna wtedy domagac sie zwrotu nadpłaconej

    ZUS nigdy nie zwrocil mi pieniędzy. Po prostu można pomniejszyć kwoty na
    odpowiednie przelewy (51,52,53) o kwoty nadpłaty przy przyszłych wpłatach. Nie
    widziałem jeszcze żeby komus ZUS zwrócił nadpłate , już nie mówiąc o kosztach
    "biurowych" przy tej operacji...

  • 3. Data: 2004-12-09 17:19:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tester wrote:

> [...]
    > wpłatach. Nie widziałem jeszcze żeby komus ZUS zwrócił nadpłate , już
    > nie mówiąc o kosztach "biurowych" przy tej operacji...

    Zaraz, zaraz...
    A czy nastąpiło wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    z tytułu działalności? Bo jeśli nie, to nawet nie ma
    nadpłaty na koncie płatnika.
    A jeśli Bogna się wyrejestrowała i opłaciła dodatkowo,
    to może zapłacić mniej następnym razem i stosownym pismem
    załatwić dyspozycję innej kwalifikacji starej wpłaty.
    Z drugiej strony będzie to trudne "zapłacić mniej",
    skoro wtedy z etatu nie płaci się wcale społecznych :-)