  • 1. Data: 2004-12-09 20:23:12
    Temat: Vat marża
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    Witam

    usługi z faktur VAT marża nie odliczamy (bo nie mamy co odliczać) natomiast
    gdy przekazujemy je za czesciową odpłatnością swoim pracownikom to - cześć
    odpłatna podlega opodatkowaniu i tu uwaga!!!
    mimo ze kwota na fakturze VAT marża to kwota brutto.... przekazana kwota w
    całości stanowi podstawę do naliczenia podatku (hmmmm jak to ma się do
    neutralności podatku VAT ?)
    czy ktos uzyskał inną interpretacje ze swojego urzędu?
    pozdrawiam

    A.

  • 2. Data: 2004-12-10 00:08:02
    Temat: Re: Vat marża
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Dec 2004, Alexandra wrote:
    [...]
    >+ mimo ze kwota na fakturze VAT marża to kwota brutto.... przekazana kwota w
    >+ całości stanowi podstawę do naliczenia podatku (hmmmm jak to ma się do
    >+ neutralności podatku VAT ?)

    ...nijak.
    Ktoś tu pisał (chyba przed majem br) jak to wtopił na posiłkach
    kupowanych od dostawcy jako "usługa gastronomiczna" i kwota
    VAT wyszła bez "g" (czytaj: astronomiczna) po kontroli USu... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-10 09:28:20
    Od: "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >mimo ze kwota na fakturze VAT marża to kwota brutto.... przekazana kwota w
    >całości stanowi podstawę do naliczenia podatku (hmmmm jak to ma się do
    >neutralności podatku VAT ?)

    IMHO, jak rozliczasz swoją działalność na zasadach marży, to także
    nieodpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników. Nie rozumiem, dlaczego
    masz je rozliczać na zasadach ogólnych.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 4. Data: 2004-12-10 17:06:15
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    > IMHO, jak rozliczasz swoją działalność na zasadach marży, to także
    > nieodpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników. Nie rozumiem, dlaczego
    > masz je rozliczać na zasadach ogólnych.

    :) witam
    ja tylko otrzymuję fakturę VAT marże - np. fakturki za wczas itp
    najczęściej w ramach ZFŚS

    pozdrawiam
    A.

  • 5. Data: 2004-12-10 18:58:13
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Alexandra wrote:

    > :) witam
    > ja tylko otrzymuję fakturę VAT marże - np. fakturki za wczas itp
    > najczęściej w ramach ZFŚS
    >
    > pozdrawiam
    > A.

    :) Ach, oczywiście

    To czy w takim razie, nie ma tutaj zastosowanie przepis, który mówi, że
    jeżeli nie możesz pomniejszyć należny o naliczony z zakupów, to nie
    występuje obowiązek opodatkowania takiego świadczenia??

  • 6. Data: 2004-12-10 19:35:27
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    > kupowanych od dostawcy jako "usługa gastronomiczna" i kwota
    > VAT wyszła bez "g" (czytaj: astronomiczna) po kontroli USu... :(

    to byłam ja, a raczej firma w której pracuję. A myślicie że po 1 maja są
    szanse na wybronienie się w NSA przy pomocy VI dyrektywy w sprawie
    odsprzedaży posiłków gotowych??

    Magdi

  • 7. Data: 2004-12-10 23:44:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ to byłam ja, a raczej firma w której pracuję. A myślicie że po 1 maja są
    >+ szanse na wybronienie się w NSA przy pomocy VI dyrektywy w sprawie
    >+ odsprzedaży posiłków gotowych??

    Hm... ne chce mi się czytać :[ - jest tam zakaz zakazu odliczania VAT ??
    IMHO nie ma - bo dawno zostałby zniesiony zakaz zakazu odliczania
    dotyczący samochód osobowych :)
    Zdaje się że jest tylko zakaz wprowadzania NOWYCH zakazów odliczania...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)