    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana wspolnika w s.c.
    Date: Thu, 2 Jan 2003 13:10:33 +0100

    "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:av0vqh$fg4$1@news.tpi.pl...
    > Witam!
    > Mam takie pytanko - może ktoś już to przerabiał wystąpienie wspólnika ze
    > S.C. i wprowadzenie na jego miejsce nowego wspolnika (córki)?

    corki nie... ale poza tym tak..

    > Wiem, ze przy wystąpieniu ze społki wyplaca sie w gotówce wspólnikowi jego
    > wkład + częsc majatku spolki odpowiadajacej jego procentowemu udzialowi.

    Nic podobnego...

    > Ale
    > jak to teraz opodatkowac?

    CO ?
    Co opodatkowac ?

    > Wyplata wkładu+wartosci aportow jest zwolnione od
    > PDOF (art.21.1.50) ale co z wyplacona kwota za pozostala czesc majatku?
    > (progi podatkowe + PIT5??)????

    Nie bardzo rozumie o co Panu chodzi...

    > No i w takim razie jak rozwiazac sprawe dot.wejscia nowego wspolnika?

    To zalezy od tego, czy chce pan zachowac "ciaglosc" w zakresie np VAT
    i od ilosci wspolnikow.

    Jesli wspolnikow jest dwoch, to po wystapieniu jednego z niech spolka
    przestaje
    istniec Z MOCY PRAWA. Ma to swoje dobre, ale i zle strony.

    > Czy
    > musi wplacic gotowka taka sama kwote jaką otrzymal wychodzacy wspolnik?

    Nie. NIC nie musi wplacac.

    > czy jest mozliwosc przekazania w formie darowizny córce w.w. kwoty by
    miala
    > kwote na pokrycie tego wkladu? Napomkne iz chodzi o ok.40.000 pln.

    A po co? bu musiala placic podatek od darowizny ?

    > Prosze o pomoc!

    Dobrze byloby, gdyby Pan napial O CO wlasciwie chodzi.

    W kwestii rozliczen. z bylym wspolnikiem.

    Spolka cywilna "jako taka" nie ma majatku. majatek jest majatkiem wspolnikow
    na zasadach wspolwlasnosci . Wklad wspolnika moze byc wazny jedynie
    w sprawie ustalenia jego udzialu we wspolnym majatku.
    Udzial w zyskach NIE MUSI zalezec od proporcji udzialu.

    W kwestii rozliczenia z US-em.

    Na dzien zmiany proporcji udzialow (zakladam ze prowiadzicie KPiR)
    przyjecia nowego wspolnika lub zaprzestania dzialanosci
    nalezy sporzadzic SPIS wg tego spisu obliczycie zysklub strate rozliczycie
    sie.

    Boguslaw