eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć? › Re: zus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć?
  • Data: 2004-10-22 05:04:58
    Temat: Re: zus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tobie coś wychodzi z przepisów a mi z logiki (tylko czasem ciężko się jej
    doszukać)

    > Zastrzegę raz jeszcze: nie jestem doradzcą.
    > Nie jestem księgowym.
    > Nie mam pracowników.
    > Ale z pensjami mającymi "poślizg" rzędu półtorej roku miałem do
    > czynienia :] (jeszcze jako pracownik) i (w sumie PÓŹNIEJ, przy
    > okazji DG) pozaglądałem tu i ówdzie. Traktuj moje uwagi jako
    > podstawę do dyskusji :)
    Ja jestem informatykiem, który został poproszony przez klienta o
    wprowadzenie tej korekty do programu płatnik i płace, gdyż dla tego
    użytkownika ten problem (wg niej techniczny a nie merytoryczny) jest zbyt
    ciężki.
    > Kto przeciw ?
    No ja to muszę sobie na spokojnie przemyśleć.

    > Hm... zależy ile zarabia i jak długo jest nad limitem...
    Skoro ów limit przekroczył czyli musiał łącznie w kilku zakładach zarobić
    trochę ponad 60 tys zł. Co dla księgowej, która ma to wyprostować a rocznie
    zarobi mniej niz 30 tys to jest spora kwota. A w tym wypadku chodzi o
    przekroczenie podstawy rzędu 3 tys zł. (różnicy "na rękę" jeszcze nie
    liczyłem)
    > I nie zgadzam się że "nie ma potrzeby" - przecież ma do tej
    > kwoty prawo... !
    No mi też się tak wydaje, dlatego chcę to policzyć prawidłowo dla ZUS, US i
    pracownika.

    --
    PawełJ