    Date: Thu, 03 Jul 2014 17:53:11 +0200
    From: elephanto <e...@c...it.gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwolenienie z VAT pytanie o kwotę

    W dniu 03-07-2014 17:24, g...@g...com pisze:

    > Nie rozumiem odpowiedzi. Nie wiem, czy pytanie jest tak głupie, czy co?
    > Logicznie to rozbiorę:
    > 1. jak ktoś jest już płatnikiem VAT, to go ten artykuł nie obchodzi
    > 2. jak ktoś jest zwolniony z VAT interesuje go tylko limit:
    > - obowiązuje kwota 150 tyś - ok, niby jasne, ale ostatnie zdanie coś znaczy - "Do
    wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku" A limit dotyczy wartości sprzedaży.
    Pewnie chodzi o VAT, ale po co pisać to dla kogoś kto i tak wystawia rachunki w
    których nie dolicza VAT (bo jest zwolniony)?
    > Inny przykład: firma wystawiła już 7 rachunków na 20tys. (wartość sprzedaży = 140
    tys.)i ma zamiar wystawić następny na 11 tys. Wg tego, co napisał Adam ma go wystawić
    na 11 + VAT. Niby ok, ale co do cholery miałoby w tej sytuacji znaczyć to "Do
    wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku"?!

    "Zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których
    wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym
    kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku."

    Do zwolnienia można powrócić. Być na vacie i pod pewnymi warunkami
    wrócić do zwolnienia. Wówczas przydaje się wiedzieć, że "do wartości
    sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku".

    P.S.
    Nie wykluczam, że jednak prawidłową odpowiedzią na pierwsze pytanie
    jednak jest : wystawiasz fakturę na 151tyś. traktując to jako kwotę brutto.

    --
    Adam