  • 1. Data: 2002-10-28 11:33:44
    Temat: zwolnienie pracownika
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

    Witam grupowiczow
    Mam pytania dotyczace kwestii zwolnienia pracownika.
    Jezeli chce zwolnic go za porozumieniem stron to czy on musi napisac jakies
    podanie o zwolnienie?
    Czy w kazdym przypadku zwolnienia nalezy mu sie ekwiwalent za
    niewukorzystany urlop?
    A co z okresem wypowiedzenia?
    A moze ktos mi poda linki do nowego kodeksu, jakis komentarzy na ten temat.

    Z góry dziekuje,
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-28 12:47:56
    Temat: Re: zwolnienie pracownika
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik Mariusz Jakubowski napisał:

    > Jezeli chce zwolnic go za porozumieniem stron to czy on musi napisac
    > jakies
    > podanie o zwolnienie?

    Takie wypowiedzenie może również napisać pracodawca ale pracownik _musi_
    zgodzić się na taką formę wypowiedzenia - w przeciwnym wypadku
    pracodawca powinien zastosować wypowiedzenie z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia(jeżeli pracownik miał podpisaną umowę na czas określony to
    należy podać przyczynę wypowiedzenia, należy również pamiętać że
    niektórych umów zawartych na czas określony nie można rozwiązać).

    > Czy w kazdym przypadku zwolnienia nalezy mu sie ekwiwalent za
    > niewukorzystany urlop?

    Tak

    > A co z okresem wypowiedzenia?

    A to zależy jak się umówicie - na tym polega właśnie wypowiedzenie za
    porozumieniem stron.

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

  • 3. Data: 2002-10-28 17:11:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ender napisał:

    > wypowiedzenia(jeżeli pracownik miał podpisaną umowę na czas określony to
    > należy podać przyczynę wypowiedzenia, należy również pamiętać że
    > niektórych umów zawartych na czas określony nie można rozwiązać).
    Przyczynę należy podać gdy pracownik ma umowę na czas *nieokreślony*.
    Przy umowie na czas określony przyczyny podawać nie trzeba

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-10-28 18:10:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 13:47:56 +0100, Ender
    <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe> zakodował:

    >wypowiedzenia(jeżeli pracownik miał podpisaną umowę na czas określony to
    >należy podać przyczynę wypowiedzenia, należy również pamiętać że
    >niektórych umów zawartych na czas określony nie można rozwiązać).

    Na czas określony ani na okres próbny nie trzeba uzasadniać
    wypowiedzenia.0

    >Tak

    Dla jasności - proporcjonalnie. Jeżeli ktoś kończy pracę np. z końcem
    października a pracował od początku roku, to należy mu się 10/12
    pełnego urlopu.

    >A to zależy jak się umówicie - na tym polega właśnie wypowiedzenie za
    >porozumieniem stron.

    Nie ma czegoś takiego, jak "wypowiedzenie za porozumieniem stron".

    KP:
    Art. 30. Par. 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-10-28 18:49:13
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

> [...]
    > pełnego urlopu.

    > Nie ma czegoś takiego, jak "wypowiedzenie za porozumieniem stron".

    1. No dobrze widze, ze jestes osoba znajaca temat zatem mam pytania do
    Ciebie
    Jesli byloby porozumienie stron osoba odchodzi z ekwiwalentem za
    niewykorzystany urlop i kwita?
    2. a jesli rozw.umowy z wypowiedzeniem to 3 miesiace wypowiedzenia (pracuje
    powyzej 3 lat) 3 dni na szukenie pracy ekwiwalent za urlop i jeszcze podanie
    przyczyny zwolnienia?
    3. jesli rozwiazanie bez wypowiedzenia (nie spelnia wymagan na stanowisko)
    to tylko ekwiwalent za urlop?
    Prosze o pomoc, i dziekuje
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-10-28 23:40:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 19:49:13 +0100, "Mariusz Jakubowski"
    <s...@...v.pl.nospam> zakodował:

    >Jesli byloby porozumienie stron osoba odchodzi z ekwiwalentem za
    >niewykorzystany urlop i kwita?

    Niezależnie od trybu rozwiązania umowy ekwiwalent (proporcjonalnie)
    należy Ci się.

    >2. a jesli rozw.umowy z wypowiedzeniem to 3 miesiace wypowiedzenia (pracuje
    >powyzej 3 lat) 3 dni na szukenie pracy ekwiwalent za urlop i jeszcze podanie
    >przyczyny zwolnienia?

    Zgadza się. Do tego jeżeli przyczyną będzie likwidacja stanowiska, to
    odprawa uzależniona od ogólnego stażu pracy (do 10 lat 1 mies
    wynagrodzenie). Za zwolnienie na poszukiwanie pracy (te 3 dni) nie
    przysługuje ekwiwalent - albo bierzesz w naturze, albo przepada. W
    czasie wypowiedzenia pracodawca nie może Cię "na siłę" posłać na urlop
    (ale w nowym KP to się zmieni). Jest na to orzeczenie SN - w sumie
    logicznie uzasadnione - to urlop wypoczynkowy, a w okresie
    wypowiedzenia jesteś w stresie i nie może być mowy o wypoczynku.

    >3. jesli rozwiazanie bez wypowiedzenia (nie spelnia wymagan na stanowisko)
    >to tylko ekwiwalent za urlop?

    Co znaczy, że nie spełnia wymagań? Przez 3 lata spełniał, a teraz nie?
    IMO ciężko byłoby takie uzasadnienie obronić w sądzie. Bez
    wypowiedzenia można rozwiązać umowę tylko za naruszenie podstawowych
    obowiązków pracownika (nieusprawiedliwione nieobecności, praca pod
    wpływem alkoholu itp). Do tego rozwiązać umowę bez wypowiedzenia można
    najdalej w ciągu miesiąca od otrzymania informacji o naruszeniu
    podstawowych obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-10-29 08:19:03
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:

    > Przyczynę należy podać gdy pracownik ma umowę na czas *nieokreślony*.
    > Przy umowie na czas określony przyczyny podawać nie trzeba

    Przy czasie określonym nie trzeba wypowiedzenia: po prostu umowa się
    kończy.

  • 8. Data: 2002-10-29 08:49:48
    Od: "Mariusz Jakubowski" <s...@...v.pl.nospam>

> [...]
    > wpływem alkoholu itp). Do tego rozwiązać umowę bez wypowiedzenia można
    > najdalej w ciągu miesiąca od otrzymania informacji o naruszeniu

    na to stanowisko pracownik musi mniec uprawnienia odnawia sie je co 2 lata
    pracownik mial termin na zrobienie badan i szkolenie ale nie wywiazal sie
    teraz nie moze pracowac bo jak przyjdzie kontrola to ...... wiec stad to
    zwolnienie. Zatem czy ten przypadek kwalifikuje sie na rozw.bez
    wypowiedzenia art.52 paragraf.1.?

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
    Mariusz

  • 9. Data: 2002-10-29 09:18:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Nikt napisał:

    > Przy czasie określonym nie trzeba wypowiedzenia: po prostu umowa się
    > kończy.

    Przyznaj się - nie czytałes wątku ani kodeksu prawy, tylko tak sobie
    chlapiesz bo palce cię swedza, co??

    Czy popisywanie się niewiedza to jakas nowa moda???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-10-29 11:53:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 29 Oct 2002 09:49:48 +0100, "Mariusz Jakubowski"
    <s...@...v.pl.nospam> zakodował:

    >na to stanowisko pracownik musi mniec uprawnienia odnawia sie je co 2 lata
    >pracownik mial termin na zrobienie badan i szkolenie ale nie wywiazal sie

    Jeżeli jesteś w stanie udowodnić, iż to była wina pracownika, to
    możesz zwolnić bez wypowiedzenia. Jednak każdy średnio rozgarnięty
    pracownik pójdzie wtedy do sądu pracy - nie ma nic do stracenia. Po
    takim rozwiązaniu umowy trudno będzie mu znaleźć pracę - jak go
    bardzo nie lubisz i bierzesz pod uwagę ciąganie po sądach to zrób tak.
    IMO lepiej przekonaj go do rozwiązania umowy za porozumieniem stron
    albo wypowiedz.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775