  • 1. Data: 2002-10-28 09:18:41
    Temat: Umowa o dzieło z firmą zagraniczną
    Od: "Kamil" <k...@p...pl>

    Witam!

    Mam serdeczną prośbę, czy moglibyście odpowiedzieć mi na pytania związane z
    umową o dzieło zawieraną z firmą zagraniczną.

    Sytuacja:
    ja:
    Student, pracujący nie prowadzący żadnej działalności gospodarczej
    zleceniodawca:
    firma zagraniczna (USA) bez żadnej siedziby w Polsce.
    preferowany typ umowy:
    Umowa o dzieło z przekazaniem majątkowych praw autorskich
    (zlecenie: program komputerowy).

    Pytania:
    1. Czy można podpisać umowę o dzieło z taką firmą?
    2. Jeśli tak to czy powinna być w obu językach czy angielski wystarczy?
    3. Czy jest możliwość, rozliczenia się z zaliczki podatku (10%) w Polsce.
    Przeze mnie lub tą firmę?
    Chodzi o jak najmniejszą kwotę podatku. Czy zleceniobiorca może samemu
    się rozliczyć z własnym U.S.?
    4. Jeśli tak to do kiedy trzeba zaliczkę wpłacić (czy tak jak firmy do 20
    dnia następnego miesiąca) i czy można z ROR'a? Jakie dokumenty trzeba
    złożyć w U.S.?
    Co wtedy z rozliczeniem rocznym, pewnie powinienem od zleceniodawcy
    jakiegoś PIT'a czy coś dostać?

    Z góry dziękuje za odpowiedź na moją serię pytań.

    Pozdrawiam najserdeczniej Kamil.

  • 2. Data: 2002-10-29 09:30:35
    Temat: Re: Umowa o dzieło z firmą zagraniczną
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "Kamil" <k...@p...pl> wrote in message news:apivgl$pjm$2@news.tpi.pl...
> [...]
    > złożyć w U.S.?
    > Co wtedy z rozliczeniem rocznym, pewnie powinienem od zleceniodawcy

    Z tego co wiem (sam wspolpracuje z taka firma) nie mozesz podpisac z nia
    umowy o dzielo, bo nie ma ona przedstawicielstwa w Polsce. Jedyne wyjscie to
    zakladasz dzialalnosc gospodarcza i robisz wszystko co jest z nia zwiazane
    (ZUS, KPiR, PIT-y, ewidencje itp.)

    Rafal

  • 3. Data: 2002-10-29 13:15:43
    Od: "Kamil" <k...@p...pl>

    Witam!

> [...]
    > zakladasz dzialalnosc gospodarcza i robisz wszystko co jest z nia zwiazane

    Dzięki za odpowiedz. Trochę mie ona zmartwiła ;-( Coż rozważałem założenie
    DG ale jeszcze nie teraz.
    A co sądzą inni grupowicze? czy jedyna możliwość to własna DG?

    Pozdrawiam Kamil

  • 4. Data: 2002-10-29 14:07:58
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > A co sądzą inni grupowicze? czy jedyna możliwość to własna DG?

    jezeli znasz kogos kto prowadzi dg albo ma firme,
    to mozesz sie z nim umowic, ze to on wystawi fakture twojemu
    kontrahentowi, a ciebie zatrudni na umowe o dzielo

    --
    bromden