  • 1. Data: 2002-10-28 09:04:15
    Temat: Spolka z o.o. - koszty, podatki
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Zastanawiam sie nad otwarciem spolki z o.o. Ciekaw jestem kosztow
    dzialalnosci.

    Zastanawiam sie czy cala dokumentacje jestem w stanie wykonywac sam (lacznie
    z ksiegowoscia). Czy sa jakies miejsca w gdzie mozna znalezc takie
    informacje.? Czy jestem zdany na kosztownych specjalistow, ktorzy zjedza moj
    zysk?

    Pzdr
    Sl@o

  • 2. Data: 2002-10-28 09:04:49
    Temat: Re: Spolka z o.o. - koszty, podatki
    Od: Lukasz Sikora <l...@j...net.pl>

    W artykule <1...@h...spray.net.pl> Sl@o napisał(a):
    > Zastanawiam sie nad otwarciem spolki z o.o. Ciekaw jestem kosztow
    > dzialalnosci.

    O ile pamietam to oprocz kosztow postepowania rejestracyjnego trzeba miec
    jeszcze kapital zalozycielski w wysokosci 50000zl.

> [...]
    > z ksiegowoscia). Czy sa jakies miejsca w gdzie mozna znalezc takie
    > informacje.? Czy jestem zdany na kosztownych specjalistow, ktorzy zjedza moj

    ZTCW to nie mozna samemu prowadzic ksiegowosci (chyba, ze posiadasz
    stosowne uprawnienia ksiegowego). Musisz ta prace zlecic jakiemus
    ksiegowemu z upr. lub zatrudnic jakies biuro rachunkowe. Co do reszty
    informacji to proponuje szukac na firma.onet.pl. Moze tam cos znajdziesz.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 3. Data: 2002-10-28 12:23:43
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sikora" <l...@j...net.pl> napisał w wiadomości

    > O ile pamietam to oprocz kosztow postepowania rejestracyjnego trzeba miec
    > jeszcze kapital zalozycielski w wysokosci 50000zl.

    > ZTCW to nie mozna samemu prowadzic ksiegowosci

    Dlaczego?

    > (chyba, ze posiadasz
    > stosowne uprawnienia ksiegowego)

    Co to sa "uprawnienia ksiegowego"?

    > Musisz ta prace zlecic jakiemus
    > ksiegowemu z upr. lub zatrudnic jakies biuro rachunkowe.

    Dlaczego?

    Karol

  • 4. Data: 2002-10-28 14:44:37
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sl@o" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > z ksiegowoscia). Czy sa jakies miejsca w gdzie mozna znalezc takie
    > informacje.? Czy jestem zdany na kosztownych specjalistow, ktorzy zjedza moj

    Możesz próbować. Nie mając doświadczenia, poprowadzisz księgowość źle. Pierwsza
    kontrola ci to udowodni.

    Niestety pełna księgowość to nie "jakiś tam PIT":-))

    Wkalkuluj kilka tysięcy co miesiąc

  • 5. Data: 2002-10-28 20:33:51
    Od: Lukasz Sikora <l...@j...net.pl>

    W artykule <apja5d$j5p$1@news2.tpi.pl> Karol napisał(a):

    > Użytkownik "Lukasz Sikora" <l...@j...net.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego?

    Ja tez nie wiem, podobno taki wymog.

    > Co to sa "uprawnienia ksiegowego"?

    Musisz miec papier "samodzielnego ksiegowego" czy cos takiego. Ja nie
    posiadam takowego, wiec ciezko mi powiedziec :)

    > Dlaczego?

    Nie wiem, pytaj tych, ktorzy formulowali przepisy. Za to czy to jest obowiazkowe
    tez sobie nie dam reki odciac.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 6. Data: 2002-10-28 21:15:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Ja tez nie wiem, podobno taki wymog.

    Ja akurat wiem. Nie ma takiego wymogu.

    > Musisz miec papier "samodzielnego ksiegowego" czy cos takiego. Ja nie
    > posiadam takowego, wiec ciezko mi powiedziec :)

    Bez komentarza

  • 7. Data: 2002-10-28 21:46:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lukasz Sikora napisał:

    > Ja tez nie wiem, podobno taki wymog.

    Kolega Ziutek przy piwie opowiadał co słyszał od cioci co ma sąsiadke
    księgową?
    Nie martw się, nie ty pierwszy go tu cytujesz i pewnie nie ty ostatni.

    Samemu sobie zawsze można prowadzic księgi. A na księgową zatrudnić
    sprzątaczkę po 6 klasach podstawówki.
    Zarząd spółki z o.o może sam prowadzic księgi bez żadnych uprawnień.
    Może tez zatrudnić dowolna osobę na umowe o prace do prowadzenia tychże
    ksiąg. Tyle że w razie czego - czytaj błędów w księgach - zarząd dostaje
    w tyłek. Ale to tylko kwestia instynktu samozachowawczego, nie przepisów.

    > Musisz miec papier "samodzielnego ksiegowego" czy cos takiego. Ja nie
    > posiadam takowego, wiec ciezko mi powiedziec :)

    Ok.. nie znasz tematu.. ale czy wszyscy muszą o tym wiedzieć?

    Świadectwo kwalifikacji ministerstwa Finansów uprawnia do usługowego
    porwadzenia ksiąg rachunkowych. Ponadto może to robić doradca podatkowy
    i biegły rewident (ustawiłam w hierarhii :-))

    Wcale nie musisz - możesz, jeżeli jestes ryzykantem, prowadzić księgi
    sam. Ogranicza cie jedynie zdrowy rozsądek.
    Pełna księgowośc to nie "jakis tam PIT" jak słusznie zauważył jeden z
    kolegów (imienia nie pomne, przepraszam).
    Miesięczny kursik nie wystarczy.

    A o tym kogo możesz zatrudnić na umowe o pracę było wcześniej. Kogokolwiek.

    Oczywiście, lepiej poszukać kogoś z odpwiednim wykształceniem i
    praktyką. Ale to TYLKO zdrowy rozsądek. Prawo Ci nie zabrania zrobić
    sobie duże kuku :-)

    > Nie wiem, pytaj tych, ktorzy formulowali przepisy. Za to czy to jest obowiazkowe
    > tez sobie nie dam reki odciac.

    Mówisz o tych przepisach których nie znasz? podoba mi się...
    Lepsze są tylko recenzje książek których sie nie czytało.
    Smieszniejsze...

    Może, koledzy, jak nie macie o czymś pojęcia, co samo w sobie nie jest
    grzechem, to nie oglaszajcie tego dumnie światu.
    Jak to sie nazywała duma z własnej niewiedzy? Ktos pamięta?

    Zaraz ktos sie oburzy że kolega Łukasz chciał dobrze.. ok. Ale mu nie
    wyszło. Więc skoro ma takiego pecha, to może niech chce żle?
    Bedzie miał lepsze saldo...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-28 22:21:49
    Temat: OT: Spolka z o.o. - koszty, podatki
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Może, koledzy, jak nie macie o czymś pojęcia, co samo w sobie nie jest
    >+ grzechem, to nie oglaszajcie tego dumnie światu.

    Och, ten babski szowinizm... ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-29 17:09:35
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>