  • 1. Data: 2006-06-28 16:47:12
    Temat: zwrot 22% vatu za materiały budowlane
    Od: "Waldek55 " <w...@g...pl>

    czy ten nieszczęsny zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem tzn
    Vatu zmusza mnie do tego żebym juz teraz do końca czerwca składał papiery w
    izbie skarbowej, czy moge to zrobić hurtem w 2008 - zaznaczam że chodzi o
    zwykły remont mieszkania

  • 2. Data: 2006-06-28 16:58:53
    Od: "Waldek55 " <w...@g...pl>

    acha i jeszcze jedno, część materiałów, grzejniki i cała reszta do nich z
    wyjątkiem pieca c.o., wszystko związane z wymianą instalacji wodociągowej i
    kanalizacyjnej oraz okna zrobiły mi firmy, które policzyły za to 7% vat. Poza
    piecem kupowałem jeszcze tylko parapety, kompakt, umywalkę ,armaturę i tego
    typu drobiazgi - i pytanie czy i jak mogę odzyskać vat za materiały
    budowlanych zakupionych przez firmy.

  • 3. Data: 2006-06-29 08:53:26
    Temat: Re: zwrot 22% vatu za materiały budowlane
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 28 cze o godzinie 18:58, na pl.soc.prawo.podatki, Waldek55
    napisał(a):

> [...]
    > piecem kupowałem jeszcze tylko parapety, kompakt, umywalkę ,armaturę i tego
    > typu drobiazgi - i pytanie czy i jak mogę odzyskać vat za materiały

    Hehehe -dobre ;)
    Skoro Ty *zapłaciłeś* firmom 7% VATu to jaki chcesz zwrot?
    Zwrot dotyczy materiałów na które "podniesiono" VAT z x% do 22%.
    TO że firma kupiła coś za 3, 7%, 22%, 0% czy zw. Ciebie nie interesuje - Ty
    otrzymałeś fakturę ze stawką 7% jako całość.
    No chyba że firmy kupowały "na Ciebie" materiały - w co wątpię :))))

    --
    Herbi
    29-06-2006 10:53:25

  • 4. Data: 2006-06-29 18:06:12
    Od: "Macias" <a...@b...cc>

> [...]
    > izbie skarbowej, czy moge to zrobić hurtem w 2008 - zaznaczam że chodzi o

    dolaczam sie do pytania, jestem w trakcie remontu, mam faktury zarowno z
    zeszlego jak i biezacego roku, na te z zeszlego dostalem juz zwrot ale nie
    vatu tylko z ulgi remontowej, czy moge od nich jeszcze odliczyc ta roznice
    vatu czy juz tylko na te z tego roku? Jeszcze jedno, kiedy moge to zrobic, w
    tym roku jeszcze czy jesli nie zdaze do jutra to w przyszlym, nadmienie ze
    jeszcze mi us "wisi" z tytulu ulgi remontowej bo mi nie starczylo z podatkow
    i przeniesli na przyszly rok

    pozdr