  • Data: 2006-09-18 07:15:17
    Temat: Re: zwrot składek ZUS, jak odliczyć? Prośba
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    robro wrote:

    > To dotyczy obecnego wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Więc nie ma
    > żadnych odsetek
    > Tak też myślałem, że wszystko odliczam w danym roku. Przecież składki
    > ZUS zaliczam w koszty w momencie zapłaty, więc chyba logicznie
    > odwrotnie. Pozdrowiam

    Nie wiem akurat czego dokładnie dotyczy ten wyrok TK, ale tak sobie
    gdybam ;-)
    W koszty można zaliczyć (lub odliczyć na PIT) tylko składki zapłacone
    zgodnie z przepisami. Jeśli trybunał uznał, że zapłata ich była
    sprzeczna z konstytucją, to mi wygląda, że nie miałeś prawa ich
    odliczyć. Więc raczej korekta wstecz.